Anonym skriver:
Der kan svares anonymt!
Har længe overvejet om dette måske var en mulighed for mig, da jeg er ret ung (i 20'erne) og meget overvægtig. Har været overvægtig mere end 2/3 af mit liv, og er så træt af det efter hånden. Har prøvet utallige kure, men tager på igen. Livsstilsændringer kræver en masse af mig jeg ikke har kunne magte, så det er faldt til jorden gang på gang. Er træt af at være hende den fede. Det bliver meget let størstedelen af min personlighed i andre folks øjne.
Jeg er mest intereseret i at høre om hvordan I har reageret bagefter? Har I kunne føle sult osv.? kender en hvis' bekendte ikke kunne det nemlig. Hvor meget har I tabt jer? - gerne fra hvor meget til hvor meget? Hvor længe skulle I sygemeldes fra job fra start til slut? Er der nogle vigtige ting I synes man bør tage med i ovevejelsen inden man får det gjort? Og hvor længe ventetid måtte I gå igennem?
Jeg har ikk selv fået foretaget en, men kan fortælle om min mor
Hun fik foretaget en GP i August sidste år, og har nu tabt sig 48 kilo
er sååååå stolt af hende
Hun havde ikke sådan virkelig ondt efter operationen, men havde selvfølgelig lidt smerter og ubehag omkring maven. Har tit spurgt min mor, når hun har spist hendes "baby-potioner" om hun ikke er sulten, men det er hun ikke. MEN det kræver en livsstils ændrig.
Hun kan ikke tåle, noget som helst fed mad, cola, slik, alkohol (er et total no-go i laaang tid, da man bliver faktisk fuld efter et halv glas vin næsten) Hun bliver rigtig dårlig hvis hun får noget som er for fed.
Hun fik en bestemt madplan hun skulle følge, i starten, som indeholdt meget protein, og skal stadig leve efter at hun får nok protein, eller får hun det skidt.
Min mor ventede 3-4 måneder på operationen, og de kræver at man taber sig 10 kg, inden operationen pga fedtlag omkring mavesækken og heling efter operationen 
Tror inden man vælger den løsning, skal man gøre op med sig selv om man kan ændre sin livsstil så meget og følge den. for der er mange ting, man må vinke farvel til, men mange ting som man også vil kunne se frem til, ved at få operationen