Socialrådgivere = dårlige mennesker??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2011

Aves.

Louisiana28 skriver:

Hvorfor kunne du ikke svare mig? Jeg har spurgt om det samme i din tråd ang. socialrådgiveruddannelsen.

Øhhh...jeg har jo et liv her og er igang med at svare en hel del der ventede da jeg kom tilbage efter jeg lige var et smut forbi det virkelige liv...udover det så svarer man vel hvem man vil herinde og jeg synes altså du lyder en smule anklagende her, det virker ikke rart.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Louisiana

Eva. skriver:

Øhhh...jeg har jo et liv her og er igang med at svare en hel del der ventede da jeg kom tilbage efter jeg lige var et smut forbi det virkelige liv...udover det så svarer man vel hvem man vil herinde og jeg synes altså du lyder en smule anklagende her, det virker ikke rart.

Jeg skrev det fordi det før er sket, at du ikke har svaret på det jeg skriver til dig. Jeg havde bare en fornemmelse af, at du bevidst gik uden om mig, men det er så heldigvis ikke tilfældet. Men skidt pyt, du har svaret i den anden tråd

Anmeld

22. marts 2011

A&F

Jeg er socialrådgiver studerende på 4.semester, hvor jeg pt. er i praktik i kommuen indtil juni. Jeg er i børneområdet og tro mig, socialrådgivere gøre virkelig hvad de kan for at børnene lever under gode vilkår. Eller at man får den rette hjælp, hvis man har brug for støtte, kontanthjælp mm. 

Familierne/borgerne bliver behandlet rigtig godt, og loven bruges og formidles så familierne kan forstå det. Jeg er som menneske ikke streng( jeg er klar over, at nogle socialrådgivere virkelig er til at græde over, har hørt de vildeste historier, hvilket er så ærgeligt, når vi som socialrådgivere skal være dem man kan komme til), jeg er et sødt, smilende og varmt menneske, som vil hjælpe de menneske, der har brug for en hjælpende hånd. 

Man skal faktisk være meget empatisk, lyttende og reflekterende når man har med sådan et arbejde at gøre. Det er ikke alle socialrådgivere der er hårde. Man er dog nødt til at gøre det klart for borgeren, hvilken lov og, hvorfor denne lov bruges netop i forhold til den person.

Jeg er utrolig glad for mit valg af uddannelse, og jeg har mange planer for, hvad jeg vil bruge denne uddannelse til.

Anmeld

22. marts 2011

FrkT

Jeg synes bestemt ikke man er et dårligt menneske hvis man er socialrådgiver. Dårlige mennesker er ikke dårlige mennesker pga. deres profession, de er det pga. deres personlighed og de ting de har med sig i ballasten.

Min halvstoresøster er socialrådgiver, og hun er et fantastisk menneske og en vidunderlig mor til mine to nevøer.

Hun arbejder i børn og unge afdelingen, hvor de bl.a. tvangsfjerner børn fra deres forældre, og også får børn hjem igen, hvor de mener det er forsvarligt. Og allerede da hun startede i det job fik hun at vide at de rådede alle deres medarbejdere til at holde sig langt væk fra sider som facebook, myspace, twitter og alle andre offentlige internetsider, hvor man opretter en profil/bruger, fordi de har oplevet flere af deres medarbejdere (altså socialrådgivere), som får grimme breve på disse sider og nogle endda dødstrusler fra frustrerede mennesker, som føler sig uretfærdigt behandlet. Så for at tage den uddannelse og få det arbejde (man kan jo også arbejde med meget andet som socialrådgiver), er man nødt til at gøre sig de overvejelser, om man vil opgive at være så offentlig i medieverdenen. Socialrådgiver er faktisk også noget jeg selv overvejer at læse videre til efter sosu-uddannelsen, men det er slet ikke sikkert (har 4 uddannelser jeg er interesseret i).

Når alt det så er sagt så er det en rigtig god uddannelse (med EKSTREMT meget læsning godt nok), og du kan få et job hvor du virkelig kan føle du gør en forskel - og det gør de fleste jo netop også. Der er brug for empatiske socialrådgivere i dette land, det er der slet ingen tvivl om. Så er det uddannelsen for dig synes jeg du skal skide højt og helligt på diverse fordomme som nogle måske render rundt med om socialrådgivere, langt størstedelen af dem gør, som du netop selv skriver, bare deres job, og de fleste gør det rigtig godt.

Anmeld

22. marts 2011

pussepige

Jeg havde engang en sagsbehandler da jeg boede i en anden kommune.. Hun var virkelig hjernedød (undskyld udtrykket) hun fandt på alle mulige løgn historier om mig og fandt på ting min læge skulle have sagt til hende som slet ikke passede og som min læge overhovedet ikke kendte noget til..

En dag hvor jeg havde været til ishockey så jeg hende der ud hun stod sammen med alle os tilhængere, jeg tænkte ikke mere over før jeg kom ned i byen.. Hun var stang stiv, hang på alt og alle, lige pludselig stod hun ved det bord hvor mig og min veninde sad ved.. Så sagde hun til mig.. Du må altså meget undskylde, men sådan jeg er når jeg sidder der oppe (kommunen) sådan er jeg ikke som person,, og hun blev ved med at stå og snakke løs.. Til sidst sagde jeg til hende at hvis hun ikke skred fra mit bord så fik hun sådan en hun aldrig ville glemme, det hjalp så ikke noget hun blev ved med at stå der, så blev min veninde gal og truede hende noget i samme stil som jeg havde gjort.. Det hjalp så Heldigvis..... Så er det man tænker at hun må jo overhovedet ikke tage kontakt til mig og stå at snakke om diverse ting et offentlig sted..

