Gulvvask

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.236 visninger
53 svar
0 synes godt om
19. marts 2011

Carina1977

Hvor ofte vasker i gulv derhjemme?

Jeg har trægulv i hele lejligheden, pånær i køkkenet hvor der er linolium og i badeværelset hvor der er klinker. Jeg havde besøg af en visitator i starten af ugen, og hun sagde så at man ikke havde krav på at få vasket gulv hver 3. uge, når hjemmehjælpen kommer.

Derfor synes jeg det kunne være interessant at høre, om det virkelig forholder sig sådan, at gulvvask kun er hver 6. uge??

Jeg får jo kun hjemmehjælp hver 3. uge nu, og hvis hun så ikke skal vaske gulv hver gang, så bliver det jo hver 6. uge, der bliver vasket gulv. Lige nu er jeg glad for at jeg ikke har et mindre barn, for det kan da nemt komme til at ligne en svinesti her nu  må se om jeg kan hive fat i noget familie, der kan hjælpe, for jeg bryder mig bare ikke om at sidde i snavs

Havde jeg bare selv kunnet vaske gulv, så ville det være skønt, men det kan jeg bare ikke. Derfor kan man også nemt komme til at føle sig magtesløs, når der bliver skåret ned i service/ydelser rundt omkring. Jeg ved godt ressourcerne er små, så jeg har fuldt ud forståelse for det. Det er bare ikke sjovt at sidde i den situation.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2011

Snefnug1984

Jeg vasker gulv hver uge, gerne 2 gange Vil sgu nødig gå og ikke få vasket gulv i 6 uger

Anmeld

19. marts 2011

kamtok

Vi gør det ca. 1 gang om ugen herhjemme. Bliver nok til lidt mere, når lillemanden lærer at kravle og spise selv.

Min mormor havde hjemmehjælp hver torsdag og den ene uge støvsugede de og den anden uge vaskede de tøj.

Anmeld

19. marts 2011

Carina1977

kamtok skriver:

Vi gør det ca. 1 gang om ugen herhjemme. Bliver nok til lidt mere, når lillemanden lærer at kravle og spise selv.

Min mormor havde hjemmehjælp hver torsdag og den ene uge støvsugede de og den anden uge vaskede de tøj.

Ja men der er desværre blevet ændret på det, så de fleste kun får hjemmehjælp hver 3. uge nu

Jeg fik hjemmehjælp hver 14. dag før, hvor der så også blev vasket gulv hver gang. Og der har virkelig trængt rigtig meget til det hver gang.

Så jeg frygter det godt nok nu, hvis det kun bliver hver 6. uge. Håber min hjemmehjælper ser lidt mellem fingre med den afgørelse, og snupper gulvvasken hver 3. uge. Så vil jeg hellere have at hun dropper badeværelset, bare jeg kan få gulvet ordnet.

Men man bliver desværre nødt til at acceptere sådan noget. Havde jeg bare selv kunnet vaske gulv, så havde jeg helt klart gjort det 1 gang i ugen.

Anmeld

19. marts 2011

Carina1977

Snefnug1984 skriver:

Jeg vasker gulv hver uge, gerne 2 gange Vil sgu nødig gå og ikke få vasket gulv i 6 uger

Ja jeg synes også det lyder ret ulækkert  og man kan bare se det med det samme, når gulvet er blevet beskidt....sådan er det jo tit med trægulv.

Heldigvis har jeg ikke et barn i kravlealderen. Men jeg vil nok ikke lige være bekendt at få gæster indenfor her

Anmeld

19. marts 2011

wamse

Jeg gør det ca hver anden uge, nogen gange hver uge, men det kommer an på om jeg har tid til det. 

