Make-up, shampoo, cremer, osv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

Frøken J.

FruRafn skriver:

Men du har stadig udsat dit barn for risikoen, så det kunne lige så vel være at han var blevet allergiker. Fortsår bare ikke at man tør tage chancen. Dít argument er jo det samme som rygere der har fået normale børn bruger, men det ændrer jo ikke på at ikke ALLE børn undgår at tage skade, når deres mor ikke lever sundt under graviditeten, hvad enten man ryger, fylder sin krop med kemikalier eller usund mad.

Der er jo ingen der snakker om at lægge alt på hylden, blot udskifte mærkerne. Nilens jord er f.eks. et vildt lækkert mærke, der er bedre end de fleste billige skodmærker.

Det handler jo bare om at tænke sig lidt om, og så sætte barnets ve og vel højest på prioriteringslisten.

Netop! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Muffinmus

Secrets skriver:

Er der en specifik grund til at du ikke tror på videnskabeligt beviste sideeffekter af parfume/parabenebrug?

Det må være samme skepsis som dem der ikke tror påden globale opvarming.......

Anmeld

18. marts 2011

Frøken J.

MariaE skriver:

Det må være samme skepsis som dem der ikke tror påden globale opvarming.......

Hehe, måske I min erfaring er det tit dem der "gør det" der benægter det. Det har jeg talt med flere mødre om.. Hvis man ved det man har gjort ikke var det bedste, så er nemmest at benægte at de negative handlinger kan have en effekt

Anmeld

18. marts 2011

de-wett

Secrets skriver:

Er der en specifik grund til at du ikke tror på videnskabeligt beviste sideeffekter af parfume/parabenebrug?

nej det er der enlig ikke. udover at der er lavet så mange undersøgelser med mange forskellige ting, som senere hen har vist sig at det er blevet lavet om "117 gange" .

Anmeld

18. marts 2011

Frøken J.

de-wett skriver:

nej det er der enlig ikke. udover at der er lavet så mange undersøgelser med mange forskellige ting, som senere hen har vist sig at det er blevet lavet om "117 gange" .

Det synes jeg er en mærkelig holdning at have Tror du heller ikke på rygning er skadeligt, selvom der er lavet videnskabelige undersøgelser om det? Fordi man hele tiden finder ud af nye ting, og det derfor bliver "lavet om 117 gang"? Fint nok du er ligeglad med den slags, men det er en risiko man ikke kan benægte, og en risiko jeg personligt ikke vil løbe på vejne af mit ufødte barn.

Anmeld

18. marts 2011

Jesuisunefemme

Secrets skriver:

Jeg ved godt folk siger, at de vil leve som før og blablabla, men jeg synes VIRKELIG du skal tænke over det, fordi dine produkter kan være skyld i at dit barn udvikler allergi. Det er ikke for sjov sundhedsstyrelsen på det kraftigste fraråder den slags produkter! Neutrals cremer synes jeg faktisk er overraskende meget bedre end de dyre, og angående shampoo ved jeg min frisør havde en rigtig god svanemærket én, som må bruges til gravide. Mener ikke den var urimelige dyr. De havde også samme mærke i balsam.

Synes du skal skifte det ud, selvom så mange har travlt med at sige det er ligemeget. Det er ikke ligemeget  

Enig. Og har også selv skiftet til neutral..

Det drejer sig om hvad?! ca. 1 år (plus - minus) af ens liv, man burde da kunne ligge ting der skader ens barn på hylden i den tid, der er jo ingen der siger man skal undvære creme, makeup osv. der findes jo gode alternativer.

Anmeld

18. marts 2011

Dorthe1986

Secrets skriver:

Det synes jeg er en mærkelig holdning at have Tror du heller ikke på rygning er skadeligt, selvom der er lavet videnskabelige undersøgelser om det? Fordi man hele tiden finder ud af nye ting, og det derfor bliver "lavet om 117 gang"? Fint nok du er ligeglad med den slags, men det er en risiko man ikke kan benægte, og en risiko jeg personligt ikke vil løbe på vejne af mit ufødte barn.

Er helt enig med dig Man skal også tænke på at når barnet er født så er det også bedst ikke at bruge parfumerede produkter, da barnet jo skal kunne kende sin mor på hendes naturlige duft

Desuden er alt det parfume og alle de parabener jo heller ikke sunde for os selv

Anmeld

18. marts 2011

Frøken J.

Dorthe1986 skriver:

Er helt enig med dig Man skal også tænke på at når barnet er født så er det også bedst ikke at bruge parfumerede produkter, da barnet jo skal kunne kende sin mor på hendes naturlige duft

Desuden er alt det parfume og alle de parabener jo heller ikke sunde for os selv

Nemlig! Og miljøet for den sags skyld. I sidste ende handler det jo faktisk altid om vores afkom. Vil vi ikke sikre, at verden er et godt sted for dem at leve i fremtiden? Hvad enten det gælder miljø, personlig påvirkning osv

Anmeld

18. marts 2011

Dorthe1986

Secrets skriver:

Nemlig! Og miljøet for den sags skyld. I sidste ende handler det jo faktisk altid om vores afkom. Vil vi ikke sikre, at verden er et godt sted for dem at leve i fremtiden? Hvad enten det gælder miljø, personlig påvirkning osv

Fuldstændig enig Og jeg ville altså bare hade mig selv, hvis jeg var skyld i at mit barn havde fået allergi.... Så hellere gøre så det i hvert fald ikke kan være på grund af mig, hvis han skulle få det. Og man kan jo ligeså godt formindske alt det de bliver udsat for

Anmeld

18. marts 2011

Madam Blå

Der er rigtig mange meninger om parfume og graviditet..

Jeg vil som sagt ikke risikere, at kunne være medvirkende til mit barns allergi - og bruger derfor fremover helst parfume- og parabenefri produkter.

Men vidste i, at hvis man spørger en hudlæge, så siger de at man ikke kan optage parfume fra en creme eller lignende igennem huden, og ind i blodbanerne.. Det hørte jeg fra min læge.

Det hjalp mig med at forstå, hvorfor der er så mange meninger om lige præcis det her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.