Socialrådgivere = dårlige mennesker??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2011

wamse

Jeg ser helt klart socialrådgivere, som mennesker der prøver på at gøre deres job bedst muligt, under de givne forhold.

Jeg synes jobbet er super spændende, og mit valg var enten social- eller pædagoguddannelsen.  Måske jeg alligevel tager den vej, når jeg er færdig med pædagoguddannelsen......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Aves.

wamse skriver:

Jeg ser helt klart socialrådgivere, som mennesker der prøver på at gøre deres job bedst muligt, under de givne forhold.

Jeg synes jobbet er super spændende, og mit valg var enten social- eller pædagoguddannelsen.  Måske jeg alligevel tager den vej, når jeg er færdig med pædagoguddannelsen......

Det ville da være en super ide.. jeg sidder her med brevet og skal bare sende det...så starter jeg forhåbentlig til sommer..

Anmeld

22. marts 2011

wamse

Eva. skriver:

Det ville da være en super ide.. jeg sidder her med brevet og skal bare sende det...så starter jeg forhåbentlig til sommer..

Ej hvor spændende, krydser for at du kommer ind

Anmeld

22. marts 2011

Aves.

wamse skriver:

Ej hvor spændende, krydser for at du kommer ind

HÅBER så meget...kan se at alle er optaget og ingen på standby...så det tegner da meget godt..synes jeg...men nu må vi se...fandens jeg ikek nåede det på kvote 2...men jeg glæder mig vildt..

Anmeld

22. marts 2011

wamse

Eva. skriver:

HÅBER så meget...kan se at alle er optaget og ingen på standby...så det tegner da meget godt..synes jeg...men nu må vi se...fandens jeg ikek nåede det på kvote 2...men jeg glæder mig vildt..

Tror at det er en rigtig fed uddannelse 

Anmeld

22. marts 2011

Anitta Kristiansen

jeg kender den bedste social rådgiver! han har redet mit liv! er træt af han snart går på pension. men det er da ikke alle fra kommunen man elsker men ikke vær bange for det. bare husk at være en af de lidt mere glade og smilende og ikke en sur en så skal det nok gå

Anmeld

22. marts 2011

nattergalen

Jeg kan kun nikke og sige ja, det er en fantastisk uddannelse.. 

Jeg er på mit første semester, og har alle de fag jeg elsker samlet et sted.. 

Ja det er hårde forhold man arbejder under, og ja vi er mennesker, men problemet er at vi er underlagt de love og regler der kommer inden fra folketinget, så lige meget hvor meget vi gerne vil hjælpe så er det ikke altid muligt..

Ja der er nogen der er sure og tvære, og tror også hvis man ikke er påpasselig så kan man ende i den grøft, da arbejdet og mødet med de svage i samfundet tager på én..

Men som min underviser siger gang på gang, det er jer kommende studerende der kommer til at knokle for de svage med den regering vi har..

Så ja, søg endelig ind dem af jer der overvejer det.. Nogen af Jer der søger ind i København? 

Anmeld

22. marts 2011

Senia

Har selv en kæreste der efter en skade er sygemeldt og på kontanthjælp.

Og jeg vil sige nej, socialrådgivere er ikke dårlige mennesker. Når det så er sagt er der mange, som man også ser i bl.a. sundhedssektoren, der har været det samme sted for længe. De skærer alle over en kam, om man er doven, stofmisbruger, nasser eller virkelig ønsker at komme i arbejde og ud af systemet er ligemeget... Og det er super ærgerligt, for der findes virkelig søde  socialrådgivere som er gode mennesker der holder af sit job og virkelig ønsker at hjælpe andre.

Eks. da kæresten blev sygemeldt, ville hun nærmest dagen efter operationen sende ham i aktivering, for han kunne jo sagtens tage afsted og sidde der på sofaen (da han jo ikke kan sende ansøgninger fordi han ikke kan / må bruge armen) Hun gik dog til sidst med til at give ham 14 dage, og så skulle han ringe igen, så de skulle snakke aktivering. Da han så ringer har han fået en ny, og gud ske tak og lov for hende - hun er fantastisk! Han skulle bare blive rask og kunne bruge armen optimalt før han skulle afsted i aktivering, da han jo ellers blot er sygemeldt længere tid, og havde han brug for nogle psykologtimer efter alle operationerne og sygemeldingen, skulle han sige til, for det kunne altså godt være hårdt, specielt nu hvor han også er nybagt far.

Tænk hvilket forskel! Og vi er så trygge ved hans nye socialrådgiver og ringer gerne til hende og snakker om tingene, hvor imod den "gamle" kun var hvis der ikke var anden vej udenom...

Ind imellem, som kæresten sidder og siger, glemmer de lidt at tænke på at det er individer de har med at gøre, og ved at se på dem som individer, kan de hurtigere få dem ud i arbejde.

Så kort: Nej, de er ikke dumme mennsker (syntes generelt ikke man kan slå nogen over en kam pga. deres arbejde) Ind imellem er de blot trætte af deres arbejde og trænger til forandring

Anmeld

22. marts 2011

qp

Øhhh... Socialrådgivere er vel lige så godt og dårlige som alle andre fagpersoner? Hehe....

Jeg tror at arbejdsrelaterede områder der vedrører mennesker altid vil være udsatte for " de gode og dårlige"... De er jo dem vi møder når vi befærder os derude - kassedamen/ og andre servicemedarbejdere, bankrådgiveren, pædagogen, socialrådgiveren, politikere, politibetjente, brandfolk, chefer/ ledere  osv....  Her mener jeg at hvis man skælner imennem fagfolk der eks. arbejder i nordsøen/ fiskere o.l så er der jo få der har en mening om disse

Anmeld

22. marts 2011

Aves.

wamse skriver:

Tror at det er en rigtig fed uddannelse 

Håber jeg og så med den pædagogiske med som supplement, så tror jeg det giver et rigtig godt fundament...til når jeg engang skal arbejde som 40 årig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.