Savner at amme ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.005 visninger
45 svar
0 synes godt om
23. marts 2011

Maise

Hej Piger.

Ja på baggrund af besøg hos Dorthe OG Runa, samt min svigerinde der ammer en 3 mdr. gammel pige og snakken om blokamning herinde, kommer jeg helt til at savne at amme.

Jeg er typen der ELSKER at amme. Jeg ved at i sidder en del derude der har det som mig. Ja der sidder jo også nogle og tænker, " hvad snakker kvinden dog om, tosse "

Nå men jeg tænker så, hvad tænker i om alt det ammeri ??

Savner i det ikke???

husker kun at det var øv at tørste, svede som et svin og lække i ny og næ, der var øv. De første 14 dages indkøring fra nyfødt var forventeligt at man jo lige skal have styr på det. Ellers synes jeg det var så nem og hyggeligt en stund x flere i døgnet.

tak fordi i læste med. Jeg savner det måske også endnu mere nu hvor den sidste flaske(natbajeren) er taget væk. Det var sidste hyggestund med min baby, der nu er tumling. ( hmm må have mig en en mere så )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Magsen

Maise skriver:

Hej Piger.

Ja på baggrund af besøg hos Dorthe OG Runa, samt min svigerinde der ammer en 3 mdr. gammel pige og snakken om blokamning herinde, kommer jeg helt til at savne at amme.

Jeg er typen der ELSKER at amme. Jeg ved at i sidder en del derude der har det som mig. Ja der sidder jo også nogle og tænker, " hvad snakker kvinden dog om, tosse "

Nå men jeg tænker så, hvad tænker i om alt det ammeri ??

Savner i det ikke???

husker kun at det var øv at tørste, svede som et svin og lække i ny og næ, der var øv. De første 14 dages indkøring fra nyfødt var forventeligt at man jo lige skal have styr på det. Ellers synes jeg det var så nem og hyggeligt en stund x flere i døgnet.

tak fordi i læste med. Jeg savner det måske også endnu mere nu hvor den sidste flaske(natbajeren) er taget væk. Det var sidste hyggestund med min baby, der nu er tumling. ( hmm må have mig en en mere så )

jeg savner det RIGTIG meget !!!! 

min datter stoppede selv i en alder af ca. 3 måneder, selvom det var en kamp fra hun var 2 uger, ville jeg såååååååå gerne !! har også prøvet nogle gange men hun VIL IKKE  hmm...

så JO jeg savner det ihvertfald

Anmeld

23. marts 2011

dorthemus

Få en bebse mere, Maise

Jeg ELSKER det også, ved du  Og selvom jeg stadig er igang efter snart 10 måneder så får jeg helt ondt i maven ved tanken om, at det stopper...på et tidspunkt!

Knus Dorthe

Anmeld

23. marts 2011

Vidunderligeunger

jeg var nødt til at stoppe efter 5 uger, og husker det kun som en lettelse. Det gjorde ondt, der var brystbetændelse, jeg vidste ikke hvor meget hun fik, om mælken var god nok, brugte suttebrikker så skulle malke ud for at holde produktionen oppe og det tog bare såååå lang tid.. så nej jeg savner det bestemt ikke MEN! jeg ønsker bare SÅ højt, at jeg kan amme uden så meget besvær næste gang. Det er da bare meget nemmere at have indbyggede madpakker, end flaske flaske flaske.. specielt når man er ude...  Jeg var ekstremt blufærdig her første gang så jeg gik altid ind i et rum for mig selv, DET kommer jeg ikke til næste gang. hvis bebs er sulten, så er bebs sulten!! også selvom sarte onkel er der

og så er der bare den der nærkontakt som en flaske ikke giver på samme måde.

Anmeld

23. marts 2011

Lisbeth85

Hmm... jeg synes det var en hård opstart, og det da endelig kørte nogenlunde uden smerter, ja så ville han ikke rigtig mere. Jeg savner den nærhed omkring amningen mere end jeg savner det 'at amme'. Jeg ammede i ca. 3 mdr. og så gik jeg stille og roligt over til flasken. Jeg må indrømme, at der er gode ting ved både amning og flasker, så det gør ikke noget for mit vedkommende.

Hvis bare mit barn har det godt, så er jeg ligeglad med om det er bryst eller flaske han får.

Anmeld

23. marts 2011

Vidunderligeunger

dorthemus skriver:

Få en bebse mere, Maise

Jeg ELSKER det også, ved du  Og selvom jeg stadig er igang efter snart 10 måneder så får jeg helt ondt i maven ved tanken om, at det stopper...på et tidspunkt!

Knus Dorthe

stopper du når hun siger fra eller har du en "dato" på hvornår??

Anmeld

23. marts 2011

dorthemus

BlyViol skriver:

stopper du når hun siger fra eller har du en "dato" på hvornår??

Som udgangspunkt stopper jeg først når hun selv siger fra...men det kommer dog an på hvornår "det" er

Hun og jeg nyder de få hyggestunder der er med det...jeg ammer på meget faste tidspunkter og det er morgen, eftermiddag og aften...altså tre gange om dagen.

Anmeld

23. marts 2011

Caroline86

jo, jeg savner det HELT vildt...

amningen var min og Lauras ting og KUN vores.. ingen andre kunne det vi kunne! Da hun i en alder af 11½ måned sagde "tak for mad, mor" virkede det helt naturligt at nu skulle vi selvfølgelig stoppe (jeg havde jo heller intet valg når nu ungen ikke ville mere ) men det var hårdt og jeg var ked...

det er nu 1½ måned siden og der har ikke været det mindste problem i at stoppe (sådan rent fysisk, tænker jeg på)...

Men pludselig forleden, da Laura var ulykkelig og hamrende syg, kunne jeg mærke hvordan det hele snørrede sig sammen og brysterne spændte op og gjorde ondt jeg er HELT sikker på at produktionen var stoppet HELT 14 dage efter amningen stoppede men den gråd satte åbenbart lige gryden i kog igen.. hmm! Men hun blev altså ikke ammet

Jeg GLÆDER mig til at skulle amme næste barn (til den tid) selvom jeg godt ved starten er hård, svær osv...

Anmeld

23. marts 2011

Vidunderligeunger

dorthemus skriver:

Som udgangspunkt stopper jeg først når hun selv siger fra...men det kommer dog an på hvornår "det" er

Hun og jeg nyder de få hyggestunder der er med det...jeg ammer på meget faste tidspunkter og det er morgen, eftermiddag og aften...altså tre gange om dagen.

det er alligevel flot, at du/I har holdt så længe.. hvad hvis det er når hun er fem ??

Anmeld

23. marts 2011

dorthemus

BlyViol skriver:

det er alligevel flot, at du/I har holdt så længe.. hvad hvis det er når hun er fem ??

He he ja, jeg havde heller ikke troet det blev så lang tid. Jeg hr faktisk skåret det meget ned for hun har været  så babseglad, at hun ikke havde lyst til "rigtig" mad

Det blir meeeeeget før de fem år, Mitzie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.