Hvad ord bruger I? Eller hvad siger jeres barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2011

Mi

Vi siger lort. Altså: har du lavet lort. Det er jo det det er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

Mi

Linda83 skriver:

vi siger lort herhjemme. Men Mine børn er os 4 og 6 år nu

Det gør vi også. Troede næsten jeg var alene om at bruge det ord. Men det er jo lort

Anmeld

30. marts 2011

L83

MarianneSonne skriver:

Det gør vi også. Troede næsten jeg var alene om at bruge det ord. Men det er jo lort

hehe ja det er det nemlig

Vi bruger det i hele familie . Undtagen min far der var meget forarget over det haha

Anmeld

30. marts 2011

Mi

Linda83 skriver:

hehe ja det er det nemlig

Vi bruger det i hele familie . Undtagen min far der var meget forarget over det haha

Jeg læste lige tilbage og kunne se at vi er mange som kalder en lort for en lort  Jeg har også mødt forargede blikke, men det må de selv om. Jeg kalder det i hvert fald ikke for pølser. DET er ulækkert, for dem spiser man jo

Anmeld

30. marts 2011

Darling<3

Rockertand skriver:

Her har vi altid brugt "badr", og det fungerer fint

Når nogen bruger udtrykket "lort", kommer jeg til at tænke på århusianer-udgaven "låååårt" (ik'å'), så det ville ikke ende særligt seriøst her.

Hahaha, sådan ik'å!! (er fra Randers)

Hjemme hos min mor blev der også sagt badr Det lyder hverken underligt eller "ulækkert"

Anmeld

30. marts 2011

Isabella_mor

vi siger pooh... 

eller hat du skidt, daimet osv..

Anmeld

30. marts 2011

kamtok

Vi bruger ordet "kaka" - det er lort på tyrkisk (min mand er tyrker), men lyder knap så klamt..

Anmeld

30. marts 2011

netdaddy

Hmm - kan se der er mange der bruger lort fordi "det er det, det er", men teknisk set er det jo afføring/phaeses og ikke lort...."lort" er sådan set blot et begreb der er opfundet på et tidspunkt (sikkert i en form for subkultur), som bare er blevet hængende og blevet en del af vores sprog som en betegnelse for det at have afføring/phaeses. Er dog ikke sikker i dette.

Men sådan er det jo med mange ord idag...eksempelvis ordet "kælling" der idag har en højst negativ betydning (ville heller ikke selv bruge det med den betydning det har idag), men oprindeligt var det faktisk en kompliment og et stærkt rosende ord, som jeg ikke lige husker betydningen af. Men se mere her....http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=k%C3%A6lling&search=S%C3%B8g

Brug oplysningerne eller lad være....

Anmeld

30. marts 2011

MaliksMor

kamtok skriver:

Vi bruger ordet "kaka" - det er lort på tyrkisk (min mand er tyrker), men lyder knap så klamt..

helt det samme hos os

ellers siger vi lort eller pømmeløm..

- sjov debat - haha

Anmeld

30. marts 2011

MaliksMor

Honnie's Wife:) skriver:

Hahaha, sådan ik'å!! (er fra Randers)

Hjemme hos min mor blev der også sagt badr Det lyder hverken underligt eller "ulækkert"

okay - lort .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.