Hver 6 uge er godt nok meget lidt 

Anmeld

19. marts 2011

Topp

jeg vasker gulv HVER dag - men det er nu mest fordi jeg har heeelt lyse gulve - og en hund der IKKE kan lære at tørre poterne af inden den render ind fra haven  - hihi

Anmeld

19. marts 2011

Carina1977

wamse skriver:

Jeg gør det ca hver anden uge, nogen gange hver uge, men det kommer an på om jeg har tid til det. 

Hver 6 uge er godt nok meget lidt 

Ja jeg ville kunne leve med hver 3. uge. Men jeg må ta mig en snak med hjemmehjælperen, og så håber jeg hun vil ta den gulvvask hver 3. uge....eller i det mindste ta gulvet i stuen.

Der står dog i afgørelsen, at der er fastsat gulvvask i køkken og badeværelse hver 3. uge, men i de andre rum, kan jeg ikke forvente at få det gjort hver 3. uge. Dvs. gang, soveværelset, Marks værelse og stuen.

Jeg synes også det er fint at vaske gulv hver 2 uge....det gør min mor også. Så længe der ikke er skidt alle vegne.

Jeg ved der bliver meget beskidt her, hvis det kun er hver 6. uge. Mark er kun 10 år, og jeg synes ikke man kan forvente af en 10-årig, at han/hun skal ordne sådan noget.....det kan/skal han heller ikke. Han ordner småting herhjemme og det er så det

Nå...jeg må se om det virkelig bliver så slemt, som jeg frygter. Hjemmehjælpen kommer om små 3 uger igen...så er det 4 uger siden der er blevet vasket gulv, til den tid. Så må jeg jo se hvordan det ser ud der.

Ellers må jeg ned på alle 4 og vaske gulv på den gammeldags måde  det er pga. balancen at jeg ikke kan vaske gulv, og man kan jo ligesom ikke falde, når man i forvejen er nede på gulvet hehe

Anmeld

19. marts 2011

mortil3trustrup

Carina1977 skriver:

Hvor ofte vasker i gulv derhjemme?

Jeg har trægulv i hele lejligheden, pånær i køkkenet hvor der er linolium og i badeværelset hvor der er klinker. Jeg havde besøg af en visitator i starten af ugen, og hun sagde så at man ikke havde krav på at få vasket gulv hver 3. uge, når hjemmehjælpen kommer.

Derfor synes jeg det kunne være interessant at høre, om det virkelig forholder sig sådan, at gulvvask kun er hver 6. uge??

Jeg får jo kun hjemmehjælp hver 3. uge nu, og hvis hun så ikke skal vaske gulv hver gang, så bliver det jo hver 6. uge, der bliver vasket gulv. Lige nu er jeg glad for at jeg ikke har et mindre barn, for det kan da nemt komme til at ligne en svinesti her nu  må se om jeg kan hive fat i noget familie, der kan hjælpe, for jeg bryder mig bare ikke om at sidde i snavs

Havde jeg bare selv kunnet vaske gulv, så ville det være skønt, men det kan jeg bare ikke. Derfor kan man også nemt komme til at føle sig magtesløs, når der bliver skåret ned i service/ydelser rundt omkring. Jeg ved godt ressourcerne er små, så jeg har fuldt ud forståelse for det. Det er bare ikke sjovt at sidde i den situation.

Jeg har også lige haft visitator på. Jeg er så heldig at jeg har fået lov til at få hjælp hver anden uge. Jeg syns også det er utrolig ulækkert med tanken om at der kun kan blive støvsuget og vasket gulv hver tredje uge, syns dog stadig ikke at hver anden gør det meget bedre men lidt dog.

Anmeld

19. marts 2011

Carina1977

Topp skriver:

jeg vasker gulv HVER dag - men det er nu mest fordi jeg har heeelt lyse gulve - og en hund der IKKE kan lære at tørre poterne af inden den render ind fra haven  - hihi

hehe  har du ikke opdraget din hund ordentligt? Jeg troede faktisk at alle hunde, tørrede deres poter af inden de gik ind. Det er da almindelig høflighed.

Håber du opfattede ironien  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.