Mumto3 skriver:
Jeg skulle føde 3 børn før det gik rigtig op for mig
Jeg læste engang et sted, at det tager et barn få minutter at blive født (altså fra at være inden i, til at være ude!), men moderfølelsen tager tid, lang tid at vokse frem.
Men før jeg snakker om mig selv, vil jeg lige fortælle lidt om mine veninder. Jeg var den sidste i omgangskredsen der blev ..nå, ja.. mor.
Jeg har ofte i mit stille sind siddet og tænkt om dem, at hvis det ikke var fordi jeg VIDSTE at de var mødre, så ville jeg aldrig have gættet det! Hvis jeg ikke kendte dem og bare så dem på gaden, så ville jeg aldrig gætte at hende der, hun er nok mor.
Jeg har sågar i arbejdssammenhæng prøvet at sidde og tænke om en anden kvinde (hun var sygelig mager!) at hende der hun ligner da bare en der slet ikke kan få børn. Da jeg så i pausen snakkede med hende, ja, så viste det sig at hun havde et barn på 2 år OG var gravid 

Som sagt skulle jeg selv få 3 børn før det sådan for alvorlig kom helt ind under huden på mig, og nu kommer særligt det midsterste det barn tit hen til mig og kravler op på skødet og siger MIN MOR og putter sig ind til mig. Nu har jeg det godt med det, og FØLER mig som MOAR!!! , men som sagte har det taget rigtig mange år at komme dertil og 3 børnfødsler
Med hensyn til din mors angst for at du har FD, så tror jeg (uden at kende dig eller din mor) at jeg ville bede hende om at pakke de tanker langt væk. Det er IKKE til nogen hjælp eller støtte at blive konfronteret med sådan en 'anklage'. JEg har en veninde hvis mor er SP og hun var så opsat på at min veninde skulle amme, og amme længe, at det endte med at hun helt fik ødelagt ammeforløbet.
Slap af, prøv at hvil i dig selv, VID MED SIKKERHED at alle føler sig ekstremt usikker i deres nye morrolle, at man til tider føler sig helt magtesløs, at man bare slet ikke synes man gør det godt nok, at man er en dårlig mor, at ens barn ville være bedre tjent med en 'rigtig' mor osv. OG AT DET HELT NORMALT AT HAVE DET SÅDAN.
I min første mødregruppe var der nogen der bare havde chek på det hele og så var der nogen der var famlende og usikre. Mange år senere møder jeg tilfældigt en af de 'chekkede' en af dem som bare havde styr på det. Jeg havde i mellemtiden fået 1 til og var gravid med nr 3. Hun havde ikke fået flere. Hun siger så: Åh, du var også bare så super cool!!! Det havde bare styr på det hele. Jeg blev slået helt ud af at have fået et barn, at vi ikke har haft mod på at få flere
ØH...... JEG var slået helt ud!!! -det var jo hende der havde styr på det!!!! Den historie fortæller mig bare, at selvom der er mødre der ser ud som om de har styr på det, så er det slet ikke sikkert at det er sådan de rent faktisk har det inden i.
Så bed din mor om at bakke dig op, det har en hver nybagt mor brug for! -og glem alt om FD
Tillykke med din tiltel som mor, og giv den bare GOD tid til at synke ind i dit indre. Det tager tid!!!
Min mor er af den type hvor man tit og ofte skal fortælle hende den 1000 gange før det går ind på lystavlen... -.-' Og føles måske lidt hun er for meget mor og ikke nok mormor - hvis du forstår.. Hun prøvede længe efter L var født at få os til at ændre hendes navn, og hun gør det stadig.. Det er jo en smule træls det skal diskuteres gang på gang.. I starten kaldte hun L for Lortelai.. Indtil den dag jeg sagde 'Slut, hun hedder L-O-R-E-L-A-I, og hvis du ikke kan sige det jamen så kommer vi ikke mere..'