Tutter skriver:
Shit hvor er det flot! Minder mig om min farmor når jeg ser sådanne nogle.. Ville vildt gerne have sådan et tæppe til mine kommenede børn, men ved ikke om jeg kan selv!?!
Hvilke sting har du syet med, hvilket slags stof.. Har du syet de forskellige stof firkanter på et stor stykke?
Og hey? Skal du ikke snart føde 

Selvfølgelig kan du selv!!
Det er dog ret tidskrævende det jeg har givet mig i kast med der, men også hyggeligt! Stoffet er bestilt hjem fra USA, ganske almindeligt bomuldsstof. Det blev ikke snuppet i tolden, så det farvede stof har kostet 200,-. Indeni er der pladevat - hm, kostede vist 50 kr for den mængde der er brugt til tæppet og så babyfløjl til bagsiden (og den brune kant) som kostede ca. 60 kroner til den mængde der er brugt.
Sytråd, kridt, målebånd og (mange) nåle er vel rendt op i tilsammen 100,-..: Så 400 kroner og en HULENS masse timer! 
Alle de små firkanter er sat på papstykker og så syet sammen i lange rækker, som derefter er syet sammen. Det er med helt almindelige kasteting - tror jeg de hedder... 
Sammensyning af lapper med kastesting, en lille beskrivelse af, hvordan jeg monterer pap på stoffet og lægger det op når det skal syes.
Tæppets tilblivelse, her er en hel billedserie og forklaring af, hvordan jeg har lavet forsiden, helt fra at vaske stoffet, til at sy det sidste sting.
Hvis der er nogle specifikke ting jeg kan hjælpe med, spørger du bare. Selvom jeg jo kun er selvlært altså... 
Det næste tæppe jeg laver, regner jeg med at sy på maskine, i hvert fald overstykket. Det der har taget længst tid er nemlig, at sætte alt stoffet på pap og pille det ud igen...
Tak for rosen!