Make-up, shampoo, cremer, osv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

Madam Blå

Og god ide med parfumen på et tørklæde eller noget, hvis man virkelig skal ud og være fancy

Og selvfølgelig kan man ikke sige med sikkerhed, at grunden til at jeg har allergi, er at min mor brugte parfume osv, da hun var gravid. Men man ved, at man kan mindske risikoen for det. Så det vil jeg helt klart forsøge.

Kan godt forstå, at det er lidt surt at droppe alt, fordi man er gravid. Det er jo ikke en sygdom at være gravid. Men når der åbenbart findes oceaner af produkter, så kan man jo lige så godt bruge dem - tænker jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Frøken J.

Kristinav skriver:

Og god ide med parfumen på et tørklæde eller noget, hvis man virkelig skal ud og være fancy

Og selvfølgelig kan man ikke sige med sikkerhed, at grunden til at jeg har allergi, er at min mor brugte parfume osv, da hun var gravid. Men man ved, at man kan mindske risikoen for det. Så det vil jeg helt klart forsøge.

Kan godt forstå, at det er lidt surt at droppe alt, fordi man er gravid. Det er jo ikke en sygdom at være gravid. Men når der åbenbart findes oceaner af produkter, så kan man jo lige så godt bruge dem - tænker jeg

Præcis. Jeg kan slet ikke forstå, at folk bliver ved med at tale som om, at man går glip af noget. Det gør man overhovedet ikke, det er jo den samme slags produkter som før, det er bare et andet mærke. I virkeligheden går man jo ikke glip af noget, fordi man tager en Neutral bodylotion op af skuffen i stedte for en fra The Body Shop. Man går ikke glip af noget, fordi man kommer en Nilens jord pudder på i stedet for en fra MaxFactor. Man gør jo præcis det samme som altid, bare med andre mærker

Anmeld

17. marts 2011

Madam Blå

Secrets skriver:

.... Man gør jo præcis det samme som altid, bare med andre mærker

Nemlig Det, der har tilbageholdt mig, er når jeg har søgt på nettet finder jeg kun enormt dyre produkter.. Men så er det godt, at man har baby.dk og kan få gode råd herinde

Anmeld

17. marts 2011

Isabella_mor

det jeg gjorde og stadig gør fordi jeg ammer, var at jeg skiftede alt shampoo OG balsam ud med enten änglamark eller minirisk (samme produkt, bare anderledes mærke) eller Derma..

minirisk er dog den del billigere og kan købes i fakta..

og änglamark i brugsen og kvickly osv..

änglamark har vitterligt alt..

bla : shampoo, balsam, håndsæbe, håndcreme lækre cremer til ansigtet, både til dag og nat, læbepomade, deo, saltscrub, hårvoks, hygiejnebind, vatrondeller, ammeindlæg. og ja endda bleer.. og det HELE er svanemærket  

og  

astma og allergimærket

MHT makeup. kan du købe naturprodukter..

bla.

Nilens jord.. SOM ER MEGA GODT... kan købes i matas.

jeg mente at det var vigtigt for mig at købe produkter til mig selv gennem graviditeten for at mindske at mit barn kunne udvikle allergi.. han er nemlig i risikoen for at kunne udvikle det da hans far har allergi over for nogle ting, nogle fødevarer bla nødder osv. plus at han har Psoreasis og sådan noget..

og jeg bruger også KUN svanemærket og astma og allergi mærket babybad, shampoo, creme, olie og vådservietter..

BLA.. Levevis som nu også forhandles i netto som fastvare til billige penge. Neutral det er lidt dyrere. änglamark og minirisk..

og i føtex og bilka har de Budget vådservietter som er både svanemærket og astma og allergimærket. de er meget billige og nogle gange på tilbud til 10 kr pakken.. SMADDER BILLIGT..

du kan gøre det lige som du vil, men jeg vil klart anbefale at du skifter over til de ting da det er bedst for dig, for mijløet (som jo skrænter en masse i forvejen) og for din baby... (tænk på alt det parfume der er i nogle produkter, og som baby kan få rød røv af.. og som bliver skyllet ud når man tager bad, selvom man dufter godt bagefter, så er det SÅ skadeligt for dig og for dit barn og for naturen. så længere sigt.. så hellere have kontrollen over hvad man fylder i sin krop af kemi og parfumer ved at vælge det helt fra.. især når man er gravid, der er det altså vigtigt at man tænker på sit barns bedste... man drikker jo heller ikke når man er gravid (håber jeg da) og rygning er jo heller ikke godt for babyen.. og sådan er det også med alt det kidt og lort der er i div hudpleje og hårpleje og ja. vaskepulver osv..  (hvilket man også kan få til billige penge... som også er mærket hhv astma og allergi og svanemærket..

held og lykke med det. det er virkelig svært at komme ud af vanesager, men det gæler bare om at venne sig til noget nyt.. og efter 21 dage er der faktisk etableret en ny vane.. så hav tålmodighed..

prøv dig frem hvad du bedst kan lide.. og hvad der er det bedste. for ikke alle balsamer f.eks er lige gode.. 

