Vil/ville i vide kønnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

Fenja09

Astasmor skriver:

vi valgte ved asta at få afvide hvad hun blev, og vi skal også vide hvad den vi venter os nu bliver når den tid kommer for lige nu er jeg ikke langt nok henne til at de kan fortælle det jo

Jeg er i 17. uge og ved ikke om det først er i 18. uge man kan få det af vide? Men ellers så har vi en MD-scanning her i April og så kan det være at vi kan få det af vide dér, hvis vi vil og hospitalet vil

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Fenja09 skriver:

Efter utallige samtaler herhjemme er vi ikke helt blevet enige om at vide kønnet på bebsen. Kæresten hælder mest til IKKE at vide det og jeg er ret splittet. Først ville jeg heller ikke vide det, så ville jeg gerne og nu er jeg i tvivl igen

Dog, er vi enige om, at vil den ene ikke vide det, så bliver der ingen kønsscanning.

Derfor vil jeg gerne høre fra jer herinde, hvorfor i har valgt som i har? Min fornemmelse er, at de fleste vælger at få kønnet af vide og synes også at det har mange fordele, f.eks er det nok mest praktisk, men ved heller ikke om jeg kan styre min nysgerrighed

Og vil/ville i begge vide det eller er det kun den ene af jer?

Tænkte at jeg i samme åndedræt lige kunne lave en afstemning, så dem som ikke vil uddybe nærmere, måske vil sætte et kryds - også dem som HAR fået børn - tag jer ikke af nutid/datid i svar mulighederne  

Ps. er lidt usikker på om man kan spørge som jeg har gjort, men nu prøver vi

/Fenja

Vi ville vide kønnet så vi kunne omtale babyen som hende eller ham og ikke som den eller det.

Anmeld

16. marts 2011

Nadia&Daniel

Mange sagde jeg havde en drengemave, jeg selv havde følelsen af en pige

Og det blev en PIGE - så maven afsløger (stave) ikke altid baby's køn  

Anmeld

16. marts 2011

NinaNymannMadsen

Fenja09 skriver:

Jeg er i 17. uge og ved ikke om det først er i 18. uge man kan få det af vide? Men ellers så har vi en MD-scanning her i April og så kan det være at vi kan få det af vide dér, hvis vi vil og hospitalet vil

ja skal først til NF scanning her den 29 marts og MD scanning den 23 maj

Anmeld

16. marts 2011

Nadia&Daniel

merethe skriver:

Vi ville vide kønnet så vi kunne omtale babyen som hende eller ham og ikke som den eller det.

Vi sagde ikke den eller det..

Vi sagde vores guldklump og vores baby..

Og ander herinde  har andre sjove og søde udtryk

Anmeld

16. marts 2011

Fenja09

Astasmor skriver:

ja skal først til NF scanning her den 29 marts og MD scanning den 23 maj

Okay, ja så er der stykke tid til at i kan få det vide

Anmeld

16. marts 2011

Fenja09

merethe skriver:

Ja det gør bebsen lidt mere menneskelig og virker mere personligt når man kan sige "han eller hun" istedet for den eller det

Anmeld

16. marts 2011

NinaNymannMadsen

Fenja09 skriver:

Okay, ja så er der stykke tid til at i kan få det vide

ja det er der. men tiden går hurtig lige i starten

Anmeld

17. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi valgte begge gange IKKE at vide kønnet. Vi var begge enige om den beslutning. Det var så fantastisk, at få dem op lige efter jeg havde født og begge gange var det min mand som så, hvilket køn vi fik

Anmeld

17. marts 2011

A&F

Jeg var i tvivl om jeg ville vide kønnet, det var pga. det praktiske. Min mand ville absolut ikke vide det. Og han overtalte mig faktisk, hvilket jeg er glad for. Så vi ved ikke hvad vi venter os, og det er ekstremt spændende. Især når vores familie og venner gætter sig til, hvad der mon gemmer sig inde i maven. Vi har dog fundet et drenge navn som vi er enige om, og to pige navne, som vi endnu ikke ved hvad skal være. Og jeg har ingen fornemmelse af, hvad der venter os. Der er jo lidt over 3 mdr tilbage, så får vi svaret. Foreløbig kalder vi vores baby for baby og guldklump

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.