Hvad ord bruger I? Eller hvad siger jeres barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2011

Muhmi

Jeg ville aldrig kalde det adder, for det er at sammenligne det med noget der er ulækkert og det er jo en helt naturlig ting vi alle sammen gør...

Vi har faktisk haft den her diskution om hvad det er blevet kaldt hjemme hos os da vi var børn... Og min mor sagde at hun kaldte det for pølser og jeg sagde at jeg nok ville kalde det afføring eller prut... Jeg synes det lyder vulgært at kalde det lort, for det er jo egentlig et "bandeord" i min ordbog... Men jeg aner virkelig ikke hvad jeg selv kommer til at kalde det... Hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

Zafir

Jeg hader så meget, når folk (børn) går og snakker om deres lort. Jeg ved godt at det er lort, men jeg gider ikke høre om det. Herhjemme hedder det prut eller kaka. (staves? Spansk for lort. Lyder ikke helt Så grumt)

Anmeld

30. marts 2011

Darling<3

CamillaRH skriver:

okay - lort .

Haha ik'å babe

Det hedder sku da lårt

Anmeld

30. marts 2011

kamtok

CamillaRH skriver:

helt det samme hos os

ellers siger vi lort eller pømmeløm..

- sjov debat - haha

Ja, det er faktisk ret sjovt at se hvad andre kalder det..

Vi bruger også 'lort', så enten kaka eller lort (som jo i virkeligheden er det samme, bare på 2 forskellige sprog)..

P.S. Det er rigtig svært at tage seriøst, at tyrkisk "slik" hedder Lokum  

Anmeld

30. marts 2011

SussieThyssen

Hos os har man enten tisset i bleen eller pruttet ved stort.

Anmeld

30. marts 2011

MaliksMor

kamtok skriver:

Ja, det er faktisk ret sjovt at se hvad andre kalder det..

Vi bruger også 'lort', så enten kaka eller lort (som jo i virkeligheden er det samme, bare på 2 forskellige sprog)..

P.S. Det er rigtig svært at tage seriøst, at tyrkisk "slik" hedder Lokum  

ha ha - ja, kan huske første gang min mand's søster spurgte om jeg ville ha' det.. så tænkte jeg også bare.. hmm .. lokum? haha..

jeg er ikke særlig god til tyrkisk/kurdisk - endnu..

snakker du egenlig flydene tyrkisk?

Anmeld

30. marts 2011

kamtok

CamillaRH skriver:

ha ha - ja, kan huske første gang min mand's søster spurgte om jeg ville ha' det.. så tænkte jeg også bare.. hmm .. lokum? haha..

jeg er ikke særlig god til tyrkisk/kurdisk - endnu..

snakker du egenlig flydene tyrkisk?

Lidt off topic - sorry TS

Ja, jeg har det også en anelse ambivalant med det, men spiser det ikke selv - kan virkelig ikke lide det, selvom jeg har en meget sød tand.

Nej, taler ikke flydende tyrkisk, men forstår rigtig meget dagligdags snak - har dog svært ved selv at tale det, men det bliver bedre og bedre. Kan læse (og udtale) alt hvad der står i en tyrkisk avis, men det er langt fra det hele jeg forstår.

Anmeld

31. marts 2011

Pige2009

MoarJ skriver:

Hvad ord bruger I når jeres børn har lavet i bleen? Altså¨afføring.. 

Hvad siger børnene selv? 

I dagplejen hvor Julie går, bruger dagplejen ordet adder... eftersom hun siger det, bruger Julie også selv det ord - ja den bruger vi også herhjemme.... 

Her er så en lille historie jeg fik fortalt fra en kammerat. 

Han har en kone, kones søsters mands onkel har en datter... (Er I stadig med?) 

De brugte ordet adder i dagpleje og hjemme... Det endte faktisk med at denne pige faktisk ikke kan komme af med afføring den dag idag, fordi hun forbinder adder med noget ulækkert. 

Puh tænker jeg, det må være så svært for hende... 

MEN.... Hvor stor chance er der så lige for at ens eget barn kommer til ende ligesom denne pige? 

Jeg har svaret andet, da jeg siger Pruttenettis

Anmeld

31. marts 2011

RGN

Profilbillede for RGN
netdaddy skriver:

Hmm - kan se der er mange der bruger lort fordi "det er det, det er", men teknisk set er det jo afføring/phaeses og ikke lort...."lort" er sådan set blot et begreb der er opfundet på et tidspunkt (sikkert i en form for subkultur), som bare er blevet hængende og blevet en del af vores sprog som en betegnelse for det at have afføring/phaeses. Er dog ikke sikker i dette.

Men sådan er det jo med mange ord idag...eksempelvis ordet "kælling" der idag har en højst negativ betydning (ville heller ikke selv bruge det med den betydning det har idag), men oprindeligt var det faktisk en kompliment og et stærkt rosende ord, som jeg ikke lige husker betydningen af. Men se mere her....http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=k%C3%A6lling&search=S%C3%B8g

Brug oplysningerne eller lad være....

Præcis. Det hæftede jeg mig også ved.

Jeg kunne aldrig drømme om at sige lort. For mig er det et ukvemsord.

Så her hedder det afføring.

Og lidt i sjov gevinst. Det kommer sig af, at han havde lidt træg mave, da han gik fra modermælk til grød, og da han ikke havde haft afføring i 4 dage var jeg meget bekymret indtil min mor begejstret udbrød "Så er der gevinst"!! Det har hængt ved siden.

Anmeld

31. marts 2011

Sara.

MoarJ skriver:

Hvad ord bruger I når jeres børn har lavet i bleen? Altså¨afføring.. 

Hvad siger børnene selv? 

I dagplejen hvor Julie går, bruger dagplejen ordet adder... eftersom hun siger det, bruger Julie også selv det ord - ja den bruger vi også herhjemme.... 

Her er så en lille historie jeg fik fortalt fra en kammerat. 

Han har en kone, kones søsters mands onkel har en datter... (Er I stadig med?) 

De brugte ordet adder i dagpleje og hjemme... Det endte faktisk med at denne pige faktisk ikke kan komme af med afføring den dag idag, fordi hun forbinder adder med noget ulækkert. 

Puh tænker jeg, det må være så svært for hende... 

MEN.... Hvor stor chance er der så lige for at ens eget barn kommer til ende ligesom denne pige? 

Jeg har stemt andet da vi siger Lort... eller nærmere Lård. hehe

Nå men hos os er:

adder : noget negativt og ikke en lort..

pølser: noget man spiser...

skidt: kunne vi nok godt ha sagt, men gør det ikke... måske nogle gange i fht. vores lille hvis han har lavet i bleen kan vi sige "tror han har skidt" Men i fht. Lærke siger vi og hun at hun skal lave lort..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.