dødsdom...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

ekzunz

Zeus skriver:

http://www.deathpenaltyinfo.org/costs-death-penalty

Og bagefter kunne man måske opfordre til at gå ind på

www.innocenceproject.org

Nå ja - men jeg bor jo i Danmark.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Magsen

MariaE skriver:

Dodsdom er for det første håbløst forældet, men også det nemmeste måde overhovedet at slippe på.

Går absolut ikke ind for dødsstraf, gå ind t´for at de mennesker skal spærres inde for livet unden tv, radio eller andet sjovt i livet.

De burde spærres inde i en celle klasket til med familie der græder, de folk de har jort fortræd og et billede af jesus og gud.

Trorikke en skid på kristendom eller andre religiøse ting, men der er åbenbart en stor del af de indsatte der gør... og lad dem vide de for evigt skal brænde op i det helvede de har skabt for andre.

... Jeg kan se at de fleste er uenige med mig, men synes det er spændende at høre jeres meninger. Seeelvom i synes jeg er syg i hovedet (:

Anmeld

4. april 2011

Muffinmus

jamen har intet ti overs for sådan nogle dyr...rigtige mennekser er de sgu ikke, det kræver empati og det har de ikke.

Om jeg selv kunne begå mord...engang ville jeg nok have sagt nej, men som mor kan jeg kun sige JA.

Hvis nogen nogensinde gør min familie fortræd, så vil jeg jagte dem for evigt og skyde dem ned som de hunde de er...med SALT, så de kunne føle bare en % del af den smerte man selv føler....eller noget:-)

Ej, men i hvert fald er jeg blevet klar over at jeg i visse tilfælde godt ville kunne slå ihjel. Om det så er fornuftigt eller ej er en anden sag. For man ender jo selv bag tremmer med mindre man har en satans god advokat:-)

Anmeld

4. april 2011

Zeus

Znuzke skriver:

Nå ja - men jeg bor jo i Danmark.....

Ja, og vi har ikke dødsdomme i dk, så hvordan pokker vil du sammeligne omkostninger?

Anmeld

4. april 2011

Zeus

N&J skriver:

nej, den jeg læste var en faglig bog med nogle uddrag fra en jounalist der havde interveiwet nogle der skulle henrettes, men det er nok 10 år siden.. 

den anden har jeg til gengældt læst, men han er også bare dygtig ham Grisham

Der er nemlig en dansk bog, mener han hedder Mikkel... Et eller andet  Han var begyndt at skrive med en dødstraf fange derovre fra, og endte med at tage med til da han skulle have sprøjten.. Han skrev med ham i et par år, og endte så med at skrive bogen om ham, med hans tilladelse selvfølgelig.. Han havde myrdet sin (X?)kæreste i en narkorus, med en økse.. Der siger han nemlig også på et tidspunkt, det du skrev..

Anmeld

4. april 2011

LotteGabriella

MariaE skriver:

jamen har intet ti overs for sådan nogle dyr...rigtige mennekser er de sgu ikke, det kræver empati og det har de ikke.

Om jeg selv kunne begå mord...engang ville jeg nok have sagt nej, men som mor kan jeg kun sige JA.

Hvis nogen nogensinde gør min familie fortræd, så vil jeg jagte dem for evigt og skyde dem ned som de hunde de er...med SALT, så de kunne føle bare en % del af den smerte man selv føler....eller noget:-)

Ej, men i hvert fald er jeg blevet klar over at jeg i visse tilfælde godt ville kunne slå ihjel. Om det så er fornuftigt eller ej er en anden sag. For man ender jo selv bag tremmer med mindre man har en satans god advokat:-)

Jeg har det ligesom dig, og faktisk tror jeg på, at ALLE mennesker kan slå ihjel, det er bare et spm. om hvad der tricker det!!!!!

I mit tilfælde ville det være, hvis nogen gjorde min datter ondt

Anmeld

4. april 2011

ekzunz

Zeus skriver:

Ja, og vi har ikke dødsdomme i dk, så hvordan pokker vil du sammeligne omkostninger?

Det vil jeg heller ikke.... Det er dig selv der kaster nogle tal ind i debatten, så spurgte jeg såmænd bare hvor du havde dem fra...

Anmeld

4. april 2011

Zeus

Znuzke skriver:

Det vil jeg heller ikke.... Det er dig selv der kaster nogle tal ind i debatten, så spurgte jeg såmænd bare hvor du havde dem fra...

Og du kommer med tal, som overhovedet intet har med dødsdomme at gøre... Troede vi var igang med at snakke om dødsdomme, og ikke alm fængelsstraf?

Anmeld

4. april 2011

ekzunz

Zeus skriver:

Og du kommer med tal, som overhovedet intet har med dødsdomme at gøre... Troede vi var igang med at snakke om dødsdomme, og ikke alm fængelsstraf?

Anmeld

4. april 2011

N&J

Der er nemlig en dansk bog, mener han hedder Mikkel... Et eller andet  Han var begyndt at skrive med en dødstraf fange derovre fra, og endte med at tage med til da han skulle have sprøjten.. Han skrev med ham i et par år, og endte så med at skrive bogen om ham, med hans tilladelse selvfølgelig.. Han havde myrdet sin (X?)kæreste i en narkorus, med en økse.. Der siger han nemlig også på et tidspunkt, det du skrev..

Uhh, den lyder ellers spændende, det kan jo være de havde brugt samme mands udsagn, men det er virkelig mange år siden jeg læste den - da jeg gik på Hf og den var på engelsk.. uhh jeg er vist ved at blive gammel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.