Gastric bypass - nogen der har fået foretaget den operation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

slettet_7530

Jeg har både succeshistorierne og de mindre heldige historier, hvilke vil du hører ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

tazz

Har en del veninder/bekendte, som har fået den lavet.

En er blevet anoretiker i stedet og kæmper nu med det omvendte problem (og et indædt had til overvægtige mennesker ), en anden er tungere end før, fordi hun ikke kunne lægge vanerne om .. i den anden ende har jeg så to dejlige piger, som har fået styr på deres liv, og ikke lade tal på vægten styre dem mere.

Ens for dem alle har dog været, at de har forladt deres kærester/ægtefæller, så hvis du er i forhold så taler meget for, at det ikke kommer til, at holde... meget mystisk.

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

Albertesmor skriver:

Jeg har både succeshistorierne og de mindre heldige historier, hvilke vil du hører ??

gerne begge dele.

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

tazz skriver:

Har en del veninder/bekendte, som har fået den lavet.

En er blevet anoretiker i stedet og kæmper nu med det omvendte problem (og et indædt had til overvægtige mennesker ), en anden er tungere end før, fordi hun ikke kunne lægge vanerne om .. i den anden ende har jeg så to dejlige piger, som har fået styr på deres liv, og ikke lade tal på vægten styre dem mere.

Ens for dem alle har dog været, at de har forladt deres kærester/ægtefæller, så hvis du er i forhold så taler meget for, at det ikke kommer til, at holde... meget mystisk.

Min mand vil støtte mig 100% og også gerne tabe sig selv lidt samme tid med mig, men for hans vedkommende drejer det sig måske om 10-15 kg, så det er ikke slemt. Tror ikke på noget ville kunne ødelægge vores ægteskab, vi har været så meget igennem de mange år vi har været sammen.

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hejsa

Hvis det virkelig virkelig er nødvendig og du har prøvet ALT andet, så kan jeg se igennem finger med det....

Men jeg syntes sku det er blevet lidt en modedille. Alle får det bare lavet, og er sååååå stolte af sig selv bagefter. Er da også flot, men jeg havde været endnu mere stolt og haft endnu mere grund til at rose folk hvis de kunne tabe sig uden den opration....

Jeg må nok indrømme at jeg syntes det er at slippe lidt for nemt omme ved det....

Kender to der har fået det lavet, og har været nød til at slette begge fra min facebook og gider længere ikke tage tlf når de ringer, for de bestiller ikke andet end at ringe/skrive om hvor meget de nu har tabt, hvor flotte de er blevet osv. Jeg ville rigtig gerne støtte igennem det, er overhovedet ikke sådan det skal lyde, men syntes tit at når man har tabt sig meget efter sådan en opration, så tror folk nærmest ikke der findes andet i verden end deres vægttab. Og er jeg efterhånden ved at kaste op over....

Pøj pøj med det hvis du engang får den lavet.....

Knus

For mit vedkommende handler det om at jeg ikke kan se andre måder det vil kunne lykkedes for mig. Og fordi jeg ved der er store risikoer for mig ved at være så overvægtig som jeg er. Men at klare det alene er bare for meget for mig. har prøvet mange mange gange med nederlag efter nederlag. Og jeg er som sagt meget overvægtig, så det er ikke bare noget modenoget for mig. det handler om mit liv og at højne min livskvalitet og chancen for at jeg kan leve et langt liv med min mand og børn.

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Jeg har ikke selv prøvet det, jeg kender heller ingen rigtigt som har prøvet det.. Men jeg har læst mig til div. erfaringer på nettet.... 

Jeg ved ikke om det allerede er blevet skrevet, men det der er med GB er at du skal jo tabe dig en vis % del af din vægt inden du bliver opereret.. 

Derudover, så skriver du noget, som får mine alarmklokker til at ringe.. Nemlig det med at du (forståeligt nok) har opgivet livsstilsændringer, og nu bare er kørt surt i det.. Men en GB fungerer kun hvis du foretaget en livsstilsændring... Jeg har set fra flere (de erfaringer jeg har læst mig frem tiL) at det er noget af et kulturchok, og man skal virkelig kæmpe for ikke at falde tibage til de gamle vaner igen... 

