Socialrådgivere = dårlige mennesker??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.242 visninger
46 svar
3 synes godt om
22. marts 2011

Kloster

Hej.

Jeg har nu set en del indlæg med at "dem fra kommunen " er sååå trælse, dumme, dårlige osv. Men er de virkelig det?

Er man et dårligt menneske, hvis man er "den fra kommunen" af? Gør de ikke bare deres arbejde i forhold til de regler, reageringen pålægger dem?

Nu drømmer jeg om at læse videre til socialrådgiver, men jeg kan da godt blive lidt bekymret over, hvilke omtale de får.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

morethanperfect

Kloster skriver:

Hej.

Jeg har nu set en del indlæg med at "dem fra kommunen " er sååå trælse, dumme, dårlige osv. Men er de virkelig det?

Er man et dårligt menneske, hvis man er "den fra kommunen" af? Gør de ikke bare deres arbejde i forhold til de regler, reageringen pålægger dem?

Nu drømmer jeg om at læse videre til socialrådgiver, men jeg kan da godt blive lidt bekymret over, hvilke omtale de får.

Jo de gør bare deres arbejde .. Min svigerinde er socialrådgiver og er det sødeste menneske på jorden , men hende kender jeg jo også privat .. Desværre har jeg aldrig haft en flink socialrådgiver , men der er nogle der er søde ..

Anmeld

22. marts 2011

Frøken J.

Kloster skriver:

Hej.

Jeg tror problemet, ligesom med så mange andre ting, er, at man mest hører de dårlige historier. Der er ikke så mange som gider fortælle om en god oplevelse! Desuden er det jo nogle følsomme ting, som de er inde og røre ved, eksempelvis fjernelse af børn, og der vil der altid være nogen der er sårede og vrede, selvom det - i følge al fornuft - var det bedste valg. De kan self. fejle som alle andre mennesker, men jeg tror bare vreden mod dem skyldes de ting, som deres job indebærer. Som ikke altid er positive!

Anmeld

22. marts 2011

Aves.

Kloster skriver:

Hej.

Næ..men jeg tror man skal være ret så kynisk og kold i rumpen ind imellem for at arbejde under de betingelser der er...jeg ville ikke kunen det, det ville min etik og moral simpelthen ikke kunne...jeg ville ikke kunne se mig selv i øjnene...så dårlige mennesker, næ....men npok lidt hårdhudede...

Anmeld

22. marts 2011

fønix

Kloster skriver:

Hej.

Jeg tror det kommer helt an på hvilken person man får, nu har jeg haft et møde med en som var helt forfærdelig og havde bestemt ingen situations fornemmelse, jeg fik så en anden og hun er da sød og forstående men stadig følger reglerne og er dygtig. Så nej det er bestemt ikke ALLE der er dumme  Tror måske det har noget at gøre med hvem man selv er og om man er villig til at ændre nogen ting og om man er positiv til møder fx 
Du skal da bare læse til det og blive en god socialrådgiver

Anmeld

22. marts 2011

mulle7430

jeg har  været heldig med alle mine for har kun haft nogen rare nogen

Anmeld

22. marts 2011

Hvem?

Hej.

Jeg er enorm glad for min socialrådgiver, jeg kom ud for en arbejdsskade i 08 som gjorde jeg ikke ku fortsætte som sygeplejerske, og hun (hende jeg har nu og dem jeg havde før - der har været stor udskiftning, men de er gode til at sætte sig ind i tingene) har hjulpet mig rigtig meget, så tommel op herfra....

Og jeg starter selv på socialrådgiveruddannelsen til efteråret

Så NEJ de er ikke dumme og trælse, de er kanone!

Anmeld

22. marts 2011

Kløver

Kloster skriver:

Hej.

Har haft del omgang med socialrådgivere, og de er flinke mennesker, men ofte tænker man jo ikke på dem som den person de er, men blot som den person der skal udføre et arbejde, i et svært erhverv, for mange mennesker kommer jo ofte i konflikt med de firkantede kasser systemet arbejder med, og desværre går det jo både ud over socialrådgivrne og borgeren

Anmeld

22. marts 2011

Kloster

Mange tak for svar.

Ja det har nok noget at gøre med, hvilke afdelinger man sidder i.

Men nu er der jo andet, man kan lave som socialrådgiver, end at sidde med syge/dagpenge og børne/unge

Anmeld

22. marts 2011

Sphynxlover

Min er helt vildt sød reel og cool

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.