Hvad ord bruger I? Eller hvad siger jeres barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2011

<3

Lort lort lort og mere lort

Pølser er noget man spiser og lort er ikke ad eller ulækkert - det er bare noget som er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

Fenja09

Nu har jeg ikke børn, men et på vej og jeg ved endnu ikke hvad jeg selv eller vi vil sige herhjemme, men synes ikke særlig godt om ordet "adder" - i mine ører reflektere det til noget negativt og afføring er ligesom tis noget vi skal af med og ikke noget ulækkert... Det kommer også an på barnets alder mht hvad der bliver sagt. Det kan jo godt ændres henad vejen.

Er det ikke blevet politisk ukorrekt, at sige "pølser" - mener da at have læst, at man i de fleste institutioner skal sige "lort" ? Hvorvidt det er det "rigtige" ord at bruge vil jeg ikke bedømme

/Fenja

Anmeld

30. marts 2011

eElak

Herhjemme hedder det altså bare LORT!! 

Hvorfor kalde det andet - lets face it - en lort er altså bare en lort! :-)

ALternativt spørger jeg om han har skidt 

Knægten kalder det ikke rigtigt noget, da han ikke har ord for det endnu... 

Anmeld

30. marts 2011

Maise86

Vi har altod sagt enten prut eller puha. De siger prut i hendes vs

Anmeld

30. marts 2011

Nettemor

KittyGirl skriver:

Lasse er 11 måneder lige nu, og vi omtaler det som lort ...

Måske det ændrer sig når han bliver ældre....

også her

Anmeld

30. marts 2011

Kløver

jeg tror vi måske kommer til ta bruge ordet bummelum eller blubber, kan ikke lide ordet pølser i den forbindelse

Anmeld

30. marts 2011

L&S

Ja, Sophia hun kalder det altså bare lort..

Hun er 4 år gammel, men da hun var lille kaldte vi lort fpr puha og tis for peepee

Vores lille Liva finder altid på sjove ord, der ingen sammenhæng har, så når hun har lavet i bleen er det altså Kaka. Det kalder vi det nu også, når Liva har lavet i bleen 

Anmeld

30. marts 2011

Kløver

Kirle skriver:

Lort lort lort og mere lort

Pølser er noget man spiser og lort er ikke ad eller ulækkert - det er bare noget som er

Anmeld

30. marts 2011

Maja_4000

Nu er det jo kun os voksne som bruger det :b Men vi siger "skidt" :p

Anmeld

30. marts 2011

hekran

Jeg er selv vokset op med, at det hedder en 'kuk' og at 'kukke', da min far er fra Færøerne, så den har vi altid brugt. Forleden dag hørte jeg faktiskt en af pædagogerne i den ælstes børnehave bruge det. Det synes jeg var lidt sjovt, men hun sagde, at det var et dejligt nemt udtryk istedet for at pakke det hele ind og kalde det noget andet Lidt sjovt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.