Takster (vuggestue i Århus) - kan det passe???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2011

LinLin

K&S skriver:

I Århus eller? Jeg er lige liiidt blank

Ja 500 kr/md mener jeg det er...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

K&S

DAs mor skriver:

Ja 500 kr/md mener jeg det er...

Vildt vildt vildt...!

Anmeld

31. marts 2011

Sara.

Rosa skriver:

Kan det passe at jeg kun kan vælge imellem 30 eller 52 timer? Vi er nødt til at være realistiske og tænke på at sende Jonte afsted mere end de 6 timer om dagen han er afsted nu - ellers bliver mit speciale bare ikke færdigt til tiden  Det er helt OK, for han ELSKER sin vugger - som i ELSKER!!!! Men økonomisk er der dælme stor forskel på taksterne 2718 og 3891kr!!!! (Og bare rolig - NO WAY at han skal afsted 52 timer om ugen!!!) 

Jeg synes at jeg kan huske at man kunne få en 38 timers uge eller lignende? Så kunne man jo bare hente tidligt de dage det passer...

Håber I er fiksere til det her end mig 

Rosa

Hej Rosa.

Jeg bor selv ved krydset Nørreport / Randersvej ca og mine børn går i institution herinde i Århus (De går sammen i en integreret, men i henholdsvis vuggestue og børnehave afdeling.)

Inden Nor begyndte havde vi jo kun Lærke i institution... og der kunne vi vælge mellem 25, 35, 45 eller 52 timer.

Jeg tror en del af grunden til at dette er lavet om (fra januar i år) er at der var en del som havde 35 timer.... Dette gør jo at institutionerne fik mindre end hvis folk havde 45 timer som de fleste havde valgt. Så tænker der må ha været en bagtanke med at sætte den til 30 timer da mange simpelthen ikke kan klare sig på denne og derfor bliver nødt til at vælge 52.

Det er dog blevet billigere, dvs at 52 timer nu koster mindre end 52 timer kostede før.

Mht. hvad i skal betale afhænger det af jeres indkomst. Men har man en samlet hustandsindtægt på under (mener) noget omkring 450.000 kr (ca).

Min mand får udbetalt ca 12.000 og jeg er på SU. Vi gir 2000 om mdr for børnehave + vuggestue på 52 timer. (dog er de der jo slet ikke 52 timer).

Personligt synes jeg også det er rart at de kan komme når det passer os og at jeg kan veksle meget afhængig af min dag... i fht. hvis jeg valgte 30 timer.

Ved ikke om jeg har skrevet noget andre har, fik ikke læst hele tråden

Men ja det er dyrt i Århus, faktisk er det den dyreste by mht. institution plads mener jeg....

Anmeld

31. marts 2011

slettet_7530

Rosa skriver:

Kan det passe at jeg kun kan vælge imellem 30 eller 52 timer? Vi er nødt til at være realistiske og tænke på at sende Jonte afsted mere end de 6 timer om dagen han er afsted nu - ellers bliver mit speciale bare ikke færdigt til tiden  Det er helt OK, for han ELSKER sin vugger - som i ELSKER!!!! Men økonomisk er der dælme stor forskel på taksterne 2718 og 3891kr!!!! (Og bare rolig - NO WAY at han skal afsted 52 timer om ugen!!!) 

Jeg synes at jeg kan huske at man kunne få en 38 timers uge eller lignende? Så kunne man jo bare hente tidligt de dage det passer...

Rosa

Troede slet ikke den slags inst fandtes mere, her hvor jeg bor betaler vi alle det samme så kan desværre ikke hjælpe

Anmeld

31. marts 2011

Sara.

Albertesmor skriver:

Troede slet ikke den slags inst fandtes mere, her hvor jeg bor betaler vi alle det samme så kan desværre ikke hjælpe

Sådan er de alle i Århus :-)

Det er lige lavet om fra jan. mdr.. før det hed det 25, 35, 45 eller 52 timer...

Anmeld

31. marts 2011

1977

Profilbillede for 1977
Rosa skriver:

Rosa

hejsa. Nu har jeg ikke læst alle svar, så det kan være andre har skrevet :-) Pr 1 jan skiftede det hele til at man kun kan vælge mellem del eller fuldtid. Det er så de 30 eller 52 timer. Før det havde vi jo mondul ordning hvor vi kunne vælge mellem 25, 35, 45 eller 52 timer, og betalte derefter. Så ja det kan godt passe :-)

Anmeld

31. marts 2011

Corn

Wauv.... Kan I vælge.................

Vi kan vælge inst. eller ingenting.... Ikke noget med timer

Anmeld

31. marts 2011

sarahb

i er da bare så heldige at i kan vælge.. her er der kun 52 timer. Vi kunne sagtens få det til at fungere med kun 30 timer og så spare de penge, men vi kan ikke vælge desvære..

Anmeld

31. marts 2011

Henriette1973

Rosa skriver:

Det er da kun når man er enlig, ikke? 

Du kan også få friplads/delvis friplads hvis i begge er studerende, sådan er det hjemme hos os

Jeg mener også at de har ændret det til de to muligheder 30 - 52 timer.

Hilsen

Henriette

Anmeld

31. marts 2011

sus34

Rosa skriver:

Det er da kun når man er enlig, ikke? 

Nej der er efter husstandens samlede inkomst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.