Hvad ord bruger I? Eller hvad siger jeres barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2011

JustAnotherName

Vores 3-årige begyndte selv at kalde det " pølser", da hun skiftede fra vuggestue til børnehave.
Det var ellers ikke lige det ordvalgt, som JEG ville vælge.
Men altså, sådan siger de derhenne. Og det holdt hun ved at kalde det!

Ellers har vi kaldt det "pruttet i bleen". Det siger vores knap 2-årige.
....Men det KAN jo faktisk også godt virke lidt misvisende, at sige sådan, da der jo ikke nødvendigtvis behøver følge noget med en prut

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

Banditten´s mor

Her hjemme laver vi lort, så jeg har stemt andet.Og pølser er nu noget man spiser.

Anmeld

30. marts 2011

Rockertand

Her har vi altid brugt "badr", og det fungerer fint

Når nogen bruger udtrykket "lort", kommer jeg til at tænke på århusianer-udgaven "låååårt" (ik'å'), så det ville ikke ende særligt seriøst her.

Anmeld

30. marts 2011

Lady Marion <3

Alexander kommer og siger klokke klart ,,, Jeg har lavet lort

Her er lort sgu lort

Anmeld

30. marts 2011

netdaddy

Her bruger vi ordet "dong" der er det koreanske ord for "lort", da min hustru er adopteret fra Sydkorea. Vores dagplejer lurede godt nok også noget første gang hun hørte at knægten gik og sagde det mens han pegede på bagdelen.Og da vi mener vores drenge skal have alt det fra deres mors kultur som de kan få, så kalder vi vel også en skovl for en skovl, og en spade for en spade her i huset...

Anmeld

30. marts 2011

M&F&C

Herhjemme har Frederikke lavet sine HELT EGNE regler for hvad det hedder, når vi hver især kommer af med afføring

Er det far der sidder på kummen, siger HUN at far SKIDER

Når mor er igang, så laver mor PØLSER

Og når Frederikke har lavet en aflevering, siger hun, at hun har lavet BUMMELUM

Sjovt som den lille dame mener der er forskel på hvad vi hver især laver Vi har ikke pålagt hende det, overhovedet ... tror bare hun kan så mange ord for det, fordi det er forskelligt hvad vi voksne kalder det. Men hun er nu altså MEGET konsekvent med ovenstående

Anmeld

30. marts 2011

LinLin

Adam laver en "prutter" i bleen - men David på 4 år kalder det selv "pølser", når han har været på toilet!

Anmeld

30. marts 2011

CarinaSB

vi bruger skidt .. Jeg ved ikke hvorfor men jeg har det underligt med at sige lort ..

Anmeld

30. marts 2011

Mussen2

Vi kalder det pølser og så kalder vi det cookie monster internt

Anmeld

30. marts 2011

Fru Nielsen

Åhhh jeg HADER alle de forskellige navne der er for lort..... Men herhjemme hedder det adder! Er egentlig ikke noget vi som sådan har tænkt over, det er bare det, det hedder....

Nicklas kan dog godt nogen gange komme og sige på godt og grundig jysk: Mooooor a ska skiiiiiiiiii.......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.