For kort livmoderhals!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

tine1985

Mor til prinsessen :-) skriver:

Undskyld det var ikke for at gøre dig mere nervøs

men ville bare skrive det da jeg fik af vide det ikke betød noget, ¨det samme med plukveerne, det kunne min krop sagtens holde til. Og jeg farede ikke rundt, jeg var studrerende hele vejen igennem min graviditet :-)

Det samme med slimproppen fik jeg af vide den regnede de ikke for noget, men under 24 timer senere havde jeg født

Men det kan være svært og tankevækkende at oprette et spørgsmål herinde, fordi man nogle gange kan få svar man ikke ønsker, men også fordi det er individuel så det som er sket for mig ikke sker for dig

Hvis jeg var dig ville jeg SLAPPE AF DAGLIGT og IKKE stresse.... Prøve i hvert fald... Prøv at nyd det hele i stedet for at være bekymret :-) Også glæd dig over det tager dig seriøst, det synes jeg er rigtig fedt at høre!!

Jeg vil gøre mit bedste for at slappe af og smide bekymringerne, og så bare sætte pris på at der blir taget hånd om det!Synes godt nok at det er utroligt at der slet ikke var nogen der tog det seriøst i dit tilfælde Men dejligt at det alligevel endte godt!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Man skal tage en for kort livmoderhals alvorligt, da man kan ende i fortidlig fødsel...

Hvis man slapper meget af i løbet af dagen, altså det vil sige, at man tager en god bog og lægger sig på sofaen op til 5 gange dagligt, så kan man sagtens være oppegående resten af graviditeten, men det er vigtigt at man holder de pauser...

Jeg oplevede med min livmoderhals, at den blev længere igen, så det kan den sagtens, men jeg efterlevet også lægen ordre... Endte dog med at blive helt sengeliggende, men ikke pga livmoderhalsen... men vandafgang...

Jeg har i begge min graviditeter haft problemer med livmoderhalsen og begge gange født for tidligt... så jeg må indrømme, at hvis jeg var dig, så slap alt det af du kan...

Jeg fik ordre på, at jeg ikke måtte gøre rent, sex eller gå på arb, da min livmoderhals var forkortet og den var 28mm.. overholdt lægens ordre, og ved næste kontrol var den oppe på 35mm og det var den hele vejen igennem, men vi måtte også undvære hinanden og manden måtte gøre rent... hvilket var hårdt, da han også skulle lave hus og hente børn osv....

Ved godt at 13 uger virker lang tid, men måske i får et go igen senere i graviditeten.. vi fik afvide at vi kunne igen i uge 34...

Vil ikke jage en skræk i livet på dig, men jeg har født to drenge 11 uger og 15 uger fortidligt pga problemer med den livmoderhals... så gør alt hvad du kan for at slappe af... og forhåbenlig bliver den længere igen og du kan arbejde igen osv, men for nu ville jeg slappe af..... også fordi du har de plukveer....

for det går i sig selv igen...

Mette

Anmeld

18. marts 2011

smlmea

For kort LH skal tages meget alvorlig,da det hurtigt kan gå ned af bakke,og din er altså meget kort når du ikke er længere henne.

Min LH var 30mm i uge 24,jeg var derefter sengeliggende,og ved scanning i uge 28 var den 37mm,men da jeg blev scannet igen i uge 32 var den kun 13mm,på trods af jeg havde været sengeliggende,jeg fik der efter progesteron stikpiller,som tilsynladen virkede,for da jeg blev scannet i uge 35+6 var LH stadig 13mm,dog kun 9mm ved host.

Man anbafaler at i bruger kondom ved sex,da der er et stof i sæd,som blødgøre LH,og som også kan give veer,men ellers må i gerne være sammen.

Anmeld

18. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

tine1985 skriver:

Jeg vil gøre mit bedste for at slappe af og smide bekymringerne, og så bare sætte pris på at der blir taget hånd om det!Synes godt nok at det er utroligt at der slet ikke var nogen der tog det seriøst i dit tilfælde Men dejligt at det alligevel endte godt!!!

jamen det er fordi jeg var førstegans fødende, så blev jeg ikke taget alvorligt.... Lægen sagde oven i købet til mig da jeg blev undersøgt om jeg gerne ville have hun kom før tid... NEJ sagde jeg det har jeg sgu ikke lige tid til.... blev SÅ træt af at blive behandlet sådan.......

