Socialrådgivere = dårlige mennesker??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2011

helora

Eva. skriver:

Næ..men jeg tror man skal være ret så kynisk og kold i rumpen ind imellem for at arbejde under de betingelser der er...jeg ville ikke kunen det, det ville min etik og moral simpelthen ikke kunne...jeg ville ikke kunne se mig selv i øjnene...så dårlige mennesker, næ....men npok lidt hårdhudede...

Du kan også vende den om og tænke på socialrådgivere som personer, der prøver at hjælpe mennesker bedst muligt igennem et koldt og kynisk system

Hilsen en, der godt nok ikke er socialrådgiver men arbejder i en socialrådgiverfunktion

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Mira0911

Kloster skriver:

Hej.

Jeg har nu set en del indlæg med at "dem fra kommunen " er sååå trælse, dumme, dårlige osv. Men er de virkelig det?

Er man et dårligt menneske, hvis man er "den fra kommunen" af? Gør de ikke bare deres arbejde i forhold til de regler, reageringen pålægger dem?

Nu drømmer jeg om at læse videre til socialrådgiver, men jeg kan da godt blive lidt bekymret over, hvilke omtale de får.

Jeg intet imod dem på kommunen overhovedet - Så længe vi snakker pænt til hinanden, er de bestemt ikke dumme eller trælse for mit vedkomne.... 

Fordi nogen i dagens danmark synes de kan være dumme og trælse, må hænge lidt sammen med at de ikke kan få den hjælp de ønsker... Og ikke får deres vilje... 

Kender mange i min omgangskreds som bliver herre sure og negative, når de får et nej eller ikke får den hjælp så gerne vil have... 

Anmeld

22. marts 2011

Aves.

helora skriver:

Du kan også vende den om og tænke på socialrådgivere som personer, der prøver at hjælpe mennesker bedst muligt igennem et koldt og kynisk system

Hilsen en, der godt nok ikke er socialrådgiver men arbejder i en socialrådgiverfunktion

Ja...men jeg ville bare ikke kunne leve med det...jeg synes dælme man skal være hård...og det er jeg ikke..

Anmeld

22. marts 2011

quar20

Kloster skriver:

Hej.

Jeg har nu set en del indlæg med at "dem fra kommunen " er sååå trælse, dumme, dårlige osv. Men er de virkelig det?

Er man et dårligt menneske, hvis man er "den fra kommunen" af? Gør de ikke bare deres arbejde i forhold til de regler, reageringen pålægger dem?

Nu drømmer jeg om at læse videre til socialrådgiver, men jeg kan da godt blive lidt bekymret over, hvilke omtale de får.

Nej bestemt ikke..!! De er absolut IKKE dårlige mennesker men de er desværre ansat under DÅRLIGE forhold og regler..

Men nej det er absolut ikke MENNESKERNE der er noget galt med...!!

det er jo hellere ikke kassedamen i Netto's skyld at der ikke er mere fløde

Anmeld

22. marts 2011

ekzunz

Eva. skriver:

Ja...men jeg ville bare ikke kunne leve med det...jeg synes dælme man skal være hård...og det er jeg ikke..

Jeg forstod det som at du selv søgte ind på socialrådgiveruddannelsen??? Hvad er det så du skal læse??

Anmeld

22. marts 2011

Aves.

Znuzke skriver:

Jeg forstod det som at du selv søgte ind på socialrådgiveruddannelsen??? Hvad er det så du skal læse??

Det gør jeg også, men min plan er bestemt ikek at sidde på en kommune med børn og unge området... jeg er ffremsynet og har en plan....lyder som Egon..

Anmeld

22. marts 2011

twinny

Jeg synes ikke de er dårlige mennesker. Men jeg synes mange er sure, når man snakker med dem. Jeg synes de har valgt et forkert fag, hvis de ikke kan lide arbejde med mennesker. For jeg har kun oplevet sure mennesker på kommunen.... Desværre....

Anmeld

22. marts 2011

Louisiana

Eva. skriver:

Det gør jeg også, men min plan er bestemt ikek at sidde på en kommune med børn og unge området... jeg er ffremsynet og har en plan....lyder som Egon..

Hvorfor kunne du ikke svare mig? Jeg har spurgt om det samme i din tråd ang. socialrådgiveruddannelsen.

Anmeld

22. marts 2011

2721

Eva. skriver:

Næ..men jeg tror man skal være ret så kynisk og kold i rumpen ind imellem for at arbejde under de betingelser der er...jeg ville ikke kunen det, det ville min etik og moral simpelthen ikke kunne...jeg ville ikke kunne se mig selv i øjnene...så dårlige mennesker, næ....men npok lidt hårdhudede...

Enig!

Anmeld

22. marts 2011

ekzunz

Eva. skriver:

På den måde

Jeg har ingen plan, men er meget åben for alle de andre muligheder uddannelsen giver. Det er jo bestemt ikke givet at man skal sidde på en kommune.

Jeg ville allerhelst noget med nogle bosteder evt. for handicappede, men det skulle eftersigende være de mest eftertragtede stillinger. Men ville du jo have en kæmpefordel da du jo har en pædagogbaggrund.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.