Savner at amme ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

Vidunderligeunger

dorthemus skriver:

He he ja, jeg havde heller ikke troet det blev så lang tid. Jeg hr faktisk skåret det meget ned for hun har været  så babseglad, at hun ikke havde lyst til "rigtig" mad

Det blir meeeeeget før de fem år, Mitzie

hehe I know men skulle lige presse citronen hihi..

jeg gad godt have de stunder med Alberte stadigvæk, men det er også tydeligt at farmand og datter har noget specielt sammen, om det er flasken ved jeg ikke, men han var jo ikke ret meget hjemme i starten så når jeg havde malket ud gav han Alberte det. Det var også et rart afslapnings øjeblik for mig. Jeg holdt dog hårdt på det kun var mig og ham, hvilket ikke alle(svigermor) kunne forstå. glæder jeg mig til ved den næste, hvir jeg kan amme - så er det MIN ting med bebs  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

dorthemus

BlyViol skriver:

hehe I know men skulle lige presse citronen hihi..

jeg gad godt have de stunder med Alberte stadigvæk, men det er også tydeligt at farmand og datter har noget specielt sammen, om det er flasken ved jeg ikke, men han var jo ikke ret meget hjemme i starten så når jeg havde malket ud gav han Alberte det. Det var også et rart afslapnings øjeblik for mig. Jeg holdt dog hårdt på det kun var mig og ham, hvilket ikke alle(svigermor) kunne forstå. glæder jeg mig til ved den næste, hvir jeg kan amme - så er det MIN ting med bebs  

Forstår jeg godt...her var der jo ikke nogen mand "at tage hensyn til", så jeg har bare ammet derudaf

Hun er nu så stor og dygtig, at hun ligger og vender og drejer sig. Og klemmer, trykker og "skruer" på brystet så hun får klemt den sidste dråbe ud, haha...det er sgu lidt sjovt at se

Anmeld

23. marts 2011

patella

Maise skriver:

Hej Piger.

Ja på baggrund af besøg hos Dorthe OG Runa, samt min svigerinde der ammer en 3 mdr. gammel pige og snakken om blokamning herinde, kommer jeg helt til at savne at amme.

Jeg er typen der ELSKER at amme. Jeg ved at i sidder en del derude der har det som mig. Ja der sidder jo også nogle og tænker, " hvad snakker kvinden dog om, tosse "

Nå men jeg tænker så, hvad tænker i om alt det ammeri ??

Savner i det ikke???

husker kun at det var øv at tørste, svede som et svin og lække i ny og næ, der var øv. De første 14 dages indkøring fra nyfødt var forventeligt at man jo lige skal have styr på det. Ellers synes jeg det var så nem og hyggeligt en stund x flere i døgnet.

tak fordi i læste med. Jeg savner det måske også endnu mere nu hvor den sidste flaske(natbajeren) er taget væk. Det var sidste hyggestund med min baby, der nu er tumling. ( hmm må have mig en en mere så )

Forstår dig virkelig godt - jeg var så ked af det da min dreng sagde fra i en alder af 8 måneder. Det var så hyggeligt og noget som kun han og jeg havde - så jeg følte faktisk en sorg da det sluttede  Men han trivedes jo godt, så langsomt affandt jeg mig med det, men det var virkelig trist

Anmeld

23. marts 2011

Maise

Maggieh skriver:

jeg savner det RIGTIG meget !!!! 

min datter stoppede selv i en alder af ca. 3 måneder, selvom det var en kamp fra hun var 2 uger, ville jeg såååååååå gerne !! har også prøvet nogle gange men hun VIL IKKE  hmm...

så JO jeg savner det ihvertfald

åhhh øv for dig jeg ville have værethvis det var mig. ved du hvorfor??

Anmeld

23. marts 2011

Maise

dorthemus skriver:

Få en bebse mere, Maise

Jeg ELSKER det også, ved du  Og selvom jeg stadig er igang efter snart 10 måneder så får jeg helt ondt i maven ved tanken om, at det stopper...på et tidspunkt!