Da jeg havde veer så sagde de det var plukveer, så blev jeg undersøgt 2 timer efter og havde åbnet mig 5 cm, "jamen gud du HAVDE jo veer, så kunne jeg godt forså du havde ondt" fik jeg bare af vide......
og 2 timer senere hvad min dejlige pige født, det var en fantasik oplevelse.... på svanger var ikke en god oplevelse for mig, men det var det efter jeg kom på fødestuen der blev jeg taget alvorlig hehe......

Anmeld

18. marts 2011

tine1985

Mathias Villads skriver:

Man skal tage en for kort livmoderhals alvorligt, da man kan ende i fortidlig fødsel...

Hvis man slapper meget af i løbet af dagen, altså det vil sige, at man tager en god bog og lægger sig på sofaen op til 5 gange dagligt, så kan man sagtens være oppegående resten af graviditeten, men det er vigtigt at man holder de pauser...

Jeg oplevede med min livmoderhals, at den blev længere igen, så det kan den sagtens, men jeg efterlevet også lægen ordre... Endte dog med at blive helt sengeliggende, men ikke pga livmoderhalsen... men vandafgang...

Jeg har i begge min graviditeter haft problemer med livmoderhalsen og begge gange født for tidligt... så jeg må indrømme, at hvis jeg var dig, så slap alt det af du kan...

Jeg fik ordre på, at jeg ikke måtte gøre rent, sex eller gå på arb, da min livmoderhals var forkortet og den var 28mm.. overholdt lægens ordre, og ved næste kontrol var den oppe på 35mm og det var den hele vejen igennem, men vi måtte også undvære hinanden og manden måtte gøre rent... hvilket var hårdt, da han også skulle lave hus og hente børn osv....

Ved godt at 13 uger virker lang tid, men måske i får et go igen senere i graviditeten.. vi fik afvide at vi kunne igen i uge 34...

Vil ikke jage en skræk i livet på dig, men jeg har født to drenge 11 uger og 15 uger fortidligt pga problemer med den livmoderhals... så gør alt hvad du kan for at slappe af... og forhåbenlig bliver den længere igen og du kan arbejde igen osv, men for nu ville jeg slappe af..... også fordi du har de plukveer....

for det går i sig selv igen...

Mette

Tusind tak for dit svar! Og hold da op, 11 og 15 uger. Hvor er det dejligt at se at det trods alt er gået godt med begge dine drenge! Men havde vandafgangen så noget at gøre med din korte livmoderhals?Jeg har ringet og snakket med min læge her til morgen, da jeg virkelig ik fik noget information i går overhovedet, og hun sagde at jeg skulle forberede mig på at være sengeliggende de næste mange uger. Så det er hvad jeg vil gøre. Selvom jeg synes det er en svær en at vende sig til. Men sådan er livet jo altså bare en gang i mellem. Ved du om der så er større risiko for at det samme vil ske næste gang jeg bliver gravid? Eller var det måske bare et uheldigt tilfælde at det skete begge gange for dig?

Anmeld

18. marts 2011

tine1985

smlmea skriver:

For kort LH skal tages meget alvorlig,da det hurtigt kan gå ned af bakke,og din er altså meget kort når du ikke er længere henne.

Min LH var 30mm i uge 24,jeg var derefter sengeliggende,og ved scanning i uge 28 var den 37mm,men da jeg blev scannet igen i uge 32 var den kun 13mm,på trods af jeg havde været sengeliggende,jeg fik der efter progesteron stikpiller,som tilsynladen virkede,for da jeg blev scannet i uge 35+6 var LH stadig 13mm,dog kun 9mm ved host.

Man anbafaler at i bruger kondom ved sex,da der er et stof i sæd,som blødgøre LH,og som også kan give veer,men ellers må i gerne være sammen.

