For kort livmoderhals!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28.466 visninger
48 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

tine1985

Hej piger!!!

Jeg har de sidste par uger haft rigtig mange plukveer, og blev derfor sygemeldt for 11/2 uge siden fra arb. Fik dog lov til at fortsætte med at gå i skole, hvis jeg tog det med ro.

Men efter en lang skoledag i tirsdags tog plukveerne til og begyndte også at gøre lidt ondt. Da dette har fortsat lige siden, tog jeg ii dag igen til lægen, som sendte mig direkte til scanning på hosp.

Det viste sig så at min livmoderhals kun er 24 mm lang. Lægen der scannede mig sagde at dette var lige i underkanten, så han forlængede min sygemelding i 14 dage og bad mig komme til en ny scanning derefter, for at se hvilken retning det går.

Efterfølgende har jeg googlet lidt, og er nu lidt bekymret. Men kan ik helt finde ud af, hvorvidt jeg egentlig har grund til det.

Så derfor vil jeg spørge jer kloge kvinder, om nogen vil dele ud af erfaringer? Sker det ofte at den er endnu kortere, når man kommer til kontrol scanning? Eller er der større chance for, at den er blevet længere, og at jeg dermed er udenfor farezonen?

Håber i vil hjælpe, og beklager at det blev så laaangt 

På forhånd tak!!!

Tine (23+3)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

2babygirls

tine1985 skriver:

Hej piger!!!

Jeg har de sidste par uger haft rigtig mange plukveer, og blev derfor sygemeldt for 11/2 uge siden fra arb. Fik dog lov til at fortsætte med at gå i skole, hvis jeg tog det med ro.

Men efter en lang skoledag i tirsdags tog plukveerne til og begyndte også at gøre lidt ondt. Da dette har fortsat lige siden, tog jeg ii dag igen til lægen, som sendte mig direkte til scanning på hosp.

Det viste sig så at min livmoderhals kun er 24 mm lang. Lægen der scannede mig sagde at dette var lige i underkanten, så han forlængede min sygemelding i 14 dage og bad mig komme til en ny scanning derefter, for at se hvilken retning det går.

Efterfølgende har jeg googlet lidt, og er nu lidt bekymret. Men kan ik helt finde ud af, hvorvidt jeg egentlig har grund til det.

Så derfor vil jeg spørge jer kloge kvinder, om nogen vil dele ud af erfaringer? Sker det ofte at den er endnu kortere, når man kommer til kontrol scanning? Eller er der større chance for, at den er blevet længere, og at jeg dermed er udenfor farezonen?

På forhånd tak!!!

Tine (23+3)

Nu kender jeg ikke særlig meget til det, men googlede det lige  og så vidt jeg kan se er det pga dine plukveer at den nok forkorter sig, så jeg ville nok sætte tempoet MEGET ned !!!

Viser dig lige linket

http://adamogeva.dk/web/vissvar.php?id=694

Anmeld

17. marts 2011

morethanperfect

tine1985 skriver:

Hej piger!!!

På forhånd tak!!!

Tine (23+3)

Jeg vil lige berolige dig med at min livmoder hals var 2,5 cm fra uge 28 , og så blev den ellers bare kortere . Fødte først i uge 40+6 ..

Men tag den med ro .. Jeg gik i for tidlig fødsel i uge 28 ..

Anmeld

17. marts 2011

tine1985

Tina&Martin skriver:

Nu kender jeg ikke særlig meget til det, men googlede det lige  og så vidt jeg kan se er det pga dine plukveer at den nok forkorter sig, så jeg ville nok sætte tempoet MEGET ned !!!

Viser dig lige linket

http://adamogeva.dk/web/vissvar.php?id=694

Tusind tak for svar! Og hvor er det det sødt af dig at google det 

Jeg er helt med på at det er pga. plukveerne, og har bestemt også i sinde at tage det helt med ro nu. Frygter bare sådan at det ikke er nok, og at jeg bliver nødt til at være helt sengeliggende eller endnu værre, indlægges, de næste mange uger.

