Gastric bypass - nogen der har fået foretaget den operation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

dukke

Anonym skriver:

min kollega har lige været til begravelse ved en som fik den lavet.. DET SIGER HVIS ALT...

ej rolig det kan jo ha været så meget, personen kan jo været død af noget andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

merle2010

min svigermor har fået den lavet, hun har tabt sig rigtig meget, men har haft MANGE problemer med opkast, kvalme og sådan.. i perioder har hun slet ikke spist.. hun døjer stadig med maven, og nu osse alt den løse hud..

En bekendt har osse fået den lavet, hun tabte sig i starten, men har nu trænet sin mave stor igen, så nu er hun ligeså stor, hvis ikke endnu større end hun var før.. hun kan spise en hel pizza og drikke en liter cola til nu..

min bedste veninde har lige fået den lavet.. hun har allerede tabt 10 kg, men synes det er meget svært at ligge stilen om, især fordi hun elsker mad og usunde sager..

jeg har osse selv overvejet det, men tør sku ikke rigtig og tror bestemt ikke at jeg er nok motiveret for det lige nu..

Anmeld

17. marts 2011

eElak

Anonym skriver:

Jeg ved godt man skal tabe sig en vis procentdel først. ja.

og at jeg siger jeg ikke magter at lægge mit liv om betyder ikke at jeg ikke kan, bare at jeg ikke kan gøre det alene, det har jeg måtte sande. Derfor tror jeg denne operation måske kunne hjælpe mig på vejen til det jeg vil.

Og jeg er ikke bange for at tage på igen, for hvis jeg først er blevet slank, så vil jeg aldrig, aldrig tilbage til sådan som jeg er nu. aldrig.

Som sagt - det var ikke ment som værende negativt imod dig - blot en advarsel om hvad der kan ske... 

det sidste du skriver med at være slank.. Det siger alle, men faktum er at der er altså en (stor) del, som tager det hele på igen... desværre... 

Jeg har selv været fed, tabt mig til at blive slank, og er nu ved samme udgangspunkt som før... så er nu igang med samme kamp om at blive slank igen.. Så der har jeg trods alt erfaring.
Jeg havde også sagt til mig selv at jeg ALDRIG skulle blive fed igen... Men en graviditet og en depression senere - så er jeg her jo igen..  

Jeg tror helt klart at GB er en super hjælp - man skal bare være personen til at administrere det (ikke at jeg siger at du IKKE er det - overhovedet ikke)... Man skal bare passe på at man ikke tror at det er løsningen på alle ens problemer.. ;-) 

Anmeld

17. marts 2011

LotteGabriella

kiwilouise skriver:

jeg gik også længe og overvejede om jeg skulle få lavet sådan en operation. jeg vejede på det tidspunkt 140 kg og havde prøvet alle de nemme slankekure uden held.

efter en del tid i tænkeboksen kom jeg frem til at hvis jeg i alle de år havde kunnet spise som det passede mig og gjort det her til mig krop så kunne jeg i hvert fald også selv gøre det godt igen.

jeg ændrede min kost ved at regne kalorier og dyrkede motion 4 gange om ugen.

på 2 år tabte jeg 50 kg. når jeg kigger tilbage er jeg stolt af den beslutning jeg tog

SUPER flot

Anmeld

17. marts 2011

tazz

Anonym skriver:

Min mand vil støtte mig 100% og også gerne tabe sig selv lidt samme tid med mig, men for hans vedkommende drejer det sig måske om 10-15 kg, så det er ikke slemt. Tror ikke på noget ville kunne ødelægge vores ægteskab, vi har været så meget igennem de mange år vi har været sammen.

Det sagde de andre også, et par blev endda gift dagen før hendes operation for at vise, at de mente det - og altså skilt da hun havde tabt sig.

Men hvis I begge er opmærksomme på, at skilemisseraten stiger i takt med vægttabet, kan I jo komme det i forkøbet, og tage hvad der kommer i opløbet.

Anmeld

17. marts 2011

pussepige

tazz skriver:

Det sagde de andre også, et par blev endda gift dagen før hendes operation for at vise, at de mente det - og altså skilt da hun havde tabt sig.

Men hvis I begge er opmærksomme på, at skilemisseraten stiger i takt med vægttabet, kan I jo komme det i forkøbet, og tage hvad der kommer i opløbet.

Hva har vægttab med skilsmisse at gøre?  Har ikke lige læst hele tråden..

Anmeld

18. marts 2011

Rockertand

Der er lavet omfattende undersøgelser i USA, som omhandler langtidsvirkningen af GB, de fleste er baseret på effekten efter 5 år - og det er virkelig nedslående læsning. Der er bl.a. lavet en omfattende undersøgelse, der er offentliggjort i Obesity Surgery, der står blandt andet:

The course of excess weight loss after bariatric surgery continues to be a subject of investigation. It is a fact recognized by bariatric surgeons that a certain weight regain occurs after obesity surgery compared to the lowest weight observed between 18 and 24 months after surgery, a period characterized by higher  excess weight loss. Apparently, this regain mainly occurs between 2 and 5 years after gastric bypass. Factors that influence weight maintenance or regain after surgery include the type of surgery performed, presence of eating disorders, patient adherence to the support groups, and presurgical BMI.

Det betyder altså, at man opnår et forbigående flot vægttab indenfor de første par år, men derefter går det nedad bakke, og 5 år efter er det størstedelen, der har opnået en vægtøgning i forhold til vægten efter operationen. Jeg mener dog at kunne konkludere, at slutvægten efter 5 år er lavere end før-operations-vægten, men det er spørgsmålet, om dette retfærdiggør disse operationer.

I programmet The Doctors har man senest oplyst, at undersøgelser nu tyder på, at op mod 90% af opererede opnår vægtøgning målt >5 år efter operationen, tallet ser således ud til at stige i takt med antallet af år/patienter. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.