Jeg vil gerne prale lidt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2012

AnneBJ

Becks skriver:

1000 tak for svar søde Anne...

Øv med alle billederne  Du havde nemlig lagt så fin og brugbar beskrivelse op, med papstykkerne og hele tæppets tilbliven

Jeg vil sy i hånden, fik aldrig kørekortet til maskine i folkeskolen  Syede igennem min finger og siden har jeg ikke rørt en symaskine

Men der er også noget hygge ved at lave det i hånden synes jeg...

Hvor stort er dit tæppe? Og kan det passe der er 441 firkanter?

Jeg havde tænkt mig at sy et som legetæppe til en kommende baby og et til barnevogn evt...

Arrr smart med bagsidestoffet, det er skrevet bag ørene...

1000 tak for alle dine råd

Jeg skal nok tage mig sammen og lægge vejledningen op igen! Måske er der andre end dig som kunne ske at have glæde af den

Ja, 441, og de er 5x5 cm. Kanten er ca. 10 cm (altså den brune kant) så tæppet måler ca. 115x115 cm. En kravlegård er typisk en meter x en meter, så det er jeg begyndt at lave tæpperne De kan jo sagtens ligge på gulvet alligevel.

Som skrevet tidligere i tråden, vil jeg råde dig til lidt større firkanter end 5x5 - det er altså virkelig småt, men selvfølgelig muligt!

Velbekomme!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

Becks

AnneBJ skriver:

Jeg skal nok tage mig sammen og lægge vejledningen op igen! Måske er der andre end dig som kunne ske at have glæde af den

Ja, 441, og de er 5x5 cm. Kanten er ca. 10 cm (altså den brune kant) så tæppet måler ca. 115x115 cm. En kravlegård er typisk en meter x en meter, så det er jeg begyndt at lave tæpperne De kan jo sagtens ligge på gulvet alligevel.

Som skrevet tidligere i tråden, vil jeg råde dig til lidt større firkanter end 5x5 - det er altså virkelig småt, men selvfølgelig muligt!

Velbekomme!

Ihh du ville simpelthen være verdens største skat hvis du gjorde det

1000 tak for alle råd

Anmeld

9. august 2012

Becks

AnneBJ skriver:

Velbekomme!

Ej lige et spørgsmål mere

Det her stof havde jeg tænkt mig til at bruge som det store tæppe (ca, samme str. som dit) Men forstår du det også som om der er 42 stk. af 5*5 cm? For så skal jeg da købe en del pakker

Anmeld

9. august 2012

AnneBJ

Becks skriver:

Ej lige et spørgsmål mere

Det her stof havde jeg tænkt mig til at bruge som det store tæppe (ca, samme str. som dit) Men forstår du det også som om der er 42 stk. af 5*5 cm? For så skal jeg da købe en del pakker

Ja, sådan forstår jeg det - og det passer også meget godt med at det kun koster knapt 55 kroner pr. pakke... Men du kan jo evt. købe de 3 pakker de har på lager, og så kan du supplere med nogle firkanter i ensfarvet sort/hvidt/gråt stof (eller spæde op med limegrøn, rød eller lignende!)

Istedet for at lave de der mange små firkanter, kan du så bruge basic grey stoffet til små firkanter, og lave nogle større af det ensfarvede stof - det vil give mere spil i tæppet, men det er jo fuldstændig smag og behag Du slipper for en masse klippearbejde hvis du køber stof der allerede er kvadrater, du skal bare huske, at hvis de måler 5x5 cm, så kan firkanten kun blive omkring 3,5x3,5 pga. sømrum.. (det du folder rundt om papstykket)

Anmeld

9. august 2012

LR85

AnneBJ skriver:

Janteloven må lige vige lidt... For jeg er fandme stolt af mig selv!

Jeg har syet et patchworktæppe helt selv!! Det er det første tæppe overhovedet, og det første patchwork overhovedet - alt er syet i hånden... 

ejjj hvor er du sej.

Det har da været et kæmpe arbejde hva.

Anmeld

9. august 2012

Becks

AnneBJ skriver:

Ja, sådan forstår jeg det - og det passer også meget godt med at det kun koster knapt 55 kroner pr. pakke... Men du kan jo evt. købe de 3 pakker de har på lager, og så kan du supplere med nogle firkanter i ensfarvet sort/hvidt/gråt stof (eller spæde op med limegrøn, rød eller lignende!)

Istedet for at lave de der mange små firkanter, kan du så bruge basic grey stoffet til små firkanter, og lave nogle større af det ensfarvede stof - det vil give mere spil i tæppet, men det er jo fuldstændig smag og behag Du slipper for en masse klippearbejde hvis du køber stof der allerede er kvadrater, du skal bare huske, at hvis de måler 5x5 cm, så kan firkanten kun blive omkring 3,5x3,5 pga. sømrum.. (det du folder rundt om papstykket)

Tak..

Ja det var nemlig for at undgå alt klippe arbejdet

Jeg har lige budt på en pakke magen til inde på ebay, der var højeste bud 4 dollars, så jeg har budt 10..

Anmeld

9. august 2012

AnneBJ

LR85 skriver:

ejjj hvor er du sej.

Det har da været et kæmpe arbejde hva.

Tusind tak!!  Ja, det tog virkelig lang tid...!

Anmeld

9. august 2012

AnneBJ

Becks skriver:

Tak..

Ja det var nemlig for at undgå alt klippe arbejdet

Jeg har lige budt på en pakke magen til inde på ebay, der var højeste bud 4 dollars, så jeg har budt 10..

Det er også et helvede for at sige det pænt... Og man kan lægge grund for en masse fejl, allerede hvis man får klippet bare 1 mm skævt hist og pist!

Håber du "vinder" pakken!

Anmeld

9. august 2012

Becks

AnneBJ skriver:

Det er også et helvede for at sige det pænt... Og man kan lægge grund for en masse fejl, allerede hvis man får klippet bare 1 mm skævt hist og pist!

Håber du "vinder" pakken!

Ja det er nemlig lige det

Ja det håber jeg, for det sted jeg har linket til, de shipper ikke til Danmark...

Du kan ikke huske hvor du købte dit vel? Og hvad det hedder udover basic Grey

Anmeld

9. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hold da op, det er vildt du har lavet det i hånden!! Det er så flot!! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.