Jer der fik kønnet og vide til NF - var det rigtigt? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2011

Maalene

Kofoed33 skriver:

Men ja der er alligevel mega lang tid til mandag/næste lørdag. håber tiden flyver afsted, så man lige pludselig bare står udenfor døren og det hedder minutter i stedet for dage/timer.

Måske, jeg er meget ustabil for tiden. hmmm, ved ikke om du kender det

Fik du forresten dit homontal?

Ja, den nærmeste tid kan kun gå for langsomt... Hehe... Kender det alt for godt

Jo, det kender jeg alt for godt... Hehe...

Mit hormontal? Tænker du på risiko for downs?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

Maalene

CiSo skriver:

Til NF scanningen, fik jeg ikke af vide hvad køn de troede det var..

Men til MD fik jeg af vide det var en lille fin pige jeg skulle have..

Nogle måneder senere til 3D/4D scanning viste der sig den fineste lille tap på skærmen, og der var ingen tvivl.. Det var en lille dreng.

Åhh ja, kan faktisk godt huske, da du vendte tilbage og fortalte om din 3D-scanning - hvor er det altså vildt at tænke på...

Altid noget du fik en 3D-scanning, ellers var du dælme blevet taget med bukserne nede til fødslen

Men derfor må det da have været noget af et chok...

Anmeld

21. marts 2011

Maalene

Fenja09 skriver:

Synes det er rigtig fornuftigt at bestille en kønsscanning når man er lidt længere henne - skal man følge "de kloge" er det jo først fra uge 17 eller 18, at de kan vide sig sikre på kønnet, hvis barnet ligger korrekt

Glemte forresten helt at sige tillykke med bebsen og hjertelyd - det er så fantastisk at være til NF scanning, mest fordi man er forbi den kritiske periode og kan få lov at se at guldklumpen trives

/Fenja

Ja, tør dælme ikke gå ud og købe mig fattig i pigetøj Hehe...

Tusind mange tak - og kæmpe tillykke med den lille i din mave

Ja, der er faldet en kæmpe sten fra mit hjerte i dag, nu kan man endelig begynde at tage det lidt mere roligt det hele - det er så fantastisk

Anmeld

21. marts 2011

Kofoed.

Maalene skriver:

Ja, den nærmeste tid kan kun gå for langsomt... Hehe... Kender det alt for godt

Jo, det kender jeg alt for godt... Hehe...

Mit hormontal? Tænker du på risiko for downs?

Nej, men det bliver brugt til, at regne det ud.

Du fik tage nogle blodprøver hos lægen, den ene var til et homontal (også kladt doubletest). Normalt ville det ligge omkring 50 med en omkring 9. uge. Men det siger hvor mange homoner du har, ved dog ikke i forhold til hvad.

Er dit homontal under 4 er du ikke gravid.

Anmeld

21. marts 2011

CiSo

Maalene skriver:

Åhh ja, kan faktisk godt huske, da du vendte tilbage og fortalte om din 3D-scanning - hvor er det altså vildt at tænke på...

Altid noget du fik en 3D-scanning, ellers var du dælme blevet taget med bukserne nede til fødslen

Men derfor må det da have været noget af et chok...

Ja, det har jeg også tænkt på mange gange.. Jeg var da faldet bag over ved fødslen hvis det var..  ( jeg stod faktisk op og fødte, så jeg kunne have været faldet bag over.)

Men ja, det var ret så vildt!! Jeg sagde også jamen kan det passe, og scannings damen sagde bare, ja se selv.. Og der var jo ikke noget at tage fejl af.. 

Anmeld

21. marts 2011

Fenja09

Maalene skriver:

Ja, tør dælme ikke gå ud og købe mig fattig i pigetøj Hehe...

Tusind mange tak - og kæmpe tillykke med den lille i din mave

Ja, der er faldet en kæmpe sten fra mit hjerte i dag, nu kan man endelig begynde at tage det lidt mere roligt det hele - det er så fantastisk

Nej det turde jeg godt nok heller ikke hehe Så er det vidst bedst at vente til man har været ved kønsscanning

Og mange tak - er i uge 18 nu, så har ikke så længe til MD, det glæder jeg mig godt nok også meget til  

Jeg var også langt mindre "stresset" efter vi havde været inde til NF, det er så rart at se, at alt er som det skal være og vi har en rigtig bouncy baby hehe

/Fenja

Anmeld

21. marts 2011

Maalene

Kofoed33 skriver:

Nej, men det bliver brugt til, at regne det ud.

Du fik tage nogle blodprøver hos lægen, den ene var til et homontal (også kladt doubletest). Normalt ville det ligge omkring 50 med en omkring 9. uge. Men det siger hvor mange homoner du har, ved dog ikke i forhold til hvad.

Er dit homontal under 4 er du ikke gravid.

Arhh, på den måde... Det fik jeg slet ikke oplyst...

Fik kun risikotallet og vide... Hvad kan man se ud fra hormontallet?

Anmeld

21. marts 2011

Maalene

CiSo skriver:

Ja, det har jeg også tænkt på mange gange.. Jeg var da faldet bag over ved fødslen hvis det var..  ( jeg stod faktisk op og fødte, så jeg kunne have været faldet bag over.)

Men ja, det var ret så vildt!! Jeg sagde også jamen kan det passe, og scannings damen sagde bare, ja se selv.. Og der var jo ikke noget at tage fejl af.. 

Haha - det kunne godt have endt med at gøre ret ondt

Ej, det er jo egentlig ikke sjovt - selvfølgelig er det vigtigste, at de små pus er sunde og raske, men tror da godt nok også jeg ville blive noget chokeret, hvis det viste sig, at man fik det modsatte køn ud, end hvad man havde fået oplyst...

Anmeld

21. marts 2011

Maalene

Fenja09 skriver:

Nej det turde jeg godt nok heller ikke hehe Så er det vidst bedst at vente til man har været ved kønsscanning

Og mange tak - er i uge 18 nu, så har ikke så længe til MD, det glæder jeg mig godt nok også meget til  

Jeg var også langt mindre "stresset" efter vi havde været inde til NF, det er så rart at se, at alt er som det skal være og vi har en rigtig bouncy baby hehe

/Fenja

Ja, selvom det er svært at have tålmodighed i sådan en situation, så er man nødt til at tage sig selv lidt i nakken

Ej, hvor spændende... Så er det jo MD-scanning lige om lidt... Ihh, spændende altså...

Ja, imponerende som de kan hoppe rundt inde i ens mave - det er virkelig facinerende

Anmeld

22. marts 2011

CiSo

Maalene skriver:

Haha - det kunne godt have endt med at gøre ret ondt

Ej, det er jo egentlig ikke sjovt - selvfølgelig er det vigtigste, at de små pus er sunde og raske, men tror da godt nok også jeg ville blive noget chokeret, hvis det viste sig, at man fik det modsatte køn ud, end hvad man havde fået oplyst...

Du har fuldstændig ret.. 

Det aller vigtigste er at jeg fik en sund og rask baby, hvilket jeg gjorde.. Så er alt andet ligemeget. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.