Men nu har jeg den sødeste sagsbehandler så der er selvf forskel på folk.. Nogen egner sig nok mere til det end andre..

Anmeld

13. maj 2013

Eva20

Hej

nu har jeg siddet og læst lidt her på tråden og kan se at det er længe siden nogle har skrevet, men jeg kan ikke lade være med at undre mig over dit spørgsmål Kloster?! Problemet med socialrådgivere er jo netop at de bare sidder og formidler regler i et system der mange gange ikke fungerer optimalt. De har ingen former for kritisk sans eller selvstændig tankegang. Hvis man vil ændre et system så skal man jo netop ikke bare gøre som regeringen siger, så må man jo tænke selv.

Anmeld

13. maj 2013

l.kjoeller

Kloster skriver:

Hej.

Jeg har nu set en del indlæg med at "dem fra kommunen " er sååå trælse, dumme, dårlige osv. Men er de virkelig det?

Er man et dårligt menneske, hvis man er "den fra kommunen" af? Gør de ikke bare deres arbejde i forhold til de regler, reageringen pålægger dem?

Nu drømmer jeg om at læse videre til socialrådgiver, men jeg kan da godt blive lidt bekymret over, hvilke omtale de får.

nu har jeg selv været i systemet. Jeg vil mene der er både gode og dårlige. dem der har været i jobbet så længe at de på forhånd sætter hver person i bås og f.eks. forventer man er i systemet fordi man er doven og ikke gider lave noget. Og så den som rent faktisk ser på det enkelte tilfælde objektivt. Jeg har haft begge dele. Jeg har en lille fødselsskade som giver mig nogle begrænsninger. Men da jeg ikke var ret gammel da jeg kom i systemet gik man bare ud fra det var noget fis på trods af lægeudtalelser mv. Jeg kom efter noget tid i job prøvning . resultatet blev jeg kunne klare 18 timer ugentligt men igen på grund af alder blev det afvist. der var jeg SÅ heldig med min social rådgiver. hun sagde at når den blev afvist var det fordi hun ikke havde gjort sit arbejde godt nok. hun skrev en mere ud dybene rapport og så gik den igennem. det er en god social rådgiver

Anmeld

13. maj 2013

mpr

Jeg må ærligt indrømme jeg har nok lidt et dårligt syn på Socialrådgivere.. Er blevet virkelig dårlig behandlet af en og hun gav mig et rigtig dårligt syn på dem.. Derud over synes jeg tit at dem jeg møder der er igang med uddannelsen eller vil igang med den er meget "jeg ved bedre end dig" og sjældent særlig behagelige at snakke med i længere tid af gangen.. Men jeg håber virkelig bare det er mig der har været uheldig

Anmeld

13. maj 2013

helle85

Kloster skriver:

Hej.

Jeg har nu set en del indlæg med at "dem fra kommunen " er sååå trælse, dumme, dårlige osv. Men er de virkelig det?

Er man et dårligt menneske, hvis man er "den fra kommunen" af? Gør de ikke bare deres arbejde i forhold til de regler, reageringen pålægger dem?

Nu drømmer jeg om at læse videre til socialrådgiver, men jeg kan da godt blive lidt bekymret over, hvilke omtale de får.

nej selvfølgelig er det ikke alle sammen der er dumme
jeg har haft 2 der har kunne forstå min situation, og kan jeg sagtens for stå at de skal holde sig inden for loven og hvis man spøger om nogen ting er det også helt iorden hvis det fortæller at det ikke kan lade sig gører pga reglerne men jeg har også mødt nogen sure nogen hvor man ikke rigtig kan snakke med dem fordi de ser ned på en.

og lige pt har vi en børne sagsbehandler som slet ikke gør sit arbejde indtil vidre har det taget over 1 mdr at give os aktindsigt i min søn papir og over et år at finde ud af om vi kan få aflasning 1 gang om mdr så vi kan bruge noget tid på vores datter og så jeg kan kæmpe mig længer op af min deppresion.
på trods af at børnehaven har været inden over og anbefalde det også
så nu er støtte pædagogen i gang med at lave en klage til dem der sidder højre oppe i systemet

så ja nogen sagsbehandler burde bare ikke have det job de har

Anmeld

13. maj 2013

Frk. Himmelblå

Kloster skriver:

Hej.

Jeg kender flere socialrådgivere (veninder), og dem har jeg den dybeste respekt for! Fx en i kriminialforsorgen, men også en som sidder med børn/småbørn og deres (mis)trivsel.. 

Jeg har også selv kontakt med kommunen jævnligt, da min yngste er handicappet og deraf har fået tildelt en sagsbehandler i handicapafsnittet. Jeg ser dem ikke som modstandere, - de hjælper os jo! Men man skal være lidt om sig og det er en god idé at kende serviceloven, da sagsbehandlere har chefer, der ligeledes har chefer med  økonomi, økonomi og økonomi for øje. Og med økonomi mener jeg nu-og-her-økonomi og dette års budget, - og derfor er det vigtigt at holde det længere sigte for øje og også gøre kommunen opmærksom herpå. En besparelse i år kan medføre livslang pension til den handicappede, når denne fylder 18... - Det er jo ikke hensigtsmæssigt.

Men altså, jeg har lidt indtryk af, at langt de fleste sætter stor pris på vores velfærd og herunder også socialrådgivere. Tror måske nok endda at mange føler med dem og deres tunge arbejdsbyrder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.