Så det kunne være rart med en masse solstrålehistorier om piger, som efter et par uger, har været til kontrolscanning, og har fået at vide at det er gået den rigtige retning.

Og så sidder frygten jo også lidt for, at det værst tænkelige skulle ske, og jeg ville føde min lille pige alt for tidligt  Meen, føler mig nu trods alt i gode hænder, og er virkelig glad for at det er blevet opdaget!!!

Det blev vidst lige til endnu en lang smøre fra min side  Men i hvertfald tusind tak for at du ville tage dig tid til at svare 

Anmeld

17. marts 2011

tine1985

morethanperfect skriver:

Jeg vil lige berolige dig med at min livmoder hals var 2,5 cm fra uge 28 , og så blev den ellers bare kortere . Fødte først i uge 40+6 ..

Men tag den med ro .. Jeg gik i for tidlig fødsel i uge 28 ..

Ih, hvor dejligt at høre!! Var du sygemeldt eller kunne du bare fortsætte din hverdag som normalt?

Det er lige den slags historier jeg har brug for! Så tuuuusind tak for svaret 

Anmeld

17. marts 2011

2babygirls

tine1985 skriver:

Tusind tak for svar! Og hvor er det det sødt af dig at google det 

Jeg er helt med på at det er pga. plukveerne, og har bestemt også i sinde at tage det helt med ro nu. Frygter bare sådan at det ikke er nok, og at jeg bliver nødt til at være helt sengeliggende eller endnu værre, indlægges, de næste mange uger.

Så det kunne være rart med en masse solstrålehistorier om piger, som efter et par uger, har været til kontrolscanning, og har fået at vide at det er gået den rigtige retning.

Og så sidder frygten jo også lidt for, at det værst tænkelige skulle ske, og jeg ville føde min lille pige alt for tidligt  Meen, føler mig nu trods alt i gode hænder, og er virkelig glad for at det er blevet opdaget!!!

Det blev vidst lige til endnu en lang smøre fra min side  Men i hvertfald tusind tak for at du ville tage dig tid til at svare 

Kan godt forstå du søger solstråle historier, ville jeg også have gjort..

Men håber da for dig at til næste scanning er din livmoderhals blevet længere, for så ved du at du gør det rigtige for din krop!!!

Anmeld

17. marts 2011

tine1985

Tina&Martin skriver:

Kan godt forstå du søger solstråle historier, ville jeg også have gjort..

Men håber da for dig at til næste scanning er din livmoderhals blevet længere, for så ved du at du gør det rigtige for din krop!!!

TAK 

Anmeld

17. marts 2011

170811

tine1985 skriver:

Hej piger!!!

På forhånd tak!!!

Tine (23+3)

Hejsa, jeg er også sygmeldt pga plukveer (Som gør ondt). Jeg har dog heldigvis ingen forkortet livmoderhals, men er stadig blevet sygmeldt hele min graviditet, da jeg har et meget hårdt fysisk krævende job. Og fået afvide jeg skal slappe af når jeg får plukveer, og generelt bare tage den med ro. Men har også fået lov at tage i skole

Ville helt sikkert mene du skulle slappe af så meget som muligt, for netop ikke at ende med at blive sengeliggende. Livmoderhalsen kan, så vidt jeg ved, ikke blive længere igen, så du vil have forkortet livmoderhals resten af graviditeten, og hvis den ikke skal blive endnu kortere, så er det vigtigt du slapper af, tager den med ro og lytter til din krop

Anmeld

17. marts 2011

morethanperfect

tine1985 skriver:

Ih, hvor dejligt at høre!! Var du sygemeldt eller kunne du bare fortsætte din hverdag som normalt?

Det er lige den slags historier jeg har brug for! Så tuuuusind tak for svaret 

Jamen jeg gik sygemeldt i forvejen så lavede ikke noget .. Hehe

Anmeld

17. marts 2011

tine1985

morethanperfect skriver:

Jamen jeg gik sygemeldt i forvejen så lavede ikke noget .. Hehe

Nej ok, det kan jeg godt se  Men var du så bare "hjemmegående" eller direkte sengeliggende?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.