Takster (vuggestue i Århus) - kan det passe???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2011

Stumpen

Sidespring.. Vi havde i rinkøbing-skjern kommune mulighed for at vælge mellem 30-40 eller 50 timer.. Men siden januar er der en fast takst.. Så pludselig blev det dyrer for dem der havde 30 timer og iflg. en pæd, så har de pludselig flere børn -især om fredagen... trist udvikling..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

Sofia

Rosa skriver:

Det er da kun når man er enlig, ikke? 

Nej, det har noget med indkomsten at gøre, min kæreste og jeg kan få det. Altså tror vi ender med at skulle betale sådan omkring 1000 kr. for en 52 timers plads..

Anmeld

30. marts 2011

LinLin

ESV skriver:

Okay har egenligt ikke noget konstruktivt men et spørgsmål??'

Hvad er det med at vælge antal timer ugentligt??

Vores vuggestue har åbent fra 7-17 mandag til torsdag og 7-16.30 fredag og så kan vi afleverer og hente som det nu engang passer os.

Hvis man vælger 30 timer skal man udfylde et skema der fortæller hvilke timer ens barn skal være der. Man må gerne lave to ugers skema, hvis barnet fx skal være der 35 timer den ene uge og 25 timer den unden. Det skal bare gennemsnitligt være 30 timer

Det kan ændres med to ugers varsel!

Anmeld

30. marts 2011

Kløver

Rosa skriver:

Kan det passe at jeg kun kan vælge imellem 30 eller 52 timer? Vi er nødt til at være realistiske og tænke på at sende Jonte afsted mere end de 6 timer om dagen han er afsted nu - ellers bliver mit speciale bare ikke færdigt til tiden  Det er helt OK, for han ELSKER sin vugger - som i ELSKER!!!! Men økonomisk er der dælme stor forskel på taksterne 2718 og 3891kr!!!! (Og bare rolig - NO WAY at han skal afsted 52 timer om ugen!!!) 

Jeg synes at jeg kan huske at man kunne få en 38 timers uge eller lignende? Så kunne man jo bare hente tidligt de dage det passer...

Håber I er fiksere til det her end mig 

Rosa

Jeg har fået taksterne i min kommune, der er DP muligheden kun 48 timer pr uge, hverken mere eller mindre, de må jo nok godt være der mindre, men det er det man betaler for. I vuggestue er muligheden dog 4 timer (formiddag) 5 timer(eftermiddag) 7 timer dagligt, og vist også 1-2 valgtmuligheder mere, kan ikke lige huske antallet, da jeg ikke studerede det nærmere da vi vil bruge DP

Anmeld

30. marts 2011

ESV

Ja hold nu op hvor uflexibelt.. Er lidt målløs, havde aldrig hørt om den slags før.

Vi giver iøvrigt "kun" 2845 md. og det er inkl alle måltider og frugt. Så hvis hun var der fra tidlig morgen til sen eftermiddag skulle vi faktisk kun sørge for aftensmad til hende..

Anmeld

30. marts 2011

Kindfed

Kindfed skriver:

Nej, det er indtægtsbaseret for den samlede husstand. Det skal du da undersøge!

Er den samlede husstandsindkomst, før skat, under 470.401 kr. kan I søge økonomisk friplads. Har I allerede økonomisk friplds overføres denne til det nye dagtilbud.

http://www.aarhus.dk/borger/familie-boern-og-unge/Pasning/Takster-og-betaling.aspx

Anmeld

30. marts 2011

LinLin

ESV skriver:

Ja hold nu op hvor uflexibelt.. Er lidt målløs, havde aldrig hørt om den slags før.

Vi giver iøvrigt "kun" 2845 md. og det er inkl alle måltider og frugt. Så hvis hun var der fra tidlig morgen til sen eftermiddag skulle vi faktisk kun sørge for aftensmad til hende..

Det er også temmeligt irriterende som personale, da man skal lege "polititbetjent" og tjekke om denm med deltid nu også overholder deres tider

Anmeld

30. marts 2011

K&S

Rosa skriver:

Kan det passe at jeg kun kan vælge imellem 30 eller 52 timer? Vi er nødt til at være realistiske og tænke på at sende Jonte afsted mere end de 6 timer om dagen han er afsted nu - ellers bliver mit speciale bare ikke færdigt til tiden  Det er helt OK, for han ELSKER sin vugger - som i ELSKER!!!! Men økonomisk er der dælme stor forskel på taksterne 2718 og 3891kr!!!! (Og bare rolig - NO WAY at han skal afsted 52 timer om ugen!!!) 

Jeg synes at jeg kan huske at man kunne få en 38 timers uge eller lignende? Så kunne man jo bare hente tidligt de dage det passer...

Håber I er fiksere til det her end mig 

Rosa

Nøj, hvor er det dyrt - her i kommunen betaler vi 2021 kroner for både DP, VS & BH

Anmeld

30. marts 2011

LinLin

Nøj, hvor er det dyrt - her i kommunen betaler vi 2021 kroner for både DP, VS & BH

Her kommer så mad oveni

Anmeld

30. marts 2011

K&S

DAs mor skriver:

Her kommer så mad oveni

I Århus eller? Jeg er lige liiidt blank

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.