Man skal tage en for kort livmoderhals alvorligt, da man kan ende i fortidlig fødsel...
Hvis man slapper meget af i løbet af dagen, altså det vil sige, at man tager en god bog og lægger sig på sofaen op til 5 gange dagligt, så kan man sagtens være oppegående resten af graviditeten, men det er vigtigt at man holder de pauser...
Jeg oplevede med min livmoderhals, at den blev længere igen, så det kan den sagtens, men jeg efterlevet også lægen ordre... Endte dog med at blive helt sengeliggende, men ikke pga livmoderhalsen... men vandafgang...
Jeg har i begge min graviditeter haft problemer med livmoderhalsen og begge gange født for tidligt... så jeg må indrømme, at hvis jeg var dig, så slap alt det af du kan...
Jeg fik ordre på, at jeg ikke måtte gøre rent, sex eller gå på arb, da min livmoderhals var forkortet og den var 28mm.. overholdt lægens ordre, og ved næste kontrol var den oppe på 35mm og det var den hele vejen igennem, men vi måtte også undvære hinanden og manden måtte gøre rent... hvilket var hårdt, da han også skulle lave hus og hente børn osv....
Ved godt at 13 uger virker lang tid, men måske i får et go igen senere i graviditeten.. vi fik afvide at vi kunne igen i uge 34...
Vil ikke jage en skræk i livet på dig, men jeg har født to drenge 11 uger og 15 uger fortidligt pga problemer med den livmoderhals... så gør alt hvad du kan for at slappe af... og forhåbenlig bliver den længere igen og du kan arbejde igen osv, men for nu ville jeg slappe af..... også fordi du har de plukveer....
for det går i sig selv igen...
Mette