Make-up, shampoo, cremer, osv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

JCS

Jeg synes, at det er et godt og stort valg, du har taget. Kan godt lige det, man tænker jo ikke over hvor meget decideret lort der er i det bras og hvor meget huden egentlig suger til sig og fører videre til andre organer. Så tii dig!

Du kan få make-up uden parfume og parabener fra f.eks Dr. Hauschka, det fås bl.a i matas. Jeg har prøvet produkterte, mascara, eyeliner, læbestift og blush er godt, mens foundation og pudder ikke funker for mig. Men L'oreal har en serie uden parfume og parabener, tror den hedder 'mineral make-up' eller noget i den stil. Ellers spørg i matas eller på apoteket, de kan være til rigtig god hjælp

Til det med om man er for hys og fanatisk, fordi man lægger parfume og parabener på hylden, kan jeg kun sige, at jeg har stor respekt for dem der gør det for deres eget og barnets bedste. I dag har vi mulighed for at vælge i mellem produkter der er direkte skadelige og produkter der er direkte sunde og indeholder mineraler og vitaminer. Så hvorfor ikke?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

MaliksMor

Secrets skriver:

Jeg ved godt folk siger, at de vil leve som før og blablabla, men jeg synes VIRKELIG du skal tænke over det, fordi dine produkter kan være skyld i at dit barn udvikler allergi. Det er ikke for sjov sundhedsstyrelsen på det kraftigste fraråder den slags produkter! Neutrals cremer synes jeg faktisk er overraskende meget bedre end de dyre, og angående shampoo ved jeg min frisør havde en rigtig god svanemærket én, som må bruges til gravide. Mener ikke den var urimelige dyr. De havde også samme mærke i balsam.

Synes du skal skifte det ud, selvom så mange har travlt med at sige det er ligemeget. Det er ikke ligemeget  

Jeg har ikke travlt med at sige at det er lige meget.

Min søn har da ikke allergi, og jeg brugte enormt meget make up, parfyme osv da jeg var gravid.

Og at lægge alt på hylden fordi man er gravid, forstår jeg ikke. Jeg ville ihvertfald ikke rende rundt i 9 måneder, uden make up eller parfyme for den sags skyld.

Men, der er vi alle jo så forskellige..

Anmeld

17. marts 2011

Happiness

Jeg skiftede makeup ud med nilens jord. Og det er bare super produkter Så der er pengene godt givet ud!

Har altid brugt neutral, så vaskemiddel er det samme. Shampoo bruger jeg Minirisk, som kan fås i fakta til billige penge

Jeg havde før tør hud i hovedbunden, og brugte dyre penge på hårkure, og dyre shampoos/balsams. Men sjovt nok er det HELT væk nu efter jeg skiftede Så det har bare givet pote

Cremer er også minirisk. Og de er gode. Så det behøver ik koste mange penge af at skifte

Anmeld

17. marts 2011

Frøken J.

CamillaRH skriver:

Min søn har da ikke allergi, og jeg brugte enormt meget make up, parfyme osv da jeg var gravid.

Og at lægge alt på hylden fordi man er gravid, forstår jeg ikke. Jeg ville ihvertfald ikke rende rundt i 9 måneder, uden make up eller parfyme for den sags skyld.

Nu er det jo ikke ALLE der udvikler allergi, men mange gør, og derfor synes jeg ikke man skal tage chancen. Og der er jo ingen der siger at allergien kommer fra dag et. Den kan sagtens komme hos ham i fremtiden. Man skal tænke på, at det lille foster ikke kan tage vare på sig selv, og derfor har man et stort ansvar for at give den lille de bedste betingelser. Der er jo ingen der siger, at man skal droppe al makeup. Der findes MASSER af mærker, der laver lækker, økologisk parfume/parabefri makeup, som gravide godt må bruge. 

Man går jo ikke glip af noget. Det er jo bare at skifte de produkter ud, som man bruger i forvejen, med nogle andre produkter. Og så synes jeg især man skal droppe parfumen, det er én af de store syndere Hvis det absolut er, så kan man måske sprøjte lidt på et tørklæde eller noget, hvis man skal til et eller andet fancy

Anmeld

17. marts 2011

JCS

Nå ja, glemte det bedste: Nilens jord

Anmeld

17. marts 2011

Frøken J.

JCS skriver:

Jeg synes, at det er et godt og stort valg, du har taget. Kan godt lige det, man tænker jo ikke over hvor meget decideret lort der er i det bras og hvor meget huden egentlig suger til sig og fører videre til andre organer. Så tii dig!

