Gastric bypass - nogen der har fået foretaget den operation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

Anonym trådstarter

Musen85 skriver:

Altså min mor kan sagtens drikke sodavand, bare det er light.. Min moster har også fået det lavet, og hun har lært sig selv at drikke alm. cola efter operatioenen, trods at hun blev dårlig.. og det er måske lidt noget pjat i mine øjne, for så kan man lærer sig selv at vende tilbage til sin gamle livsstil og så er intet jo ændret

Min mor har gået sygemeldt i næsten 2 år, pga en diskus og en fibermyologi. Men hun var fuldstændig på toppen igen, efter 2 uger Så var det som om at intet var sket, ud over hendes mikro-potioner af mad

Det er ikke noget problem, for jeg drikker altid light cola. Zero plejer jeg at drikke.

Er der slemme ar efter operationen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Musen85

Anonym skriver:

Det er ikke noget problem, for jeg drikker altid light cola. Zero plejer jeg at drikke.

Er der slemme ar efter operationen?

nåå. jamen så er det ingen problem Men du må ikke drikke cola lige efter operationen, men det fortæller lægerne jo også

Overhoved ikke.. hun havde 4-5 indganghuller på længde med 1 cm og man kan hun se 2 af dem i dag

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

Musen85 skriver:

nåå. jamen så er det ingen problem Men du må ikke drikke cola lige efter operationen, men det fortæller lægerne jo også

Overhoved ikke.. hun havde 4-5 indganghuller på længde med 1 cm og man kan hun se 2 af dem i dag

Okay, det er en lettelse at høre 

Anmeld

17. marts 2011

B&J

Jeg er igang med af tabe mig til den operation...

men den nye lov er vist trot i kraft hvor man min skal være 25år og en bmi på 50

Anmeld

17. marts 2011

Lone Jakobsen

en af mine veninder fik lavet en i december. jeg var med  hele vejen igennem, og hun har indtil nu tabt over 20kg. hun har det super godt med det, og ser bare flot ud.

Anmeld

17. marts 2011

Ploffer

Jeg fik den lavet i forgårs 

Jeg blev udskrevet igår, og har faktisk haft det helt ok  Efter 2 skud smertestillende på opvågningen har jeg klaret mig med 2 panodil hver 6 time.

Du skal være indstillet på at ændre dit spisemønster meget drastisk...der er en grund til at man er blevet overvægtig og den/de grunde skal man have bugt med når man går ind til sådan noget her  Du skal tabe dig mellem 8 og 12 % før operation. Det er noget kirurgen fastsætter alt efter hvordan dit fedt sidder. Dette vægttab skal ske så hurtigt som muligt næsten, da det går ud på at fjerne fedt omkring leveren og maven 

Når du er op. vil du kun kunne spise 1-1,5 dl mad ad gangen og du må ikke drikke til maden.... for hvis du drikker til maden skyller du maden direkte ud i tarmen og opnår ikke mæthed men din krop suger stadig kalorierne til sig  Og det er fktisk en af de største årsager til at folk begynder at tage på igen 

Når du er blevet op. vil du få en sygemelding med fra hospitalet som lyder på 6 uger.... så er det individuelt om man vil bruge alle 6 uger, alt efter hvordan man har det  Men jeg vil sige at man nok som minimum skal tage de første 4 uger, så man kan lære at spise igen, før man beskæftiger sig med noget andet 

I de første par uger vil du næsten skulle spise/drikke hele dagen. 

Jeg er f.eks. stået op her kl. 6.30 for at nå at få nogle af alle de dl. indenbords  Ifølge vores diæt skal vi op på at indtage 17 dl + 5 dl vand på en dag.... Igår nåede jeg 5 dl 

Nå, nu håber jeg ikke det blev alt for rodet.... 

Pøj pøj med din besluting. Er sikker på du nok skal træffe det rigtige valg for DIG 

Kæmpe Rikke

Anmeld

17. marts 2011

Lullaby

Musen85 skriver:

Jeg har ikk selv fået foretaget en, men kan fortælle om min mor Hun fik foretaget en GP i August sidste år, og har nu tabt sig 48 kilo er sååååå stolt af hende Hun havde ikke sådan virkelig ondt efter operationen, men havde selvfølgelig lidt smerter og ubehag omkring maven. Har tit spurgt min mor, når hun har spist hendes "baby-potioner" om hun ikke er sulten, men det er hun ikke. MEN det kræver en livsstils ændrig.  Hun kan ikke tåle, noget som helst fed mad, cola, slik, alkohol (er et total no-go i laaang tid, da man bliver faktisk fuld efter et halv glas vin næsten) Hun bliver rigtig dårlig hvis hun får noget som er for fed.

