Jeg synes bestemt ikke man er et dårligt menneske hvis man er socialrådgiver. Dårlige mennesker er ikke dårlige mennesker pga. deres profession, de er det pga. deres personlighed og de ting de har med sig i ballasten.
Min halvstoresøster er socialrådgiver, og hun er et fantastisk menneske og en vidunderlig mor til mine to nevøer.
Hun arbejder i børn og unge afdelingen, hvor de bl.a. tvangsfjerner børn fra deres forældre, og også får børn hjem igen, hvor de mener det er forsvarligt. Og allerede da hun startede i det job fik hun at vide at de rådede alle deres medarbejdere til at holde sig langt væk fra sider som facebook, myspace, twitter og alle andre offentlige internetsider, hvor man opretter en profil/bruger, fordi de har oplevet flere af deres medarbejdere (altså socialrådgivere), som får grimme breve på disse sider og nogle endda dødstrusler fra frustrerede mennesker, som føler sig uretfærdigt behandlet. Så for at tage den uddannelse og få det arbejde (man kan jo også arbejde med meget andet som socialrådgiver), er man nødt til at gøre sig de overvejelser, om man vil opgive at være så offentlig i medieverdenen. Socialrådgiver er faktisk også noget jeg selv overvejer at læse videre til efter sosu-uddannelsen, men det er slet ikke sikkert (har 4 uddannelser jeg er interesseret i).
Når alt det så er sagt så er det en rigtig god uddannelse (med EKSTREMT meget læsning godt nok), og du kan få et job hvor du virkelig kan føle du gør en forskel - og det gør de fleste jo netop også. Der er brug for empatiske socialrådgivere i dette land, det er der slet ingen tvivl om. Så er det uddannelsen for dig synes jeg du skal skide højt og helligt på diverse fordomme som nogle måske render rundt med om socialrådgivere, langt størstedelen af dem gør, som du netop selv skriver, bare deres job, og de fleste gør det rigtig godt.
Anmeld