dødsdom...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

LotteGabriella

Lige inden jeg smutter:

For det første skriver du: "Jeg fatter ikke at du mener at der intet skal ske ved et så ondskabsfuldt meneske!"

Hvor har jeg skrevet det? Skrev jeg netop ikke at sådan en mand naturligvis aldrig skulle slippes fri igen?

For det andet spørger du: "hvad mener du så de får udaf at være i fængsel i et par måneder?"

Jeg mener ikke at en person der har voldtaget et barn får noget ud af at være i fængsel et par måneder...hvor kommer dét ind i billedet? For det første tvivler jeg på at en person der voldtager et barn kun får et par måneders fængsel (selv herhjemme) og for det andet mener jeg ikke at en sådan person skal have så mild en straf - dette har jeg ikke påstået, jeg mener at personen skal have en lang fængselsstraf kombineret med behandling for sin sygdom (pædofili) - det eneste jeg sagde tidligere var at jeg IKKE synes at det er ok at torturere folk - dette er ikke en civiliseret straf - det er ren og skær blodhævn og hvilken verden ville vi leve i hvis "øje for øje"-hævn var den norm vi straffede efter?

Føj for en uhyggelig tanke.

Godnat

Jeg kan fortælle dig at en mand der har udsat sine 3 døtre for seksuelle overgreb (ikke samleje) får omkring 3,5 år og det er da til at dø af grin af

Det er ikke alle der er egnet til sexologisk behandling og det kan der være mange grunde til!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

maria87

Maggieh skriver:

..sidder lige og ser et program på discovery, hvor der er en mand der har dræbt over 70 pers. hans dom er dødsdom - jeg går helt 100 % ind for dødsdom.

Men i dette tilfælde synes jeg at det er enn ALT FOR MILD DOM !!

- Et eks. han har tævet en gravid kvinde hendes ufødte barn og hendes 3 år gamle søn ihjel 

Dødsdom ?? han slipper ALT for let! han skulle blive tortureret i LANG tid hvor han derefter skulle dø! Jeg bliver SÅ frygtelig vred og forarget over sådan noget!! virkelig!

Hvad er jeres mening om dette?

er helt enig

Anmeld

4. april 2011

wamse

Jeg framelder mig denne debat igen - den slags syge holdninger at det skulle være ok at udøve tortur på "de der har fortjent det" kan jeg ikke med... sorry - i mine øjne er man altså ikke selv helt rask hvis man mener den slags.... Jeg ved godt at dette måske er hårdt sagt, men det skræmmer mig at der findes folk med den slags rabiate holdninger.

Hav en fortsat god debat....

Ps. En mand der bliver kastereret kan da sagtens ødelægge andre børns liv - der findes desværre mange former for voldtægt

Jeg mener at fængsel og behandling er den eneste straf.... ikke tortur og lemlæstelse...

Er helt enig med dig

Jeg går på ingen måde ind for tortur, uanset hvad! Vi er ikke dyr, men vi er civiliserede mennesker. Hvem skulle afgøre, hvem der skulle tortureres? Hvem skulle udføre torturen? Hvilke kriminaliteter skulle kunne udløse tortur? Hvilket overmenneske her ret til at tage disse valg.

Tortur fjerner jo ikke den smerte, den pågældende har påført. Jeg tror på hjælp og støtte til de mennesker, hvis liv, den pågældende har ødelagt. 

Det ligger langt fra min retfærdighedssans, at tortur skulle være en løsningsmulighed. 

Anmeld

4. april 2011

missie20

Maggieh skriver:

..sidder lige og ser et program på discovery, hvor der er en mand der har dræbt over 70 pers. hans dom er dødsdom - jeg går helt 100 % ind for dødsdom.

- Et eks. han har tævet en gravid kvinde hendes ufødte barn og hendes 3 år gamle søn ihjel 

Dødsdom ?? han slipper ALT for let! han skulle blive tortureret i LANG tid hvor han derefter skulle dø! Jeg bliver SÅ frygtelig vred og forarget over sådan noget!! virkelig!

En MEGET stor del af mig giver dig så meget ret. OG ønsker også han skal lide ind i døden, virkelig smertefuldt. Men Men er vi så meget bedre hvis vi gør det samme med ham? Bare en tanke, som giver stof til eftertanke.

Anmeld

4. april 2011

TbCp

Jeg ved ikke om jeg er for eller imod dødsstraf... men jeg ved at kigger man på det danske retssystem så er mange af straffene alt for latterligt lave!!!!

Jeg forstår sagtens følelserne man får når man ser sådan noget!
Og  hvis der nogensinde sker mine kære noget frygteligt på samme måde så ved jeg ikke hvad jeg kunne finde på...

Men jeg tænker også at man skal godt nok være 100% sikker, både før man giver nogen dødsstraf men også alle andre straffe... tænk hvis det er den forkerte person!

Anmeld

4. april 2011

Faith

Den eneste fordel jeg som sådan kan se ved dødsdom er at det sparer samfundet for en masse penge... Det koster utrolige summer penge at have et menneske siddende i en celle i årtier og afsone.

