Psykologhjælp til fortrængt barndom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

wamse

Laulund87 skriver:

Det er jo meget godt at han husker noget mere positivt

Så er det bare spørgsmålet og han husker mere/noget andet på et tidspunkt

Måske når han får børn selv, for det var helt klart der, jeg også selv begyndte at huske mest, men han har bare været meget mere skånet, end mig og vores anden bror blev.

Men jeg ville nu hellere leve i lykkelig uvidenhed, end leve med minder, om at uanset hvad jeg gjorde, så var jeg aldrig god nok. Men sådan har jeg det bare, hvis jeg havde fået valget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Dinna88

wamse skriver:

Måske når han får børn selv, for det var helt klart der, jeg også selv begyndte at huske mest, men han har bare været meget mere skånet, end mig og vores anden bror blev.

Men jeg ville nu hellere leve i lykkelig uvidenhed, end leve med minder, om at uanset hvad jeg gjorde, så var jeg aldrig god nok. Men sådan har jeg det bare, hvis jeg havde fået valget

Jeg kan så fortælle dig at det er forfærdeligt og leve i uvished!

Anmeld

18. marts 2011

Laulund87

wamse skriver:

Jeg tænker nok modsat, at sådan noget VIL komme på et tidspunkt, og så er det godt at begynde at arbejde med det, inden det lige pludselig kommer

Det er i hvert fald det jeg har fået at vide i forbindelse med noget andet JEG skal prøve at huske. (Ved psykolog)

Anmeld

18. marts 2011

Ansemusen

Dinna88 skriver:

Jeg ved ikke lige om det er det rette sted at placere tråden, men pyt.

Sagen er den at jeg husker MEGET lidt fra min barndom, hvilket nager mig ret meget. Jeg er vokset op i et hjem med meget "tumult", så meget ved jeg da. Men jeg bliver fortalt meget forskellige ting, af min familie. Min søster er meget mærket af det, det samme er min bror, men min mor forstår det ikke. Hun har SÅ mange gange sagt: "jeg forstår ikke hvorfor min Henrik og Charlotte synes deres barndom var så slem," imens de siger det stik modsatte. Jeg føler mig fanget i midten, fordi jeg ikke ved hvordan jeg skal forholde mig til noget som helst. 

Min bror har ingen kontakt til min far, men min søster har en smule. Hun har dog fortalt at hun har droppet kontakten med ham engang, men de fik kontakt igen. Jeg har altid bare været neutral, og fået at vide, at jeg "er en stærk" person, fordi jeg ikke, ligesom de andre, er påvirket af det. Men det er vel for f*nden bare fordi jeg ikke husker noget?! Jeg vil super gerne vide om jeg egentlig burde huske nogle ting, så jeg kan få klargjort hvordan det egentlig har været.

Så mit spørgsmål er, om der er nogle herinde der har erfaring med at huske det fortrængte? Jeg skal til samtale med min læge om at komme tilen psykolog, men jeg er faktisk møg urolig for at jeg f.eks. kommer til at finde ud af ting, der kan ødelægge det forhold jeg har til min far. 

Jeg ville vælge at snakke med en psykoterapeut tror jeg, eller i hvert fald en psykolog, som bruger psykoterapi og ikke kognitiv terapi. En som lærer dig at mærke efter i kroppen hvordan du har det - hjælper dig med at komme i kontakt med dig selv og dine barndomsminder UDEN at påvirke dig i en bestemt retning! Det er det værste en terapeut kan gøre - nogle bliver jo bildt alt muligt ind, som egentlig ikke er foregået.

Jeg har en jeg kan anbefale dig, hvis du på nær Helsingør eller København.

Held og lykke med det

Anmeld

18. marts 2011

Dinna88

Ansemusen skriver:

Jeg ville vælge at snakke med en psykoterapeut tror jeg, eller i hvert fald en psykolog, som bruger psykoterapi og ikke kognitiv terapi. En som lærer dig at mærke efter i kroppen hvordan du har det - hjælper dig med at komme i kontakt med dig selv og dine barndomsminder UDEN at påvirke dig i en bestemt retning! Det er det værste en terapeut kan gøre - nogle bliver jo bildt alt muligt ind, som egentlig ikke er foregået.

Jeg har en jeg kan anbefale dig, hvis du på nær Helsingør eller København.

Held og lykke med det

Det lyder fornuftigt. Det må jeg tage op med min læge Jeg bor i Randers, så der er liiiiiiiiige langt nok! men tak!

Anmeld

18. marts 2011

Ansemusen

Laulund87 skriver:

Jeg tænker nok modsat, at sådan noget VIL komme på et tidspunkt, og så er det godt at begynde at arbejde med det, inden det lige pludselig kommer

Det er i hvert fald det jeg har fået at vide i forbindelse med noget andet JEG skal prøve at huske. (Ved psykolog)

Du har helt ret! Der er mange som 'genoplever' deres barndom, når de bliver forældre! Man 'genoplever', ifølge nogle terapeuter, det stadie fra sin egen barndom, som ens eget barn er på. Og derigennem kan man også hele sit eget indre barn ved at tackle forældrerollen godt og være en god mor for sit eget barn.

Jeg tror også det er godt at få snakket om det, i hvert fald hvis du synes du har nogle problemer i dit liv nu (uanset om du kan huske noget fra barndommen eller ej), så er det jo en god idé, at få gjort noget ved det nu.

Anmeld

18. marts 2011

Ansemusen

Dinna88 skriver:

Det lyder fornuftigt. Det må jeg tage op med min læge Jeg bor i Randers, så der er liiiiiiiiige langt nok! men tak!

Haha, ja det kan jeg godt se

Anmeld

18. marts 2011

wamse

Dinna88 skriver:

Jeg kan så fortælle dig at det er forfærdeligt og leve i uvished!

Det kan jeg godt forstå du føler, jeg ville bare gerne have haft chancen for et bedre liv, uden de minder. Men håber du finder en terapeut, der kan hjælpe dig bedst muligt 

Anmeld

18. marts 2011

Laulund87

Ansemusen skriver:

Du har helt ret! Der er mange som 'genoplever' deres barndom, når de bliver forældre! Man 'genoplever', ifølge nogle terapeuter, det stadie fra sin egen barndom, som ens eget barn er på. Og derigennem kan man også hele sit eget indre barn ved at tackle forældrerollen godt og være en god mor for sit eget barn.

Jeg tror også det er godt at få snakket om det, i hvert fald hvis du synes du har nogle problemer i dit liv nu (uanset om du kan huske noget fra barndommen eller ej), så er det jo en god idé, at få gjort noget ved det nu.

Præcis

Anmeld

18. marts 2011

Dinna88

wamse skriver:

Det kan jeg godt forstå du føler, jeg ville bare gerne have haft chancen for et bedre liv, uden de minder. Men håber du finder en terapeut, der kan hjælpe dig bedst muligt 

Det er ærgeligt, at du har det sådan Men tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.