Vil/ville i vide kønnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Vil i vide barnets køn? / Fik i barnets køn af vide?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.037 visninger
58 svar
0 synes godt om
16. marts 2011

Fenja09

Efter utallige samtaler herhjemme er vi ikke helt blevet enige om at vide kønnet på bebsen. Kæresten hælder mest til IKKE at vide det og jeg er ret splittet. Først ville jeg heller ikke vide det, så ville jeg gerne og nu er jeg i tvivl igen

Dog, er vi enige om, at vil den ene ikke vide det, så bliver der ingen kønsscanning.

Derfor vil jeg gerne høre fra jer herinde, hvorfor i har valgt som i har? Min fornemmelse er, at de fleste vælger at få kønnet af vide og synes også at det har mange fordele, f.eks er det nok mest praktisk, men ved heller ikke om jeg kan styre min nysgerrighed

Og vil/ville i begge vide det eller er det kun den ene af jer?

Tænkte at jeg i samme åndedræt lige kunne lave en afstemning, så dem som ikke vil uddybe nærmere, måske vil sætte et kryds - også dem som HAR fået børn - tag jer ikke af nutid/datid i svar mulighederne  

Ps. er lidt usikker på om man kan spørge som jeg har gjort, men nu prøver vi

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

saxa

Vi ville begge vide det.. Min nysgerrighed kunne ikke holde andet ud.. Desuden var det jo også praktisk at vide det i forhold til shoppe-genet

Anmeld

16. marts 2011

Fenja09

saxi skriver:

Vi ville begge vide det.. Min nysgerrighed kunne ikke holde andet ud.. Desuden var det jo også praktisk at vide det i forhold til shoppe-genet

Jaah det er jo også lige det jeg tænker på - kan min nysgerrighed klare det hehe og jeg vil også SÅ gerne købe ting og tøj i farver, så det ikke kun bliver hvidt og cremefarvet det hele

Men jeg tænker så også at det kunne være en rigtig dejlig overraskelse at få til fødslen...så er altså meget i tvivl!

Anmeld

16. marts 2011

saxa

Fenja09 skriver:

Jaah det er jo også lige det jeg tænker på - kan min nysgerrighed klare det hehe og jeg vil også SÅ gerne købe ting og tøj i farver, så det ikke kun bliver hvidt og cremefarvet det hele

Men jeg tænker så også at det kunne være en rigtig dejlig overraskelse at få til fødslen...så er altså meget i tvivl!

Kan godt se det fede i ikke at vide kønnet og få det som en overraskelse.. Men i mit hoved er det en lige så stor overraskelse at se bebsen.. Og så VED jeg at jeg ville fortryde ikke at kende til kønnet og ville ikke spekulere på andet indtil ankomsten.. Hehe..

Men i skal self gøre hvad i lyster

Anmeld

16. marts 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

Hey.

Vi var enige om at vi ikke ville vide det - vi var samtidig 100% sikre på at det blev en dreng...og det samme var størstedelen af vores familie. Jeg fødte så for snart 3 uger siden og det blev en lille PIGE  Efter en lidt kompliceret fødsel, var det helt vildt underligt at det blev en pige, nu da vi var så sikre på at det blev en dreng. Men dejlig er hun og vi vil ikke bytte hende for noget !!

Knus Mette

Anmeld

16. marts 2011

Fenja09

saxi skriver:

Kan godt se det fede i ikke at vide kønnet og få det som en overraskelse.. Men i mit hoved er det en lige så stor overraskelse at se bebsen.. Og så VED jeg at jeg ville fortryde ikke at kende til kønnet og ville ikke spekulere på andet indtil ankomsten.. Hehe..

Men i skal self gøre hvad i lyster

Ja det er jo lige så stort at møde/se bebsen

Hælder dog en del til at vide det - tror måske også at jeg er så meget i tvivl fordi kæresten helst ikke vil vide det...og vi skal helst være rimelig enige om beslutningen, så det ikke går hen og bliver træls for nogen af os

Anmeld

16. marts 2011

Mette 28

Vi har begge ville vide det begge gange, tror bare vi er to mennesker der er mega nysgerrige, har nogle venner der ikke har ville vide det og jeg har været ved at gå ud af mit gode skin til de har født. Har en veninde nu der har termin lige efter mig i starten af maj og jeg kan næsten ikke vente med at hun føder.. Vi ved vi får en pige denne gang har en dreng på næsten 4 og vi kender datoen for PKS her i April, så denne gang ved vi også at tingene ikke lige skal være blå, og det gør familien også, det er også en ting jeg vægter højt...

Anmeld

16. marts 2011

Fenja09

MKBP skriver:

Hey.

Vi var enige om at vi ikke ville vide det - vi var samtidig 100% sikre på at det blev en dreng...og det samme var størstedelen af vores familie. Jeg fødte så for snart 3 uger siden og det blev en lille PIGE  Efter en lidt kompliceret fødsel, var det helt vildt underligt at det blev en pige, nu da vi var så sikre på at det blev en dreng. Men dejlig er hun og vi vil ikke bytte hende for noget !!

Knus Mette

Se, det kan jeg godt lide - at folk og en selv går rundt og tror at det er et bestemt køn og så finder man ud af at det er det modsatte - må være så mærkeligt og alligevel helt fantastisk

Anmeld

16. marts 2011

saxa

Fenja09 skriver:

Ja det er jo lige så stort at møde/se bebsen

Hælder dog en del til at vide det - tror måske også at jeg er så meget i tvivl fordi kæresten helst ikke vil vide det...og vi skal helst være rimelig enige om beslutningen, så det ikke går hen og bliver træls for nogen af os

Eller det kan være at det kommer af sig selv til scanningen..

Her 2.gang kunne vi absolut ikke undgå at se det var en lille gut der gemte sig derinde..  Da han ligefrem lagde og hev i tappen

Anmeld

16. marts 2011

ModerNatur

Vi har valgt ikk at vide det.. Vi synes bare ikk rigtigt at det har været nødvendigt, og så synes jeg personligt at det er spændende på den måde..

Når det så er sagt, så er man jo skide nysgerrig, og det kan altså godt være svært ikke at "kigge efter" når man er til scanning.. og uanset hvor man leder, så ER det altså nemmere at shoppe når man kender kønnet.. Udvalget af neutrale ting er ikke nær så stort.. Men her syer jeg det bare selv  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.