Jer med hund...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2011

Dinna88

Joan ( Smallie ) skriver:

Nej jeg ser dem ikke gøre det og i bund og grund er jeg også ligeglad om der ligger hestepære på vejen.

Jeg syntes bestemt også det er mere ulækkert med hundelort men det er nok fordi man kan støde på sådan en midt på gågaden og det gør man jo ikke ret tit med en hestepære.

Jeg mener ikke det er nødvendig at samle efterladenskaber op i skoven, men mindre hunden eller hesten skider på en sti eller hvor folk går meget. og heller ikke på marker, rabaten og i krat. Men ligger vovsen en lort på et fortov så har de sku bare at få det samlet op.

Da vi boede inde i byen med hunden havde jeg da altid en pose med, selv om jeg også har en flov hund der helst skider så ingen kan se den. Man han kan jo få den lagt et uheldig sted alligvel.

Nå da

Ej, men nu er det jo også sådan at det kan koste en at undlade at samle op på fortovet, men ikke i skoven. Men som det skrives herinde, hvad så med dem der træder udenfor stien?  Jeg kan ikke se hvordan det kan undskyldes ikke at samle op, medmindre der helt konkret er en forhindring der gør at man ikke kan gøre det, som en skriver f.eks. en tjørnehæk. "Der går ikke særlig tit mennesker der" - Neej, men hvad så med de enkelte der går der, det er da ikke retfærdigt, at de skal kigge ned konstant fordi de har bevæget sid ud et område, hvor folk muligvis ikke gider samle op. Det er jo heller ikke fordi det tager mere end 5 sekunder (maks??) at samle op efter hunden  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

Joan ( Smallie )

Dinna88 skriver:

Nå da

Ej, men nu er det jo også sådan at det kan koste en at undlade at samle op på fortovet, men ikke i skoven. Men som det skrives herinde, hvad så med dem der træder udenfor stien?  Jeg kan ikke se hvordan det kan undskyldes ikke at samle op, medmindre der helt konkret er en forhindring der gør at man ikke kan gøre det, som en skriver f.eks. en tjørnehæk. "Der går ikke særlig tit mennesker der" - Neej, men hvad så med de enkelte der går der, det er da ikke retfærdigt, at de skal kigge ned konstant fordi de har bevæget sid ud et område, hvor folk muligvis ikke gider samle op. Det er jo heller ikke fordi det tager mere end 5 sekunder (maks??) at samle op efter hunden  

I skoven kan du jo lige så godt træde i en lort fra en ræv, eller pindsvin. Og helt ærlig så tror jeg sku de dyr er ligeglade med om der er en sti der hvor de mener de skal af med noget.

Folk ved jo godt hvis de træder uden for en sti ja så er det man kan komme ud for.

Jeg ved ikke hvad for noget skov du er vant til men de skove jeg kommer i er der ikke vildt mange mennesker og de er tæt bevokset og jeg har overhovedet ikke lyst til at gå derind. Og hvad andet er så er ejg da slet ikke sikker på jeg vil opdage det for han går løs. Kan godt være vi har forskellig opfattelse af hvad en skov er men sådan ser de skove ud jeg kommer i.

Hvis jeg kom i en hundeskov med min hund jeg så ville jeg nok samle op efter ham eller et sted jeg viste der kom mange folk.

Anmeld

20. marts 2011

Dinna88

Joan ( Smallie ) skriver:

I skoven kan du jo lige så godt træde i en lort fra en ræv, eller pindsvin. Og helt ærlig så tror jeg sku de dyr er ligeglade med om der er en sti der hvor de mener de skal af med noget.

Folk ved jo godt hvis de træder uden for en sti ja så er det man kan komme ud for.

Jeg ved ikke hvad for noget skov du er vant til men de skove jeg kommer i er der ikke vildt mange mennesker og de er tæt bevokset og jeg har overhovedet ikke lyst til at gå derind. Og hvad andet er så er ejg da slet ikke sikker på jeg vil opdage det for han går løs. Kan godt være vi har forskellig opfattelse af hvad en skov er men sådan ser de skove ud jeg kommer i.

Hvis jeg kom i en hundeskov med min hund jeg så ville jeg nok samle op efter ham eller et sted jeg viste der kom mange folk.

Nå ja, men nu er det jo ikke muligt for os at bede dyrene om at samle op efter sig selv, vel? Det kan ikke sammenlignes.

Altså, nej, det tænker du fordi du ikke samler op disse steder. Jeg gør, hvilket jeg mener man bør gøre af respekt, og derfor regner jeg ikke med at jeg træder ind i en zone af lorte all over the place.

Hm. Nu er det vel sådan at din hund faktisk ikke må rende løs, er det ikke? Ret mig, hvis jeg tager fejl Hm, en skov er en skov. Det er vel et større areal der primært består af træer. Om de står tæt eller ej, det ved jeg sgu ikke lige

Okay  

Anmeld

20. marts 2011

LR85

på amager (en del personer) samler i hvert fald ikke op.

Der er simpelthen hundelorte OVERALT.

er lige flyttet fra Østerbro hvor der sgu altid var pænt i gaderne.

øv, er virkelig flyttet til hundelorteøen

Anmeld

20. marts 2011

Isabella_mor

ALTID... jeg bliver seriøst flov over at lade en lort ligge hvis jeg har glemt en pose at jeg tit har været nødsaget til at finde alternativer.. f.eks et blad eller en anden ting der lige er til at bruge til at samle den op med... ellers samler jeg den op når jeg kommer forbi den igen og har poser med til det..

jeg syntes det er SÅ klamt at lade den ligge og det er faktisk også uforskammet syntes jeg..... i hvertfald hvis det er på stier fortov og parkeringspladser eller offentlige græsplæner hvor der leger børn osv..  

Anmeld

21. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det burde være ved lov, at folk samler deres hundes efterladenskaber op. Det væreste jeg ved er hundelorte!!

Anmeld

21. marts 2011

Hailiesmom11

Jeg har selv 2 hunde og jeg samler altid op efter dem.

Hvis de skider helt inde i en hæk eller en busk gør jeg ikke, for regner ikke med at der er nogen der går ind i en hæk eller en busk.

Anmeld

21. marts 2011

Dinna88

MoarHvidovre skriver:

Det burde være ved lov, at folk samler deres hundes efterladenskaber op. Det væreste jeg ved er hundelorte!!

Faktisk kan det koste. Hvis man ikke samler op på fortovet kan man "risikere" at skulle betale for at det bliver fjernet - hvis man bliver taget osv. Ved ikke heeeelt hvordan det er. Men herregud, hvorfor samler folk ikke bare op..... 

Anmeld

21. marts 2011

SSL

JA! Jeg samler mine hundes høm'ere op! Og jeg synes fandme det er utrolig at der er folk der ikke gør! Jeg har samtlige gange trådt på meget store hundelorte når jeg træder ud for at samle mine hundes lorte op! Så er det man bliver en irriteret! Især fordi det er græs ved siden af fortov, og det er et børneområde.. Jeg forstår ikke folk der ikke gør og jeg siger det, til folk jeg ser der ikke samlr op! Så bliver folk oftest flove

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.