(håber ikke at jeg lyder alt for frelst, for det er jeg bestemt ikke)

Anmeld

17. marts 2011

sarahb

Jeg brugte mit almindelige make up dog holdte jeg mig så vidt muligt fra parfumen..

Anmeld

17. marts 2011

Augusta11

Hej Kristina

Der er så forskellige holdninger til det emne. Jeg selv har halvt af hvert i mine produkter, dvs. halvdelen er svanemærkede, jeg har ikke ændret noget pga. min graviditet, men der er mange, der skifter alle produkter ud. Jeg tænker, at lige så snart det lille myr kommer ud, bliver det jo alligevel bombarderet med lidt kemi fra omverdenen, uanset hvor mange svanemærkede produkter man køber til den.

Gode og billige produkter kan du få i supermarkedet - se blot efter svanemærket - eller i Matas, som slet ikke bruger parabener i deres "stribede". Dog er der parfume i nogle af produkterne, men mange findes også i en parfumefri version. Matas har en rigtig god naturserie til bad og ansigtspleje, som dufter af æble, abrikos, rose m.m. Og her bliver man ikke ruineret.

Bedste hilsener

Augusta

Anmeld

17. marts 2011

de-wett

Secrets skriver:

Jeg ved godt folk siger, at de vil leve som før og blablabla, men jeg synes VIRKELIG du skal tænke over det, fordi dine produkter kan være skyld i at dit barn udvikler allergi. Det er ikke for sjov sundhedsstyrelsen på det kraftigste fraråder den slags produkter! Neutrals cremer synes jeg faktisk er overraskende meget bedre end de dyre, og angående shampoo ved jeg min frisør havde en rigtig god svanemærket én, som må bruges til gravide. Mener ikke den var urimelige dyr. De havde også samme mærke i balsam.

Synes du skal skifte det ud, selvom så mange har travlt med at sige det er ligemeget. Det er ikke ligemeget  

altså shampo og sådan skiftede jeg overhovedet ikke ud. Cream brugte jeg alm cream til kroppen, men på maven brugte jeg mavecream fra matas.

Make-up der brugte jeg faktisk kun mascara fra nilens jord ellers var det andet normalt.

Nu er det ikke for a lave rag i den, men JEG tror det meste a det bare er "fis". Self er der noget der er skadeligt, men tror ikke på det med make-up, shampe og cremer at det skulle skade hvis du brugte noget "forkert" .

Anmeld

17. marts 2011

Frøken J.

de-wett skriver:

altså shampo og sådan skiftede jeg overhovedet ikke ud. Cream brugte jeg alm cream til kroppen, men på maven brugte jeg mavecream fra matas.

Make-up der brugte jeg faktisk kun mascara fra nilens jord ellers var det andet normalt.

Nu er det ikke for a lave rag i den, men JEG tror det meste a det bare er "fis". Self er der noget der er skadeligt, men tror ikke på det med make-up, shampe og cremer at det skulle skade hvis du brugte noget "forkert" .

Hvis det er noget fis, hvorfor er der så lavet diverse videnskabelige undersøgelser der viser den skadelige effekt, og hvorfor anbefaler sundhedsstyrelsen så, at man holder sig fra den slags?

Anmeld

17. marts 2011

170811

CamillaRH skriver:

Jeg har ikke travlt med at sige at det er lige meget.

Min søn har da ikke allergi, og jeg brugte enormt meget make up, parfyme osv da jeg var gravid.

Og at lægge alt på hylden fordi man er gravid, forstår jeg ikke. Jeg ville ihvertfald ikke rende rundt i 9 måneder, uden make up eller parfyme for den sags skyld.

Men, der er vi alle jo så forskellige..

Ja  jeg tror jeg har samme holdning som dig

Jeg bruger make up HVER dag og jeg bruger den samme shampoo som før, den samme balsam, og den samme creme.

Dog har jeg altid brugt mineral make up fordi jeg bare synes det er bedre.

Jeg har hverken råd eller lyst til at skifte alt ud. Men stor respekt til dem der gør.

Jeg har tænkt meget over om NEUTRAL mærket egentlig er godt nok? Er det både parfume- og parabene fri? For det er jo egentlig et ganske billigt mærke.

Synes bare ikke deres produkter er super fantastiske, og jeg får kløe af deres vaskepulver.

Anmeld

17. marts 2011

Hailiesmom11

Kristinav skriver:

Hej piger.

Min kæreste og jeg har diskuteret hvorvidt jeg skal lægge alle produkter fra mig, der er parfumerede og med parabener. Det skal lige siges, at jeg gerne vil skifte dem ud - men vil ikke gå på kompromis med kvaliteten..

Hvad gjorde/gør i?

Og hvor finder jeg noget, som man på en su kan betale for?

Håber i har mange erfaringer med det, da det går mig lidt på, at jeg smører mig med alle de ting, der bare ikke er gode for spiren..

Knus Kristina

Jeg er heller ikke holdt op med at bruge make-up, men jeg bruger makeup fra the body shop og de er lidt "sundere" end mange andre produkter, men bruger shampoo uden parabener og bruger maks parfume 1 gang om måneden.

Men jeg har ikke lavet store ændringer, men gør det du selv synes der er bedst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.