Becks skriver:
Lige et spørgsmål mere 
Jeg er blevet forelsket i det her design fra Basic Grey Kan du se om det linkede er stof eller papir?
Er lidt træt, så kan ikke hitte ud af det 
Hvilken type nål og tråd brugte du? Og hvor har du købt pladevat og kantbånd henne?
Hej 
Dit link er så vidt jeg kan se, stof! 
Og ang. bloggen..
Jeg fik en ny telefon og kom til at flette min picasakonto med telefonen. På picasakontoen lå ALLE billeder fra alle mine blogs gennem tiden, og da telefonen så skulle til reperation, ville jeg gerne have billederne væk. Jeg kunne ikke u-flette, og i et letsindigt øjeblik, sagde jeg ja til at få min picasa konto nulstillet = ingen billeder på bloggen - overhovedet! (med mindre jeg lægger dem op igen altså...
)
Jeg har lavet en sidekategori på min nye blog om patchworktæpper, og måske er det denne weekend jeg skal tage mig sammen og få lagt dem jeg har lavet ind 
Vil du sy i hånden eller på maskine? Alt på tæppet i denne tråd blev syet i hånden. Jeg brugte 100% bomuldstråd, købt i panduro. Nålene købte jeg Stof2000 og gik efter de allermindste de havde (de er af mærket Prym, og på pakken står der "betweens, quilting" og de er anti allergiske ifht. nikkel mm.) - jeg brugte altid den mindste nål i pakken, og skiftede "ofte" = brugte vidst 30 nåle i alt, til hele projektet!)
Pladevat købte jeg også i Stof2000 - det tykke af det. Tæppet virkede meget tykt da jeg var færdig, men det er nu blevet noget tyndere, dog lidt "stift". Hvis du syr det som babytæppe eller sengetæppe kan du overveje at bruge fleece istedet for pladevat (fx et billigt ensfarvet fleecetæppe klippet i stykker...)
Bagsiden var babyfløjl, fordi jeg jo havde en drøm om et vendbart tæppe - altså et der var quiltet pænt og dermed kunne have en ensfarvet og en mønstret overside. Men quiltningen drillede mig og min højgravide tilstand, så babyfløjls-siden er blevet bagside. Det er dumt! Det hiver simpelthen alt støv og skidt til sig...
Jeg har for nylig syet et tæppe hvor jeg brugte et stykke velour som bagside - dét blev godt! 
Jeg har ikke brugt kantebånd på tæppet her i tråden. Det er bagsidestykket som jeg har klippet for stort, og foldet ind under forsiden, så det danner en kant. Men ellers ville jeg købe kantebånd i Stof2000 eller lignende, det fås stort set overalt! 
Rigtig god fornøjelse med projektet, det tager tid, men det er tiden værd! Skriv endelig hvis jeg kan hjælpe med mere, eller du støder støder på problemer undervejs (det gør du nok, men fortvivl ikke, de er som regel hurtigt overstået
)