Synes godt nok den er blevet lidt for moderne denne operation. Jeg har aldrig selv været overvægtig, og kan derfor ikke helt sætte mig ind i tankerne omkring det. MIn mor har dog været overvægtig hele mit liv, kæmpet med den ene kur efter den anden, og kunne blive indstillet til denne operation... hun tør dog ikke pga bivirkninger som f.eks. tarmslyng, og at man faktisk ikke kender bivirkningerne på lang sigt, men det skulle efter sigende ikke se helt lovende ud (min mor kan flere skræmmehistorier, som jeg ikke kan huske på stående fod).
Jeg mener at hvis man får betalt sådan en operation som denne, hvilket rigtig mange gør, så skylder man da egentlig at ændre sine kostvaner. Ikke bare spise det samme i mindre portioner - for så bliver man fed igen. Den udsendelse der var for nyligt med samme emne sagde at operationen kun hjalp i ca 1½ år, og derefter skal man selv kunne kontrollere ens madindtag... så livstilsændring skal der til lige gyldigt hvordan man vil tabe sig. Så synes egentlig det er lidt vagt at fortsætte med at spise chips, slik, drikke sodavand mv. efter sådan en operation
Når man taber sig på traditionel vis er det jo også ting man siger farvel til - og helt ærligt, så har man det sgu da også meget bedre hvis man ikke æder alt det lort...
Min mening er nok, at det er fint at lade sig operere hvis man har et stort problem med sin vægt, men tænk lige over hvilket stort indgreb det er, at der er bivirkninger, og at man bliver nødt til at spise anderledes.

Anmeld