For kort livmoderhals!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

morethanperfect

tine1985 skriver:

Nej ok, det kan jeg godt se  Men var du så bare "hjemmegående" eller direkte sengeliggende?

Sengeliggende indtil uge 36

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

tine1985

170811 skriver:

Hejsa, jeg er også sygmeldt pga plukveer (Som gør ondt). Jeg har dog heldigvis ingen forkortet livmoderhals, men er stadig blevet sygmeldt hele min graviditet, da jeg har et meget hårdt fysisk krævende job. Og fået afvide jeg skal slappe af når jeg får plukveer, og generelt bare tage den med ro. Men har også fået lov at tage i skole

Ville helt sikkert mene du skulle slappe af så meget som muligt, for netop ikke at ende med at blive sengeliggende. Livmoderhalsen kan, så vidt jeg ved, ikke blive længere igen, så du vil have forkortet livmoderhals resten af graviditeten, og hvis den ikke skal blive endnu kortere, så er det vigtigt du slapper af, tager den med ro og lytter til din krop

Tusind tak for svar!! Og ked af at høre at du også er sygemeldt! Men det er da altid noget, at man ikke også må droppe skolen 

Havde lidt fået en idé om at den ligesom ville rette sig ud igen, hvis jeg var god ved min krop. Men jeg aner ærlig talt ikke noget om det, så kan da godt være at du har ret i at den aller højest bare står stille fra nu af og til at den godt må blive kortere.

Kan godt være at jeg bare skal indstille mig på at resten af graviditeten bliver i et helt andet gear Baby er jo nu engang det aller aller vigtigste, og så må mor komme i anden række 

Anmeld

17. marts 2011

tine1985

morethanperfect skriver:

Sengeliggende indtil uge 36

Puha, lige det jeg frygter..  Men det må man jo bare ta med. Vel og mærke, hvis jeg skulle være så uheldig.

Lige et ekstra spørgsmål, som jeg glemte at stille lægen. Fik du at vide om se kan forværre situationen? 

Anmeld

17. marts 2011

Rebecca55

tine1985 skriver:

Hej piger!!!

Jeg har de sidste par uger haft rigtig mange plukveer, og blev derfor sygemeldt for 11/2 uge siden fra arb. Fik dog lov til at fortsætte med at gå i skole, hvis jeg tog det med ro.

Men efter en lang skoledag i tirsdags tog plukveerne til og begyndte også at gøre lidt ondt. Da dette har fortsat lige siden, tog jeg ii dag igen til lægen, som sendte mig direkte til scanning på hosp.

Det viste sig så at min livmoderhals kun er 24 mm lang. Lægen der scannede mig sagde at dette var lige i underkanten, så han forlængede min sygemelding i 14 dage og bad mig komme til en ny scanning derefter, for at se hvilken retning det går.

Efterfølgende har jeg googlet lidt, og er nu lidt bekymret. Men kan ik helt finde ud af, hvorvidt jeg egentlig har grund til det.

Så derfor vil jeg spørge jer kloge kvinder, om nogen vil dele ud af erfaringer? Sker det ofte at den er endnu kortere, når man kommer til kontrol scanning? Eller er der større chance for, at den er blevet længere, og at jeg dermed er udenfor farezonen?

Håber i vil hjælpe, og beklager at det blev så laaangt 

På forhånd tak!!!

Tine (23+3)

Jeg fik i dag ordre på at ligge vandret til min kontrol på onsdag, på grund af vedvarende plukveer. Da jeg venter trillinger tjekker de børnene og min livmoderhals hver 14 dag, men den har heldigvis været fin indtil nu. Men så vidt jeg har forstået, kan livmoderhalsen ikke blive længere igen, når først den har været kortere(uden at være helt sikker).

Men ved at hvis min bliver kortere bliver jeg indlagt med det samme, da jeg så er i stor risiko for at føde for tidligt.

Så Jeg ville nok sætte tempoet helt ned og slappe af så meget som muligt hvis jeg var dig.

Men det skal også lige siges jeg ikke ved hvor alvorligt det er når du kun venter et barn, jeg skal bare tage det meget alvorligt....!!!

Held og lykke til dig og bebs...

Anmeld

17. marts 2011

morethanperfect

tine1985 skriver:

Puha, lige det jeg frygter..  Men det må man jo bare ta med. Vel og mærke, hvis jeg skulle være så uheldig.

Lige et ekstra spørgsmål, som jeg glemte at stille lægen. Fik du at vide om se kan forværre situationen? 

det forstod jeg ikke ?? Hehe, ,.

Anmeld

17. marts 2011

tine1985

Rebecca55 skriver:

Jeg fik i dag ordre på at ligge vandret til min kontrol på onsdag, på grund af vedvarende plukveer. Da jeg venter trillinger tjekker de børnene og min livmoderhals hver 14 dag, men den har heldigvis været fin indtil nu. Men så vidt jeg har forstået, kan livmoderhalsen ikke blive længere igen, når først den har været kortere(uden at være helt sikker).