Når det så er sagt, så går jeg absolut ikke ind for dødsdom. Kan sagtens følge tankegangen "Øje for øje", og hvis nogen gjorde mine børn noget kunne min første tanke meget vel være "Han fortjener at blive tortureret". Men det gør mig jo ikke et hak bedre. Tortur ligger så milevidt fra hvad jeg står for som menneske, og jeg væmmes når jeg tænker på at det i mange lande er helt normalt at torturere kriminelle. Man er da et sygt menneske hvis man kan torturere et andet levende væsen, det værende både mennesker og dyr

Jeg er helt med på at mennesker som begår så alvorlig kriminalitet (drab, voldtægt, pædofili osv) skal gemmes væk og aldrig gå fri igen, og synes Danmarks rettsystem er for mildt i den henseende. Men derfra og så til at slå ihjel eller torturere... Det er vi sku for civiliseret et samfund til. Det er da at synke for lavt at ty til så primitive afstraffelsesmetoder.

Bare min mening.

Anmeld

4. april 2011

DK

Problemet med dødsdom eller MEGET lange straffe er at man så vil gøre ALT hvad man kan for ikke at blive fanget/fundet af politiet. Det betyder at det er et langt bedre alternativ at skyde evt. vidner til ens indbrud, skyde evt. folk man gerne vil stjæle fra, frem for blot at hugge deres pung, idet konsekvenserne for at enten dræbe eller blot stjæle er de samme (ex livslangt fængsel). Dette er blandt andet en af hovedfaktorerne til at de i USA har så mange drab i forhold til os herhjemme, da der ikke skal meget til før man bliver buret inde i lang lang lang tid. Derfor bliver man jo nødt til at gøre sit "ypperste" for ikke at blive genkendt og fanget, og derfor dræber man alle forhindringer på sin vej, det være sig vidner, politifolk, bankfolkene i banken man vil røve osv osv.

Jeg personligt er RIGTIG glad for at jeg ved at hvis nogen kommer i mit hjem for at røve, er der kun en meget lille risiko for at de også slår mig ihjel! Det er da skønt at det ikke er drab som vi skal være mest bange for herhjemme, men at det "kun" er voldtægt, røveri eller overfald. En ting der er værre end at blive voldtaget er da at også blive myrdet bagefter for at man ikke kan sladre!

NATURLIGVIS vil jeg i mit hjerte ØNSKE at dem der skader mit barn skal dø!! Men min hjerne ved godt at det ikke er den bedste løsning for vores retssamfund. Især ikke hvis det indebærer at den pædofile bliver "nødt" til at dræbe barnet efter hans seksuelle krænkelse, fordi hvis barnet sladrer så skal han have dødsstraf/tortureres forevigt eller lign. Jeg vil da hellere have at mit barn "kun" bliver seksuelt krænket, og ikke både seksuelt krænket OG  derefter slået ihjel!!

UBEHAGELIGT at tænke på disse ting

Anmeld

4. april 2011

Dinna88

Jeg går ikke som sådan IKKE ind for dødsdom, men jeg synes det er en fesen løsning. At man bliver slået ihjel går mere ud over familie, bekendte venner m.m. end at det går ud over forbryderen.

Jeg synes der skal ses på behandlingsdom og fængsel - men der er det jo tricky fordi psykopater er hamrende gode skuespillere. Jeg vil mene, kl. 8 en mandag morgen hvor jeg lige er stået op og ikke har tænkt meget over det, at isolation er bedre. Ikke som i at man sidder i et lille rum konstant - men afskåret fra omverdenen.

Anmeld

4. april 2011

DLM

Bubbes skriver:

Jeg synes at dødsdom er en meget mild dom i forhold til alt.. Sådan en person skul sidde i en meget lille celle med billeder af ALLE sine ofre hængende på væggen.. Det er en meget hårdere straf!.. Synes simpelthen, det er for nemt! Mange af dem er så pisse lige glade, men måske det kunne sætte dårlig samvittighed igang hos vedkommende.. Men det er bare min mening!

tror desværre ikke sådan nogle har dårlig samvittighed og sætte billeder i en celle er bare at give dem et trofæ. men enig med dig i at de skulle lukkes inde i en lille celle, det andeter for nemt.

Anmeld

4. april 2011

SussieThyssen

Maggieh skriver:

Min mening er at man som menneske ikke har ret til at gøre sig til herre over liv og død, og derfor ikke kan tage et andet menneskes liv  uanset hvad han/hun har gjort.

At pine og torturere et andet menneske, gør ikke en et hak bedre selv ved at udsætte en anden for det han/hun har gjort mod andre.
Den slags mennesker, der gør ondt mod andre er syge i sind og evt. krop/hjernen, og man opnår intet ved at tage livet af dem eller pine dem, for de har ingen forståelse for det.

Folks sygelige trang til hævn har jeg aldrig forstået, for man opnår intet ved hævn, kun endnu større uro og sorg i sindet.

Vel skal mennesker, der gør ondt mod andre ikke kunne bevæge sig frit i samfundet, men de skal heller ikke slås ihjel, men anbringes på en måde, så de ikke igen kan gøre skade.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.