det jeg gjorde og stadig gør fordi jeg ammer, var at jeg skiftede alt shampoo OG balsam ud med enten änglamark eller minirisk (samme produkt, bare anderledes mærke) eller Derma..
minirisk er dog den del billigere og kan købes i fakta..
og änglamark i brugsen og kvickly osv..
änglamark har vitterligt alt..
bla : shampoo, balsam, håndsæbe, håndcreme lækre cremer til ansigtet, både til dag og nat, læbepomade, deo, saltscrub, hårvoks, hygiejnebind, vatrondeller, ammeindlæg. og ja endda bleer.. og det HELE er svanemærket
og
astma og allergimærket

MHT makeup. kan du købe naturprodukter..
bla.
Nilens jord.. SOM ER MEGA GODT... kan købes i matas.
jeg mente at det var vigtigt for mig at købe produkter til mig selv gennem graviditeten for at mindske at mit barn kunne udvikle allergi.. han er nemlig i risikoen for at kunne udvikle det da hans far har allergi over for nogle ting, nogle fødevarer bla nødder osv. plus at han har Psoreasis og sådan noget..
og jeg bruger også KUN svanemærket og astma og allergi mærket babybad, shampoo, creme, olie og vådservietter..
BLA.. Levevis som nu også forhandles i netto som fastvare til billige penge. Neutral det er lidt dyrere. änglamark og minirisk..
og i føtex og bilka har de Budget vådservietter som er både svanemærket og astma og allergimærket. de er meget billige og nogle gange på tilbud til 10 kr pakken.. SMADDER BILLIGT..
du kan gøre det lige som du vil, men jeg vil klart anbefale at du skifter over til de ting da det er bedst for dig, for mijløet (som jo skrænter en masse i forvejen) og for din baby...
(tænk på alt det parfume der er i nogle produkter, og som baby kan få rød røv af.. og som bliver skyllet ud når man tager bad, selvom man dufter godt bagefter, så er det SÅ skadeligt for dig og for dit barn og for naturen. så længere sigt.. så hellere have kontrollen over hvad man fylder i sin krop af kemi og parfumer ved at vælge det helt fra.. især når man er gravid, der er det altså vigtigt at man tænker på sit barns bedste... man drikker jo heller ikke når man er gravid (håber jeg da) og rygning er jo heller ikke godt for babyen.. og sådan er det også med alt det kidt og lort der er i div hudpleje og hårpleje og ja. vaskepulver osv.. (hvilket man også kan få til billige penge... som også er mærket hhv astma og allergi og svanemærket..
held og lykke med det. det er virkelig svært at komme ud af vanesager, men det gæler bare om at venne sig til noget nyt.. og efter 21 dage er der faktisk etableret en ny vane.. så hav tålmodighed..
prøv dig frem hvad du bedst kan lide.. og hvad der er det bedste. for ikke alle balsamer f.eks er lige gode.. 
(håber ikke at jeg lyder alt for frelst, for det er jeg bestemt ikke)