Make-up, shampoo, cremer, osv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

de-wett

Secrets skriver:

Hvis det er noget fis, hvorfor er der så lavet diverse videnskabelige undersøgelser der viser den skadelige effekt, og hvorfor anbefaler sundhedsstyrelsen så, at man holder sig fra den slags?

det er rigtig nok, men kan ikke helt se fidusen i at man skal skifte alt ud ifølge dem Jeg tror på at hvis man får et barn der er allergisk over for noget så ville barnet være allergisk lige meget om du har brugt div. ting .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Dorthe1986

Jeg købte make-up fra Nilens Jord, som jeg synes er af en lækker kvalitet.

Med hensyn til cremer og shampoo og det startede jeg ud med neutral, men blev lidt træt af det efterhånden og nu bruger jeg Matas Natur og det er bare noget helt andet synes jeg Det er så kun showergel og bodylotion. Til håret bruger jeg det fra Stuhr uden parfume og parabener.

Det skulle være til at betale - jeg er selv på su

Anmeld

18. marts 2011

Dorthe1986

de-wett skriver:

det er rigtig nok, men kan ikke helt se fidusen i at man skal skifte alt ud ifølge dem Jeg tror på at hvis man får et barn der er allergisk over for noget så ville barnet være allergisk lige meget om du har brugt div. ting .

Jamen hvis allergien skyldes at man har brugt en masse produkter fyldt med parfume og parabener, jamen så kan barnet jo nemt blive påvirket af det....

Anmeld

18. marts 2011

de-wett

Dorthe1986 skriver:

Jamen hvis allergien skyldes at man har brugt en masse produkter fyldt med parfume og parabener, jamen så kan barnet jo nemt blive påvirket af det....

altså jeg bruge også make-up fra nielens jord og farvede ikke hår, men skiftede skam ikke shampo eller cremer

Anmeld

18. marts 2011

Dorthe1986

de-wett skriver:

altså jeg bruge også make-up fra nielens jord og farvede ikke hår, men skiftede skam ikke shampo eller cremer

Det er jo også forskelligt hvor meget man vil følge rådene.

Jeg traf den beslutning, at jeg ikke skal gøre noget i graviditeten, der kan påvirke mit barn negativt... Altså hvis han skulle få allergi så er det ikke fordi jeg brugte en masse parfume for eksempel...

Anmeld

18. marts 2011

Snefnug1984

Jeg har droppet parfume helt og aldeles og bruger indimellem en parfumefri deospray fra Matas. Jeg bruger også kun meget sjældent makeup. Jeg er også blevet meget generet af andres parfumer efter jeg er blevet gravid.. kan ikke holde det ud, hvis andre har meget parfume på..

Jeg bruger generelt aldrig cremer/bodeshampoo med parfume eller parabener, så dér skulle jeg ikke skifte det store ud.

Min kæreste har meget allergi og jeg ønsker ikke at mit barn udvikler det samme, så er meget påpasselig på dén front.

Anmeld

18. marts 2011

de-wett

Dorthe1986 skriver:

Det er jo også forskelligt hvor meget man vil følge rådene.

Jeg traf den beslutning, at jeg ikke skal gøre noget i graviditeten, der kan påvirke mit barn negativt... Altså hvis han skulle få allergi så er det ikke fordi jeg brugte en masse parfume for eksempel...

det er rigtig. altså jeg brugte parafume, men det var udenpå tøjet (ikke direkte på huden) også sprøjtede jeg det på med et åbent vindu på badeværelset, gik ud i 5 min også ud og gøre mig færdig . Min mand grinte helt vild hver gang  men det gør jeg også nu for kan ikke ha og få smagen i munden  ad ad

Anmeld

18. marts 2011

Meliora

CamillaRH skriver:

Jeg har ikke travlt med at sige at det er lige meget.

Min søn har da ikke allergi, og jeg brugte enormt meget make up, parfyme osv da jeg var gravid.

Og at lægge alt på hylden fordi man er gravid, forstår jeg ikke. Jeg ville ihvertfald ikke rende rundt i 9 måneder, uden make up eller parfyme for den sags skyld.

Men, der er vi alle jo så forskellige..

Men du har stadig udsat dit barn for risikoen, så det kunne lige så vel være at han var blevet allergiker. Fortsår bare ikke at man tør tage chancen. Dít argument er jo det samme som rygere der har fået normale børn bruger, men det ændrer jo ikke på at ikke ALLE børn undgår at tage skade, når deres mor ikke lever sundt under graviditeten, hvad enten man ryger, fylder sin krop med kemikalier eller usund mad.

Der er jo ingen der snakker om at lægge alt på hylden, blot udskifte mærkerne. Nilens jord er f.eks. et vildt lækkert mærke, der er bedre end de fleste billige skodmærker.

Det handler jo bare om at tænke sig lidt om, og så sætte barnets ve og vel højest på prioriteringslisten.

Anmeld

18. marts 2011

Meliora

de-wett skriver:

Det kan godt være at du tror at et allergisk barn var blevet allergisk uanset om moderen har brugt parfumerede produkter eller ej, men det har vi så heldigvis nogle kloge forskere der har modbevist. Dit barn har større chance for at blive allergiker, hvis du har brugt meget parfume, parabener osv. under graviditeten.

Anmeld

18. marts 2011

Frøken J.

de-wett skriver:

Er der en specifik grund til at du ikke tror på videnskabeligt beviste sideeffekter af parfume/parabenebrug?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.