Inspiration til pålæg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2011

henh01

Kirle skriver:

bønnepostej (nutana), ærtepuré (hjemmelavet), hvidløgsost, pikantost, neutralsmøre ost, torskerogn med mayo og tomat, tunsalat med rødløg og mayo (hjemmelavet), skæreost, skinke, hamburgryg, makrel i klapsammen, advokado, æble, jordbær, hytteost, overskydende kød fra aftensmaden som kødpålæg eller tærte fra aftensmaden af. En hjemmebagt bolle med smør

Der er masser af muligheder når man lige får øjenene op for mulighederne

ærtepure er det bare mosede ærter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

Tip!

henh01 skriver:

Ja det synes jeg også.. Noam sover 1 time til formiddag og her ordner jeg flasker og så sover han 2-3 timer til middag og der er vi ofte ude og gå så han kan få lidt frisk luft. Og er vi ikke ude at gå så gør jeg rent eller hviler mig. Jeg elsker et rent hjem. Her må gerne være legesager, men jeg nyder at komme hjem til et hjem der er rent og hvor man kan slappe af.

Jeg syns også det er lækkert når her er rent, ingen tvivl om det.. Men jeg bliver ikke forskrækket hvis jeg finder en nuldermand, vaske tøjet bliver i tumbleren til jeg har tid til det..

Jeg vil 1000 gange hellere smide mig på sofaen sammen med min søn og se en film eller lege med lego, end jeg vil stresse rundt og rydde op og gøre rent konstant.

Jeg kunne mærke på min søn at han blev mere vild og søgte min opmærksomhed mens jeg stressede rundt. Han lavede ballade og var sur og tvær.. Skiftede taktik fra dag til dag... nu har vi ingen ulvetime...

Anmeld

20. marts 2011

henh01

Flow skriver:

Jeg syns også det er lækkert når her er rent, ingen tvivl om det.. Men jeg bliver ikke forskrækket hvis jeg finder en nuldermand, vaske tøjet bliver i tumbleren til jeg har tid til det..

Jeg vil 1000 gange hellere smide mig på sofaen sammen med min søn og se en film eller lege med lego, end jeg vil stresse rundt og rydde op og gøre rent konstant.

Jeg kunne mærke på min søn at han blev mere vild og søgte min opmærksomhed mens jeg stressede rundt. Han lavede ballade og var sur og tvær.. Skiftede taktik fra dag til dag... nu har vi ingen ulvetime...

Nu er dte også mens de sover det bliver gjort rent osv

Anmeld

20. marts 2011

<3

henh01 skriver:

ærtepure er det bare mosede ærter?

Ja med lidt hvidløg Nemt og smager som bare fanden

Anmeld

20. marts 2011

Silvermist

henh01 skriver:

Det har min datter også ofte fået. Et helt æg hun selv har pillet. Vi har bare sjældent æg - vi bruger det sjældent i madlavningen. Men jeg skal måske blive bedre til lige at købe 6 æg i ny og næ

Vi bruger også sjældent æg i madlavningen, men af og til får jeg sådan nogle hysteriske bageflip og i disse perioder har vi altid æg i køleskabet. Sjovt, min datter elsker også at få lov til at pille ægget selv. Hun bliver altid super glad når hun finder et æg i madkassen

Anmeld

20. marts 2011

TanjaX

Jeg veksler imellem den klassiske madpakke og boller med "gnavemad". På den måde bliver det ikke uinteressant og kedeligt, og min store knægt på 13 spiser stadig sin mad i skolen

Her er lidt af mine forskelligheder:

Smøreost m. rosin, æbler i skiver, vindruer eller tørret abrikos.

Torskerogn rørt m. en lille smule creme fraiche og karry; det smager super og kan holde sig op til 4 dage i lukket bøtte på køl.

Grove boller bagt m oksespegepølse, rosmarin og smøreost.

Kyllingefilet i skiver; laver altid lidt extra i ovnen når det bruges til aftensmad, så er der lækkert pålæg også.

Kartoffelmad

Avokadomos m. lidt creme fraiche/citron

Banan rullet i finthakket mandel og skåret i skiver

- Nu kan det godt lyde som om vi er lidt pålægsforskrækket, det er absolut ikke tilfældet Dog prøver vi at spise ernæringsforbedret, så div pølser er udskiftet med øko-spege og kødpølse, brødet er grovere, leverpostejen er tilsat extra kogte kartofler osv.

Anmeld

20. marts 2011

henh01

TanjaX skriver:

Jeg veksler imellem den klassiske madpakke og boller med "gnavemad". På den måde bliver det ikke uinteressant og kedeligt, og min store knægt på 13 spiser stadig sin mad i skolen

Her er lidt af mine forskelligheder:

Smøreost m. rosin, æbler i skiver, vindruer eller tørret abrikos.

Torskerogn rørt m. en lille smule creme fraiche og karry; det smager super og kan holde sig op til 4 dage i lukket bøtte på køl.

Grove boller bagt m oksespegepølse, rosmarin og smøreost.

Kyllingefilet i skiver; laver altid lidt extra i ovnen når det bruges til aftensmad, så er der lækkert pålæg også.

Kartoffelmad

Avokadomos m. lidt creme fraiche/citron

Banan rullet i finthakket mandel og skåret i skiver

- Nu kan det godt lyde som om vi er lidt pålægsforskrækket, det er absolut ikke tilfældet Dog prøver vi at spise ernæringsforbedret, så div pølser er udskiftet med øko-spege og kødpølse, brødet er grovere, leverpostejen er tilsat extra kogte kartofler osv.

Uhm lyder meget lækkert. Særligt banan i mandler.. MUMS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.