Knus Dorthe

I KNOW Dorthe, men fornuften siger at vi lige skal vente 1-2 år endnu med nr. 2. Min baby er bare ikke nogen baby længere

Anmeld

23. marts 2011

dorthemus

Maise skriver:

I KNOW Dorthe, men fornuften siger at vi lige skal vente 1-2 år endnu med nr. 2. Min baby er bare ikke nogen baby længere

Nej øv

Anmeld

23. marts 2011

Maise

BlyViol skriver:

jeg var nødt til at stoppe efter 5 uger, og husker det kun som en lettelse. Det gjorde ondt, der var brystbetændelse, jeg vidste ikke hvor meget hun fik, om mælken var god nok, brugte suttebrikker så skulle malke ud for at holde produktionen oppe og det tog bare såååå lang tid.. så nej jeg savner det bestemt ikke MEN! jeg ønsker bare SÅ højt, at jeg kan amme uden så meget besvær næste gang. Det er da bare meget nemmere at have indbyggede madpakker, end flaske flaske flaske.. specielt når man er ude...  Jeg var ekstremt blufærdig her første gang så jeg gik altid ind i et rum for mig selv, DET kommer jeg ikke til næste gang. hvis bebs er sulten, så er bebs sulten!! også selvom sarte onkel er der

og så er der bare den der nærkontakt som en flaske ikke giver på samme måde.

JA kan godt huske smerten i starten ved amning, Aaaaaaav, men så brystbetændelse, puha, ja det må have været en lettelse til sidst.

Det er så meget nemmere ja,  for det går bedre næste gang. Jeg måtte dagligt stå over håndvasken og malke ud og massere knuder for ikke at få bryst betændelse. Jeg havde alt for meget mælk og det var meget tæt på at give mig problemer også. Måtte også bruge ammebrik de første mange uger.

Anmeld

23. marts 2011

Vidunderligeunger

dorthemus skriver:

Forstår jeg godt...her var der jo ikke nogen mand "at tage hensyn til", så jeg har bare ammet derudaf

Hun er nu så stor og dygtig, at hun ligger og vender og drejer sig. Og klemmer, trykker og "skruer" på brystet så hun får klemt den sidste dråbe ud, haha...det er sgu lidt sjovt at se

haha, det må du da lige filme og lægge ud??? 

nej hvem der bare kunne nøjedes med at tage hensyn til sig selv og bebs? (ved godt det ikke altid er lykken at være alene heller).. god dag søde Dorthe..

Anmeld

23. marts 2011

Maise

Lisbeth85 skriver:

Hmm... jeg synes det var en hård opstart, og det da endelig kørte nogenlunde uden smerter, ja så ville han ikke rigtig mere. Jeg savner den nærhed omkring amningen mere end jeg savner det 'at amme'. Jeg ammede i ca. 3 mdr. og så gik jeg stille og roligt over til flasken. Jeg må indrømme, at der er gode ting ved både amning og flasker, så det gør ikke noget for mit vedkommende.

Hvis bare mit barn har det godt, så er jeg ligeglad med om det er bryst eller flaske han får.

ja der er fordele og ulemper ved begge dele, nemmest er dog amningen synes jeg, men fedt at kunne rende ud når man ikke længere ammer.

Anmeld

23. marts 2011

Vidunderligeunger

Maise skriver:

JA kan godt huske smerten i starten ved amning, Aaaaaaav, men så brystbetændelse, puha, ja det må have været en lettelse til sidst.

Det er så meget nemmere ja,  for det går bedre næste gang. Jeg måtte dagligt stå over håndvasken og malke ud og massere knuder for ikke at få bryst betændelse. Jeg havde alt for meget mælk og det var meget tæt på at give mig problemer også. Måtte også bruge ammebrik de første mange uger.

jeg var SÅ træt af suttebrikkerne, og det gjorde bare helveds ondt.. det blødte ofte når jeg brugte dem :/ tili sidst (trods udmalkning) havde jeg knapt 30 ml tilsammen i hvert bryst, imod 300 førhen, så det gik bare ned ned ned og Alberte skreg og skreg, lige indtil hun fik hendes flaske.. stakkels lille  skat.. men så blev det flaske derfra og pumpen blev solgt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.