Inspiration til pålæg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2011

henh01

Flow skriver:

Det er en skam du ikke har overskud til at bage  

vi bager MEGET... Boller, brød, pølsehorn, pizzasnegle, kyllingehorn osv.... bager i store mængder hver gang og smider det i fryseren, så det lige er til at tage op til hvis vi lige en dag får lyst til noget, eller tager på en spontan tur i skoven, svømmehal osv... så er det rart lige at have noget med til bagefter...

Det er også bare så smart.. Ville ønske jeg havde overskuddet tild et. Kan få min mor til det, hun bager som en tosse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

Tip!

henh01 skriver:

Det er også bare så smart.. Ville ønske jeg havde overskuddet tild et. Kan få min mor til det, hun bager som en tosse

Du kan ikke gøre det i weekenden? Hvor du måske har tiden til det...

Vi elsker at bage herhjemme.. Gør det altid i weekenden hvor vi har tiden til det..

Anmeld

20. marts 2011

Silvermist

Udover det som din datter også plejer at få, så er min datter helt vild med æggemadder. Sommetider får hun også et helt æg med i madpakken. Hun har også nogle gange fået en frikadellemad med. Men det er langt fra alt der falder i damens smag. Derfor har jeg sommetider haft svært med at finde ny inspiration til hendes madpakke.

Med hensyn til selve brødet, så får hun normalt rugbrød, men sommetider bager jeg en stor omgang almindelige boller, grovboller, gulerodsboller eller pizzaboller og putter i fryseren. Om morgenen tager jeg så en bolle eller to ud af fryseren og putter i hendes madkasse, så er den nemlig optøet når de spiser i børnehaven.

Anmeld

20. marts 2011

henh01

Flow skriver:

Du kan ikke gøre det i weekenden? Hvor du måske har tiden til det...

Vi elsker at bage herhjemme.. Gør det altid i weekenden hvor vi har tiden til det..

Det kunne jeg godt, men med en baby på 4 mdr på armen og en mand der næsten ALTID er på døgn i weekenden så er overskuddet ikke det store. Jeg mangler generelt bare rigtig meget energi og håber snart mine super vitaminer virker Men egentlig er det nok bare fordi jeg pririoterer anderledes. I hverdagene når den store er i skole bruger jeg tiden hvor lillemanden sover på at gøre rent, gå ture, sove osv. Og når vi holder weekend og den store er hjemme så laver vi som oftes en masse andet. Tiden flyver i hvert fald af sted

Anmeld

20. marts 2011

henh01

Silvermist skriver:

Udover det som din datter også plejer at få, så er min datter helt vild med æggemadder. Sommetider får hun også et helt æg med i madpakken. Hun har også nogle gange fået en frikadellemad med. Men det er langt fra alt der falder i damens smag. Derfor har jeg sommetider haft svært med at finde ny inspiration til hendes madpakke.

Med hensyn til selve brødet, så får hun normalt rugbrød, men sommetider bager jeg en stor omgang almindelige boller, grovboller, gulerodsboller eller pizzaboller og putter i fryseren. Om morgenen tager jeg så en bolle eller to ud af fryseren og putter i hendes madkasse, så er den nemlig optøet når de spiser i børnehaven.

Det har min datter også ofte fået. Et helt æg hun selv har pillet. Vi har bare sjældent æg - vi bruger det sjældent i madlavningen. Men jeg skal måske blive bedre til lige at købe 6 æg i ny og næ

Anmeld

20. marts 2011

Tip!

henh01 skriver:

Det kunne jeg godt, men med en baby på 4 mdr på armen og en mand der næsten ALTID er på døgn i weekenden så er overskuddet ikke det store. Jeg mangler generelt bare rigtig meget energi og håber snart mine super vitaminer virker Men egentlig er det nok bare fordi jeg pririoterer anderledes. I hverdagene når den store er i skole bruger jeg tiden hvor lillemanden sover på at gøre rent, gå ture, sove osv. Og når vi holder weekend og den store er hjemme så laver vi som oftes en masse andet. Tiden flyver i hvert fald af sted

Årh sikke da... Det kan være svært at være den perfekte husmor..

Jeg er alene mor 24/7 og tager min søn med i køkkenet.. Han ELSKER at hjælpe.. Han røre, putter tingene i når jeg har målt op. Mega hyggeligt.. Men han er også 2.5 år..  

Sætter ofte mine forventninger ned om at her skal være så clean som muligt.. Her må der godt stå et glas på bordet, og opvasken behøver ikke være taget med det samme... der må hjertens gerne være legesager i stuen.. For her leves, og det skal ses

Anmeld

20. marts 2011

henh01

Flow skriver:

Årh sikke da... Det kan være svært at være den perfekte husmor..

Jeg er alene mor 24/7 og tager min søn med i køkkenet.. Han ELSKER at hjælpe.. Han røre, putter tingene i når jeg har målt op. Mega hyggeligt.. Men han er også 2.5 år..  

Sætter ofte mine forventninger ned om at her skal være så clean som muligt.. Her må der godt stå et glas på bordet, og opvasken behøver ikke være taget med det samme... der må hjertens gerne være legesager i stuen.. For her leves, og det skal ses

Sådan har jeg det også,. Men Noam er flaskebarn så derfor er der bare nogen ting der skal ordnes dagligt. Og fordi vi bor ret smår så skal gulvet være nogenlunde til at komme rundt på

Min datter har absolut heller ikke tålmodigheden til at bage

Anmeld

20. marts 2011

Tip!

henh01 skriver:

Sådan har jeg det også,. Men Noam er flaskebarn så derfor er der bare nogen ting der skal ordnes dagligt. Og fordi vi bor ret smår så skal gulvet være nogenlunde til at komme rundt på

Min datter har absolut heller ikke tålmodigheden til at bage

Min søn var også flaskebarn... Syns nu det var nemt at overkomme at rengøre flasker..

Anmeld

20. marts 2011

<3

bønnepostej (nutana), ærtepuré (hjemmelavet), hvidløgsost, pikantost, neutralsmøre ost, torskerogn med mayo og tomat, tunsalat med rødløg og mayo (hjemmelavet), skæreost, skinke, hamburgryg, makrel i klapsammen, advokado, æble, jordbær, hytteost, overskydende kød fra aftensmaden som kødpålæg eller tærte fra aftensmaden af. En hjemmebagt bolle med smør

Der er masser af muligheder når man lige får øjenene op for mulighederne

Anmeld

20. marts 2011

henh01

Flow skriver:

Min søn var også flaskebarn... Syns nu det var nemt at overkomme at rengøre flasker..

Ja det synes jeg også.. Noam sover 1 time til formiddag og her ordner jeg flasker og så sover han 2-3 timer til middag og der er vi ofte ude og gå så han kan få lidt frisk luft. Og er vi ikke ude at gå så gør jeg rent eller hviler mig. Jeg elsker et rent hjem. Her må gerne være legesager, men jeg nyder at komme hjem til et hjem der er rent og hvor man kan slappe af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.