Tusind tak for dit svar. Jeg er efterhånden ved at indse hvor alvorligt det egentlig er. Men synes det er utroligt at de ikke gav os mere information på hospitalet i går!! Men så er det jo godt at man har et fantastisk forum som dette, hvor der altid er nogen der er søde til at svareJeg har ringet til min egen læge her til morgen, for at då lidt flere svar. Hun sagde at jeg skal forberede mig på at være sengeliggende resten af graviditeten og ingen sex heller Men vi overlever jo nok. Det vigtigste er at lille pigen får lov til at vokse sig stor og stærk inde i mavsen de næste mange uger!!!

Anmeld

18. marts 2011

tine1985

Mor til prinsessen :-) skriver:

jamen det er fordi jeg var førstegans fødende, så blev jeg ikke taget alvorligt.... Lægen sagde oven i købet til mig da jeg blev undersøgt om jeg gerne ville have hun kom før tid... NEJ sagde jeg det har jeg sgu ikke lige tid til.... blev SÅ træt af at blive behandlet sådan.......

Da jeg havde veer så sagde de det var plukveer, så blev jeg undersøgt 2 timer efter og havde åbnet mig 5 cm, "jamen gud du HAVDE jo veer, så kunne jeg godt forså du havde ondt" fik jeg bare af vide......
og 2 timer senere hvad min dejlige pige født, det var en fantasik oplevelse.... på svanger var ikke en god oplevelse for mig, men det var det efter jeg kom på fødestuen der blev jeg taget alvorlig hehe......

Det var da utroligt så stædige de var!! Men godt at din lille pige var så stærk så!!!Men det kan da være at de i det mindste vil tage dig lidt mere seriøst, hvis der skulle opstå noget lign. i en senere graviditet!!

Anmeld

18. marts 2011

Rebecca55

tine1985 skriver:

Tror lidt det er det samme her. Tog 12 timer i skolen her i tirsdags, og skød det hen med at jeg jo sad meget ned. Men har nok brugt min krop en del mere end jeg lige regnede med. Tror bestemt også at det er det, blandet med lidt stres, som har været skyld i denne her situation 

Men nu gir vi bare os selv et ordenligt spark i r...., og så passer vi ordenligt på os selv og vores guldklumper!

Ja lad os det, det er det hele værd ihvertfald...

Anmeld

18. marts 2011

tine1985

Rebecca55 skriver:

Ja lad os det, det er det hele værd ihvertfald...

Nemig! Og forresten tillykke med at i skal ha 3. Det må jo være helt vildt!!! Kan man overhovedet få trillingebarnevogn? Har fulgt dig lidt på sidelinien, og set scanningsbilleder du har lagt ind. Kan slet ik forestille mig hvor vildt det må være at have 3 til at ligge og tumle rundt der inde!! Synes min ene lille pige har så meget krudt i røven, og der blir godt nok dyrket noget gymnastik derinde i løbet i dagen, og så at gange det med 3!! Hvornår er det egentlig du hr termin?

Anmeld

18. marts 2011

Rebecca55

tine1985 skriver:

Nemig! Og forresten tillykke med at i skal ha 3. Det må jo være helt vildt!!! Kan man overhovedet få trillingebarnevogn? Har fulgt dig lidt på sidelinien, og set scanningsbilleder du har lagt ind. Kan slet ik forestille mig hvor vildt det må være at have 3 til at ligge og tumle rundt der inde!! Synes min ene lille pige har så meget krudt i røven, og der blir godt nok dyrket noget gymnastik derinde i løbet i dagen, og så at gange det med 3!! Hvornår er det egentlig du hr termin?

Vi har valgt at købe en trillinge kombivogn i tyskland og 3 enkelt barnevogne til haven. Man kan godt få en trillinge barnevogne, men den er så bred at du er nød til at gå ude på vejen med den.

Ja der er konstant liv det ene eller andet sted i maven, skøn følelse. Men ved ikke hvor meget anderledes det er end hos jer andre, for har jo ikke prøvet andet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.