Socialrådgivere = dårlige mennesker??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2013

Annette A

Min søster arbejder også som socialrådgiver men siger selv at der er mange brådne kår iblandt. Desværre for selvfølgelig er der altid både gode og mindre gode medarbejdere, sådan er det jo på de fleste arbejdspladser. Selv har jeg da haft nogle stykker i min tid og kun været uheldig med mindretallet af dem, men min søster som ser det indefra siger at der er meget der kunne være bedre, men at det jo også handler om arbejdsfoholdene for socialrådgivere. Mange starter i faget med nogle visioner som ikke er realistiske i praksis og dermed bliver de frustreret og lader det gå ud over borgerne så at sige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Kloster skriver:

Hej.

Jeg har nu set en del indlæg med at "dem fra kommunen " er sååå trælse, dumme, dårlige osv. Men er de virkelig det?

Er man et dårligt menneske, hvis man er "den fra kommunen" af? Gør de ikke bare deres arbejde i forhold til de regler, reageringen pålægger dem?

Nu drømmer jeg om at læse videre til socialrådgiver, men jeg kan da godt blive lidt bekymret over, hvilke omtale de får.

Der er forskel på at følge lovgivningen og så være ligefrem modbydelig eller nedladende overfor dem man har med at gøre...

dem jeg omtaler som tåber er dem hvor de decideret behandler mig som var jeg mindre værd end dem fordi jeg er endt i en uheldig situation uden job...

har oplevet at de sagsbehandlere der rent faktisk prøver at få det hele til at hænge sammen med både det menneskelige og det lovmæssige oftest er dem der udskiftes først eller også ender de med at gå ned med stress og man får en anden alligevel...

Så oplever desværre alt for ofte de negativt stillede sagsbehandlere der virker mest af alt som om det bare skal overståes at tale med mig så de kan komme videre til kaffepause eller chatte på FB eller andre personlige ting...

Anmeld

13. maj 2013

jydeinden

Kloster skriver:

Hej.

Jeg har nu set en del indlæg med at "dem fra kommunen " er sååå trælse, dumme, dårlige osv. Men er de virkelig det?

Er man et dårligt menneske, hvis man er "den fra kommunen" af? Gør de ikke bare deres arbejde i forhold til de regler, reageringen pålægger dem?

Nu drømmer jeg om at læse videre til socialrådgiver, men jeg kan da godt blive lidt bekymret over, hvilke omtale de får.

nu ved jeg det er et gammelt indlæg du har lavet, men stadig super relevant, derfor svarer jeg lige her også, håber det er okay

ligesom så mange andre fagområder så er det lidt delt i to.. der er idioterne og så er der dem som reelt gerne vil hjælpe en.. Min sagsbehandler kom noget uheldigt fra start men det viste sig at hun var okay.. men har desværre også hørt om nogen der meget langt fra var.

Anmeld

13. maj 2013

Muffinmus

Min faster er det og så super rolig, flink og elskelig. Men som rådgiver har du ikke en dyt at gøre med, det er nej, nej og nej, hun siger at engang var det et godt job hvor man gjorde en forskel, nu er det et utaknemmeligt job med sure folk og ingen muligheder for at hjælpe selv når man vil.

Anmeld

13. maj 2013

baby012

Det jo det samme med P-vagter ..  

de er også allesammen dårlige og onde uforstående menesker (ironi kan forekomme ) 

Anmeld

13. maj 2013

Kloster

Hold op alle de indlæg der pludslig kom på et gammelt indlæg.

OBS OBS OBS.... Det e over 2 år gammelt indlæg....

Anmeld

13. maj 2013

Troldemommi

Kloster skriver:

Hold op alle de indlæg der pludslig kom på et gammelt indlæg.

OBS OBS OBS.... Det e over 2 år gammelt indlæg....

Hejsa en fint gammelt indlæg og i mellemtiden er jeg blevet færdiguddannet socialrådgiver og arbejder pt i en sygedagpengeafdeling, jeg syntes da ikke jeg er et dårligt menneske, man prøver at finde en vej der tilgodeser både samfund og den enkelte borger.

Monica 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.