Problemet med dødsdom eller MEGET lange straffe er at man så vil gøre ALT hvad man kan for ikke at blive fanget/fundet af politiet. Det betyder at det er et langt bedre alternativ at skyde evt. vidner til ens indbrud, skyde evt. folk man gerne vil stjæle fra, frem for blot at hugge deres pung, idet konsekvenserne for at enten dræbe eller blot stjæle er de samme (ex livslangt fængsel). Dette er blandt andet en af hovedfaktorerne til at de i USA har så mange drab i forhold til os herhjemme, da der ikke skal meget til før man bliver buret inde i lang lang lang tid. Derfor bliver man jo nødt til at gøre sit "ypperste" for ikke at blive genkendt og fanget, og derfor dræber man alle forhindringer på sin vej, det være sig vidner, politifolk, bankfolkene i banken man vil røve osv osv.
Jeg personligt er RIGTIG glad for at jeg ved at hvis nogen kommer i mit hjem for at røve, er der kun en meget lille risiko for at de også slår mig ihjel! Det er da skønt at det ikke er drab som vi skal være mest bange for herhjemme, men at det "kun" er voldtægt, røveri eller overfald. En ting der er værre end at blive voldtaget er da at også blive myrdet bagefter for at man ikke kan sladre!
NATURLIGVIS vil jeg i mit hjerte ØNSKE at dem der skader mit barn skal dø!! Men min hjerne ved godt at det ikke er den bedste løsning for vores retssamfund. Især ikke hvis det indebærer at den pædofile bliver "nødt" til at dræbe barnet efter hans seksuelle krænkelse, fordi hvis barnet sladrer så skal han have dødsstraf/tortureres forevigt eller lign. Jeg vil da hellere have at mit barn "kun" bliver seksuelt krænket, og ikke både seksuelt krænket OG derefter slået ihjel!!
UBEHAGELIGT at tænke på disse ting
Anmeld