Hun fik en bestemt madplan hun skulle følge, i starten, som indeholdt meget protein, og skal stadig leve efter at hun får nok protein, eller får hun det skidt.

Min mor ventede 3-4 måneder på operationen, og de kræver at man taber sig 10 kg, inden operationen pga fedtlag omkring mavesækken og heling efter operationen

Tror inden man vælger den løsning, skal man gøre op med sig selv om man kan ændre sin livsstil så meget og følge den. for der er mange ting, man må vinke farvel til, men mange ting som man også vil kunne se frem til, ved at få operationen

Det er desværre ikke alle der reagerer ligesom din mor har gjort. Min svigermor samt svigerinde fik den begge for 3 år siden. De har begge taget ca ½ på igen. De kan spise alt nu og faktisk også mere end mig så de har trænet deres mavesæk op til en god str. igen.

Anmeld

17. marts 2011

regalprime

Min mor har fået en GB i Maj mdr 2009, hun havde ventet i godt 2 år på at komme til!! Det skal siges at da min mor var størst havde hun en vægt på, hold fast 192 kg!!!!! Hun har tabt sig selv meget og var da vi var til forundersøgelser nede på 152 kg og sku tabe sig ned til 136 kg på godt 4 mdr før de vil operere hende. Så hun levede næsten kun af nupo for hun vil have det gjort nu. Min mor havde mange tanker INDEN. Bla om hun vil kunne klare at lægge sit liv om og leve med ikk at kunne spise ret meget osv. Men det er det bedste hun har gjort!! Jeg har nu en glad og livlig mor der er frisk på det væreste!!! Kan ikk huske hvor mange år det er siden jeg har været i svømmehal med hende feks, eller været ude at gå en lang tur. Min mor har ikk job så hvor længe man er sygemeldt kan jeg ikk svare på. Men man skal jo være klar over at det er en livsændring man går ind til!!!! For man kan jo spise mavesækken op til en stor str igen så der kan være mere mad, også tager man igen på og er jo lige vidt!!! Min mor er nede på en vægt på 91 kg nu og hun er SÅ flot!!!! Nu venter vi på at hun forhåbelig kan komme ind og få fjernet noget skind, så er vægten nok mindre!!!!

Sætter billede ind af før, og et ind ca 1 år efter.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. marts 2011

twinboys

dukke skriver:

han gik får 160 kg til 90 kg

Waaauuuw hvor flot

Anmeld

17. marts 2011

pussepige

Anonym skriver:

Der kan svares anonymt!

Har længe overvejet om dette måske var en mulighed for mig, da jeg er ret ung (i 20'erne) og meget overvægtig. Har været overvægtig mere end 2/3 af mit liv, og er så træt af det efter hånden. Har prøvet utallige kure, men tager på igen. Livsstilsændringer kræver en masse af mig jeg ikke har kunne magte, så det er faldt til jorden gang på gang. Er træt af at være hende den fede. Det bliver meget let størstedelen af min personlighed i andre folks øjne.

Jeg er mest intereseret i at høre om hvordan I har reageret bagefter? Har I kunne føle sult osv.? kender en hvis' bekendte ikke kunne det nemlig. Hvor meget har I tabt jer? - gerne fra hvor meget til hvor meget? Hvor længe skulle I sygemeldes fra job fra start til slut? Er der nogle vigtige ting I synes man bør tage med i ovevejelsen inden man får det gjort? Og hvor længe ventetid måtte I gå igennem?

Min mand fik den lavet d. 18 oktober 2010, han fik det godkendt i århus hvor han dengang vejede 138,7 kg der gik næsten 3 mdr hvor han ikke hørte noget så han ringede til patientkontoret, hvor efter at de sagde at på Mølholm var der kortest ventetid og derfor blev hans papir sendt der til.. Da han kom til samtale der skulle han tabe sig ned til 119 kg før han kunne blive operereret..

Han vejede 119,2 kg da han fik operationen og nu 5 mdr efter vejer han 85 kg.. Han kan stadig drikke sodavand, spise slik, chips og sådan.. Så er der ting som ris pg hvid brød det kan han ikke  spise og en øl tager meget langtid at drikke.. Han var sygemeldt 2 uger men startede stille og rolig op 1 uge efter operationen, han mærkede ikke sult det første stykke tid men det gør han så indimellem nu.. Den første månede efter var slem da han fik dumping mange gang og fik det rigtig skidt så han havde næsten fortrudt.. Men nu hvor han har fundet ud af hva han kan tåle at spise er han super glad for det, det er jo en total ændring i sin livsstil.. Han ar er blevet rigtig fine, det eneste der ikke er så flot er maveskindet men sådan er det jo..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.