Nogen som har fået vandet taget???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.605 visninger
45 svar
0 synes godt om
29. marts 2011

Mormilla

Ja jeg skal ha taget vandet her d.7 april hvis hun ikke selv har fundet vejen ud inden.

Så ville lige høre jer som har prøvet det om hvordan det gik?

Hvor lang tid gik der fra vandet var taget til i fødte?

Gjorde det ondt?

Fødte i uden mere hjælp?

Håber der sidder nogen som kan besvare lidt af mine spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Halbschön

Mormilla skriver:

Ja jeg skal ha taget vandet her d.7 april hvis hun ikke selv har fundet vejen ud inden.

Gjorde det ondt?

Fødte i uden mere hjælp?

Jeg fik taget vandet fredag aften kl 19 da jeg var 42+0.. veerne gik ikke igang så fik vedrop og derefter startede veerne kl 23.. Kl 3 får jeg epidural.. 7.18 føder jeg 1stk basse på 4,6kg og 56cm Jeg synes ikke det gjorde ondt da hun prikkede hul, jeg var 1 cm åben da je ankom til igangsættelsen, det har også noget at sige, om man er åben eller ej, før de kan tage vandet

Anmeld

29. marts 2011

RumlesMor

Ved min første fik jeg vandet taget efter en masse veer der ikke blev til noget...men der gik stadig 10-15 timer før jeg havde RIGTIGE veer.

Det gjorde ikke ondt - men det var da en mærkelig fornemmelse da vandet "løb fra"...

Anmeld

29. marts 2011

Mormilla

R&N skriver:

Jeg fik taget vandet fredag aften kl 19 da jeg var 42+0.. veerne gik ikke igang så fik vedrop og derefter startede veerne kl 23.. Kl 3 får jeg epidural.. 7.18 føder jeg 1stk basse på 4,6kg og 56cm Jeg synes ikke det gjorde ondt da hun prikkede hul, jeg var 1 cm åben da je ankom til igangsættelsen, det har også noget at sige, om man er åben eller ej, før de kan tage vandet

De har tjekket mig i går om de kunne ta vandet og der kunne hun få en finger op ( undskyl detalje ). Så hun sagde at det var ikke noget problem

Anmeld

29. marts 2011

Halbschön

Mormilla skriver:

De har tjekket mig i går om de kunne ta vandet og der kunne hun få en finger op ( undskyl detalje ). Så hun sagde at det var ikke noget problem

Ja så sku der jo ikke være noget for det

Anmeld

29. marts 2011

Mormilla

RumlesMor skriver:

Ved min første fik jeg vandet taget efter en masse veer der ikke blev til noget...men der gik stadig 10-15 timer før jeg havde RIGTIGE veer.

Det gjorde ikke ondt - men det var da en mærkelig fornemmelse da vandet "løb fra"...

Okay det tog lang tid før ser skete noget!!! Troede at det ville gå stærkt når de tog vandet..

Anmeld

29. marts 2011

Mormilla

R&N skriver:

Ja så sku der jo ikke være noget for det

Men det tog da os lidt tid før du fødte! Havde regnet med at det ville gå stærkt... hi hi

Anmeld

29. marts 2011

aya-zia

jeg har fået vandet taget ved begge mine børn

ved den først fik jeg det taget kl 8 (det føles som om man tisser i bukserne... ret klamt men ik så slemt) det gør ik ondt når de tager vandet... kunne slet ik mærke det kunne kun høre det sage plop... kl 10:40 havde jeg født

nummer to havde faktisk hele hovedet ude før de tog vandet.. det kunne jeg slet ik mærke. det var det jeg fik afvide af lægen...

du skal ik være bange for og få vandet taget... de passer godt på dig ... hel og lykke

Anmeld

29. marts 2011

Valle81

Mormilla skriver:

Gjorde det ondt?

Fødte i uden mere hjælp?

Hejsa

Jeg har ikke fået taget vandet på den måde som du skal have det gjort - men har fået taget vandet ed begge mine fødsler sådan et lille stykke før presseveerne.

Jeg kan svare dig på at nej det gør ikke de mindste ondt at få taget - det er ubehageligt ja fordi de roder rundt deroppe - men tror det er rarere at få gjort - når man IKKE har veer samtidig med de roder -for det er meget svært at koncentrere sig om at ligge stille og trække vejret dybt i maven med en kæmpe ve og en jordemoder nærmest inde i en:0)

He he - men nej ondt gør det ikke:0)

Og held og lykke.

Har selv lige været ved jordemoder idag - dreng uge 37+2 skønnet til 3300 gram - fik tid om 14 dage - men sagde til hende at jeg håbede ikke at se hende til den tid - for det vil da ende med en KÆMPE baby:0)

Christina

Anmeld

29. marts 2011

quar20

Jep det gjorde jeg med nr. 2..

Hun baksede i hele 15min for at tage mit vand fordi jeg havde veer - men ikke veer der arbejede med min krop - det havde jeg dog haft i næsten 3 måneder inden jeg fødte..!!

Nå men jeg havde stadig 2cm livmoderhals da hun sku tage vandet så det var absolut ikke behageligt..!! Men mange siger man mærker et smæld når der kommer hul men det bemærkede jeg slet ikke..!!

Fra da vandet blev tager til Liam var ude tog det blot 2 timer og 45minutter..

Første fødslen varede 3 døgn så jeg var PÆNT overrasket over det gik så stærkt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.