Du kan få make-up uden parfume og parabener fra f.eks Dr. Hauschka, det fås bl.a i matas. Jeg har prøvet produkterte, mascara, eyeliner, læbestift og blush er godt, mens foundation og pudder ikke funker for mig. Men L'oreal har en serie uden parfume og parabener, tror den hedder 'mineral make-up' eller noget i den stil. Ellers spørg i matas eller på apoteket, de kan være til rigtig god hjælp

Til det med om man er for hys og fanatisk, fordi man lægger parfume og parabener på hylden, kan jeg kun sige, at jeg har stor respekt for dem der gør det for deres eget og barnets bedste. I dag har vi mulighed for at vælge i mellem produkter der er direkte skadelige og produkter der er direkte sunde og indeholder mineraler og vitaminer. Så hvorfor ikke?

Nemlig  Jeg kan ikke se et eneste godt argument for absolut at fortsætte med at proppe en masse parfume og parabener på huden. Der er jo ikke noget godt argument overhovedet. Den der med at "de skal jo udsættes for LIDT, ellers bliver de multiallergikere" holder jo ikke, for det er jo ikke sådan det fungerer, når bebs ligger inde i maven. Folk må selv om hvad de gør, men jeg synes det er forkert at opfordre folk til at fortsætte parfume og parabene brug under graviditeten. Man kan træffe det valg for en SELV, men jeg synes det er dumt at prøve at pådutte andre et valg, som er potentielt skadeligt for fosteret

Anmeld

17. marts 2011

sophiemy

Jeg bruger næsten udelukkende parabenefri produkter, og er på ingen måde gået på kompromis med kvaliteten. Der kan findes både og dårlige produkter i det parabenefri sortiment. Du kan få billige ting og du kan få dyrere ting. Og som med alt andet er det ikke altid det dyre der er er bedst og omvendt. Så hvis du vil have parabenefri, så prøv nogle forskellige mærker inden du køber og spørg måske veninder eller herinde for anbefalinger.

Anmeld

17. marts 2011

Madam Blå

Tak for alle jeres svar

Jeg vil ikke være hys, men synes bare jeg bruger rigtig meget make-up, cremer, og alt muligt andet med alt for mange parfumer osv. Og hvis jeg kan prøve at mindske risikoen for allergi hos mit barn, så vil jeg det. Skal måskelige siges at både min kæreste og jeg har allergier.. Og det er altså rigtig irriterende..

Men jeg vil prøve at gå i matas og få dem til at hjælpe mig Og ellers generelt gå efter neutral og lignende.

Anmeld

17. marts 2011

TineA

Secrets skriver:

Nu er det jo ikke ALLE der udvikler allergi, men mange gør, og derfor synes jeg ikke man skal tage chancen. Og der er jo ingen der siger at allergien kommer fra dag et. Den kan sagtens komme hos ham i fremtiden. Man skal tænke på, at det lille foster ikke kan tage vare på sig selv, og derfor har man et stort ansvar for at give den lille de bedste betingelser. Der er jo ingen der siger, at man skal droppe al makeup. Der findes MASSER af mærker, der laver lækker, økologisk parfume/parabefri makeup, som gravide godt må bruge. 

Man går jo ikke glip af noget. Det er jo bare at skifte de produkter ud, som man bruger i forvejen, med nogle andre produkter. Og så synes jeg især man skal droppe parfumen, det er én af de store syndere Hvis det absolut er, så kan man måske sprøjte lidt på et tørklæde eller noget, hvis man skal til et eller andet fancy

Jeg tror faktisk ikke, at jeg kunne være mere enig det kom helt naturligt for mig, at droppe tobak, parfumefyldte produkter og alkohol da jeg blev gravid. Har brugt hårlak én gang på de 9 måneder - og parfume lige så lidt

Anmeld

17. marts 2011

Muffinmus

CamillaRH skriver:

altså, nu kan du jo ikke sige han ikke fejler noget. Han er jo ikke ret gammel og allergien, astmaen, eller eksem kan komme om et år eller 20, og så kan det stadig være en del af din skyld jo. I øvrigt forringer det jo også sædkaliteten, så når han om 20 år vil have børn og ikke kan, så kan man jo så fortælle sit banr at det mnuligvis er ens skyld...

Det er da bare ikke fedt.

Så, nej, man skal ikke være hysterisk, men det er så små ting man skal ændre på det punkt for at give lidt bedre chancer.Så man skal da ikke lægge alt på hylden, men lige netop parfume og make up er jo nemt at skifte ud, især parfumen, der jo kan smides på en bluse så den slet ikke berører kroppen, og creme, shampo osv uden parfume og parabener og er jo nemt og billigt:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.