Så spørgsmålet er simpelthen om du har viljen og modet til at gennemføre en livsstilsændring - hjulpet på vej af en GB.. hvis du tvivler på om du kan - så skal du ikke gøre det...

Jeg har selv overvejet om det skulle være en mulighed for mig.. FOr jeg er skam ikke den mindste matrone.. Men jeg tør ikke tage chancen i forhold til de eftervirkninger det kan have - både psykisk og fysisk... Jeg har - ligesom dig - tidl. tabt mig en del... det røg også på igen da jeg blev gravid, og er bare blevet hængende efter en depression...

det var ikke for at pille dig ned eller lign, men blot fortælle dig en smule om realiteterne - at der er stor fare for psykiske reaktioner bagefter - som du self. skal være forberedt på... Foruden det at du virkelig skal holde fast i gode vaner bagefter... 

Jeg ved godt man skal tabe sig en vis procentdel først. ja.

og at jeg siger jeg ikke magter at lægge mit liv om betyder ikke at jeg ikke kan, bare at jeg ikke kan gøre det alene, det har jeg måtte sande. Derfor tror jeg denne operation måske kunne hjælpe mig på vejen til det jeg vil.

Og jeg er ikke bange for at tage på igen, for hvis jeg først er blevet slank, så vil jeg aldrig, aldrig tilbage til sådan som jeg er nu. aldrig.

Anmeld

17. marts 2011

Lise

Troldepussen skriver:

Far fortalte at han havde fået Tarmslyng som en komplikation på operationen.

Det var også det de sagde i udsendelsen. Jeg ved ikke hvad der er rigtigt eller forkert?

Anmeld

17. marts 2011

Troldepussen

Lise skriver:

Det var også det de sagde i udsendelsen. Jeg ved ikke hvad der er rigtigt eller forkert?

Jeg ved det heller ikke, men hvis det er det de har sagt, så må det jo være rigtigt.

Anmeld

17. marts 2011

Ploffer

Lise skriver:

Tarmslyng opstår i de huller hvor der førhen har været fedt inde i kroppen.... tror det hedder bughulen..... og det er de huller tarmene kan sætte sig ned i og derved give tarmslyng  Men fedthullerne ville opstå ligegyldigt om man taber sig ved hjælp af operation eller ved at "klare det selv" 

Ergo er det IKKE opertionens skyld med tarmslyng. Det er forkert og negativt sat op i dr udsendelsen.  

Rikke

Anmeld

17. marts 2011

Bare-mig

Ploffer skriver:

Tarmslyng opstår i de huller hvor der førhen har været fedt inde i kroppen.... tror det hedder bughulen..... og det er de huller tarmene kan sætte sig ned i og derved give tarmslyng  Men fedthullerne ville opstå ligegyldigt om man taber sig ved hjælp af operation eller ved at "klare det selv" 

Ergo er det IKKE opertionens skyld med tarmslyng. Det er forkert og negativt sat op i dr udsendelsen.  

Rikke

Det passer simpelthen ikke det du skriver. Du har ret i at man kan få tarmslyng (eller nærmere klemt tarmen af) fordi tarmen kan smutter ind i de fedt huller der ofte opstår efter et stort vægttab. Men vi (er selv opereret i 2009) er i meget større risiko for tarmslyng efter operationen fordi der er arvæv på vores tarme efter operationen. Så kan tarmen meget nemmere slå knuder og lave knæk og derved opstår tarmslyng - som i sidste ende kan betyde døden ( som det gjorde for den unge mand - han havde uopdaget tarmslyng - hans læge bare gav ham store doser smertestillende medicin, så han endte med at dø.)

Det er ikke kun denne operation der øger risikoen for tarmslyng, men alle operationer hvor de på den ene eller anden måde er i kontakt med tarmene. Men specielt vores operation gør os udsat for tarmslyng har de fundet ud af.

Gå evt ind på fedmeoperationer.dk og læs med - der er mange der har haft tarmslyng, også flere gange og også andre komplikationer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.