tine1985 skriver:
Hej piger!!!
Jeg har de sidste par uger haft rigtig mange plukveer, og blev derfor sygemeldt for 11/2 uge siden fra arb. Fik dog lov til at fortsætte med at gå i skole, hvis jeg tog det med ro.
Men efter en lang skoledag i tirsdags tog plukveerne til og begyndte også at gøre lidt ondt. Da dette har fortsat lige siden, tog jeg ii dag igen til lægen, som sendte mig direkte til scanning på hosp.
Det viste sig så at min livmoderhals kun er 24 mm lang. Lægen der scannede mig sagde at dette var lige i underkanten, så han forlængede min sygemelding i 14 dage og bad mig komme til en ny scanning derefter, for at se hvilken retning det går.
Efterfølgende har jeg googlet lidt, og er nu lidt bekymret. Men kan ik helt finde ud af, hvorvidt jeg egentlig har grund til det.
Så derfor vil jeg spørge jer kloge kvinder, om nogen vil dele ud af erfaringer? Sker det ofte at den er endnu kortere, når man kommer til kontrol scanning? Eller er der større chance for, at den er blevet længere, og at jeg dermed er udenfor farezonen?
Håber i vil hjælpe, og beklager at det blev så laaangt 
På forhånd tak!!!
Tine (23+3)
Jeg fik i dag ordre på at ligge vandret til min kontrol på onsdag, på grund af vedvarende plukveer.
Da jeg venter trillinger tjekker de børnene og min livmoderhals hver 14 dag, men den har heldigvis været fin indtil nu. Men så vidt jeg har forstået, kan livmoderhalsen ikke blive længere igen, når først den har været kortere(uden at være helt sikker).
Men ved at hvis min bliver kortere bliver jeg indlagt med det samme, da jeg så er i stor risiko for at føde for tidligt.
Så Jeg ville nok sætte tempoet helt ned og slappe af så meget som muligt hvis jeg var dig.
Men det skal også lige siges jeg ikke ved hvor alvorligt det er når du kun venter et barn, jeg skal bare tage det meget alvorligt....!!!
Held og lykke til dig og bebs...