Hvad ord bruger I? Eller hvad siger jeres barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2011

Corn

Netop fordi afføring ikke er ulækkert, men ganske naturligt, har vi både i DP og herhjemme undgået ord, der er negative i den forbindelse.

Herhjemme er en lort en lort... Hunden laver hundelort, så mennesker laver også lort.

Vi bruger også ordet bæ, men har en veninde som siger, at når jeg siger bæ, så må hendes børn ikke være i nærheden, for jeg siger det på en måde, så hun synes det lyder kinky og lidt perverst

Ellers bruger faren udtrykket "at tømme ryggen"

Pølser er her i huset, noget man spiser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Halbschön

Far: "Nicolai du lugter, puuh, gå over til mor"..Nicolai 17 mdr: går på tæer når han har kvitteret i bleen, så ved vi den er der Mor: "har du kvitteret i bleen?" Far og mor imellem: "låååårt"

Anmeld

31. marts 2011

twinboys

Ja nu bruger mine store drenge jo ikke ble men den gang sagde vi har du noget i bleen... Ja den skal vi lige have skiftet...

Ja så er jeg jo også dagplejer og over for børnene siger jeg har du noget i bleen den skal vi lige have skiftet...Hvis de så siger ulækker... så siger jeg nej det er ikke ulækkert, vi skifter den bare så er det væk...

Majbritt

Anmeld

31. marts 2011

HopinWishin

twinboys skriver:

Ja nu bruger mine store drenge jo ikke ble men den gang sagde vi har du noget i bleen... Ja den skal vi lige have skiftet...

Ja så er jeg jo også dagplejer og over for børnene siger jeg har du noget i bleen den skal vi lige have skiftet...Hvis de så siger ulækker... så siger jeg nej det er ikke ulækkert, vi skifter den bare så er det væk...

Majbritt

Hos dig vil jeg gerne have passet mine børn hehe..

Anmeld

31. marts 2011

twinboys

HopinWishin skriver:

Hos dig vil jeg gerne have passet mine børn hehe..

Smiler hvor er du sød... de skal være velkommen når jeg igen har pladser...

Starter op igen imorgen glæder mig...

Min sidste fridag i denne omgang

Majbritt

Anmeld

31. marts 2011

SiLiMiMa

vi siger puba eller poops

maia siger puba.

hos mine svigerinde hedder det "stor ble"

heise

Anmeld

31. marts 2011

Tulle28

Vi kalder det bare prut. Synes det er en "pæn" måde at omtale det på, bryder mig ikke om at kalde det for lort... Selvom det jo er det Men synes ligeså godt man kan lære de små at tale pænt fra starten af.

Anmeld

31. marts 2011

Tulle28

twinboys skriver:

Majbritt

Hvor er du sød Majbritt Tror du er en fantastisk dagplejer

Anmeld

31. marts 2011

3rollinger

Hjemme hos os hedder det enten Caca eller Pubad. 

Ogsaa selv naar jeg snakker dansk til min boern kan jeg godt sige "caca", da det lyder paenest i mine oerer.

Anmeld

31. marts 2011

Nemesis

her er det en bonusble. og jonas laver prut eller pølserSisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.