Men ved at hvis min bliver kortere bliver jeg indlagt med det samme, da jeg så er i stor risiko for at føde for tidligt.

Så Jeg ville nok sætte tempoet helt ned og slappe af så meget som muligt hvis jeg var dig.

Men det skal også lige siges jeg ikke ved hvor alvorligt det er når du kun venter et barn, jeg skal bare tage det meget alvorligt....!!!

Held og lykke til dig og bebs...

Æv, det er jeg ked af at høre! Håber det kun bliver til onsdag i det mindste ! Men det er da dejligt at de holder så godt øje med dig, så du kan føle dig tryk! Men krydser i hvertfald alt hvad jeg kan, for at det ikke udvikler sig i dit tilfælde, for kan da godt forestille mig at det er lidt mere kompliceret, når du har 3 små guldklumper der inde.

Men tusind tak fordi du svarede. Har efterhånden indset at jeg nok bare må vende mig til tanken om at skrue godt ned for tempoet, resten af graviditeten 

Anmeld

17. marts 2011

tine1985

det forstod jeg ikke ?? Hehe, ,.

Ups! Har vidst censur på mit tastatur! Der skulle stå seX 

Kan SEX forværre det? 

Anmeld

17. marts 2011

morethanperfect

tine1985 skriver:

Ups! Har vidst censur på mit tastatur! Der skulle stå seX 

Kan SEX forværre det? 

Nåå ... Øhh det ved jeg jeg faktisk ikke .. Men jeg havde ikke sex før uge 37 igen .. . Det laaaang tid , men vi lod vær for en sikkerheds skyld .. Han skulle jo helst bli derinde til uge 40

Anmeld

17. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

tine1985 skriver:

Hej piger!!!

Jeg har de sidste par uger haft rigtig mange plukveer, og blev derfor sygemeldt for 11/2 uge siden fra arb. Fik dog lov til at fortsætte med at gå i skole, hvis jeg tog det med ro.

Men efter en lang skoledag i tirsdags tog plukveerne til og begyndte også at gøre lidt ondt. Da dette har fortsat lige siden, tog jeg ii dag igen til lægen, som sendte mig direkte til scanning på hosp.

Det viste sig så at min livmoderhals kun er 24 mm lang. Lægen der scannede mig sagde at dette var lige i underkanten, så han forlængede min sygemelding i 14 dage og bad mig komme til en ny scanning derefter, for at se hvilken retning det går.

Efterfølgende har jeg googlet lidt, og er nu lidt bekymret. Men kan ik helt finde ud af, hvorvidt jeg egentlig har grund til det.

Så derfor vil jeg spørge jer kloge kvinder, om nogen vil dele ud af erfaringer? Sker det ofte at den er endnu kortere, når man kommer til kontrol scanning? Eller er der større chance for, at den er blevet længere, og at jeg dermed er udenfor farezonen?

Håber i vil hjælpe, og beklager at det blev så laaangt 

På forhånd tak!!!

Tine (23+3)

Hej Tina... Min livmoderhals var også blevet kort, jeg fik her af vide det ikke havde nogle betydning, indefor 2 uger efter havde jeg født(fødte 1 måned før tid) Og jeg havde igennem længere tid haft MANGE plukveer selvom jeg krydrerede røv i sofaen...... Ikke for at skræmme dig, men synes du skal tage det alvorligt.

Men altså jeg har den mest perfekte lille pige og hun klarede det hele SÅ godt, så alt er gået fint.

Ved egenlitv ikke om du kan bruge mit svar til noget

Anmeld

17. marts 2011

Rebecca55

tine1985 skriver:

Æv, det er jeg ked af at høre! Håber det kun bliver til onsdag i det mindste ! Men det er da dejligt at de holder så godt øje med dig, så du kan føle dig tryk! Men krydser i hvertfald alt hvad jeg kan, for at det ikke udvikler sig i dit tilfælde, for kan da godt forestille mig at det er lidt mere kompliceret, når du har 3 små guldklumper der inde.

Men tusind tak fordi du svarede. Har efterhånden indset at jeg nok bare må vende mig til tanken om at skrue godt ned for tempoet, resten af graviditeten 

Grunden til jeg ligger her, er fordi jeg har været for aktiv og forstod nok ikke helt hvad det kunne ende med. Men jeg fortryder meget jeg ikke har slappet mere af. Flov bliver man også for har jo gentagne gange fået af vide, jeg skal slappe af og min kæreste har skeldt mig ud dagligt. Vil ikke skræmme dig, men du vil helt sikkert fortryde hvis ike du lytter til din krop.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.