update på huskøb og kontanthjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

man skal jo heller ikke overreagre på folk udtalelser ang jeres situation.

Mit svar var simpelthen at i ikke havde så meget styr på alting og derfro ikke nødvendigvis kunne regnes for gode nok økonomisk til et huskøb, en helt ærligt sag.

Ingen siger du er idiot, at du ikke er noget værd, måske ligger det bare i at i har været røv uheldige samtigid med at i har taget nogle forkerte valg et eller andet sted.

Folk er ikke ude på at nedgøre, de fortæller dig hvordan det hænger sammen med en dårlig økonomi, som i jo har lige nu, og et evt huskøb og hvor dyrt det i realiteten er alt i alt.

Så folk er måske lidt for ærligt i det sammenhæng, det er muligt, men de fleste rammer jo altså rigtigt med flere ting.

Og ja, vi bor også i en flække i et billigt hus...til lige under en million. .....

Selv om i kender dem der har det skal i have lavet en frisk vudering af skaderne på huset, sådan en koster vist 6000 kr og er NØDVENDIG for et hus til de penge, for så er der skader nogle steder. Spørgsmålet ligger i hvor mange store ting der er tale om, er der kun 1-2 k3 f.rks, så er det o egenligt ok, hvis de kan laves for relativt små penge, men er der f.eks 5 skader af den grad, så skal i kraftigt overveje at lade være.

Nå, men som i selv siger, så får i vel et job lige om hjørnet og så ser jeres situation bedre ud, spørgsmålet er om i ikke burde vnete hvis du siger i sikkert får job snart...så kan i rent faktisk købe et lidt bedre hus til en evt familie...

Ja, men altså rigtig mange af de ting jeg har fået af vide i denne tråd, er jo noget jeg godt ved i forvejen. Jeg ved godt det kræver rigtig meget at sidde i hus, men det kan efter vore beregninger ikke være dyrere end det vi sidder i nu, tværtimod. Derfor ser jeg ikke det store problem i det, og det er sikkert velmenende at folk har skrevet om alt det man skal koste på et hus, men jeg har jo bare ikke spurgt, og så kommer der så mange unødvendige udtalelser (synes jeg) om vores situation. Det synes jeg ikke kommer mit egentlig spørgsmål ( fra den anden tråd) ved.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Aves.

Held og lykke med huskøbet...har selv købt hus på kh...dog var min x ikke på kh, men jeg var og købte da halvdelen og min x hvade endda til udbetalingen....håber det går igennem for det kan da meget bedre betale sig med hus..

Knus..

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Held og lykke med huskøbet...har selv købt hus på kh...dog var min x ikke på kh, men jeg var og købte da halvdelen og min x hvade endda til udbetalingen....håber det går igennem for det kan da meget bedre betale sig med hus..

Knus..

Tak

Anmeld

17. marts 2011

Aves.

Anonym skriver:

Tak

Så lidt...

Anmeld

17. marts 2011

Mum33

mortilj skriver:

Så du mener simpelthen at hvis man en enkel måned har haft røde tal på bundlinjen eller fordi man har et forbrugslån og et  SU-lån så er man økonomisk uansvarlig?? Det er da ganske normalt at have både forbrugslån og su-lån hvis man har en længere uddannelse.. Hvor mange i dagens Danmark  tror du kan se sig fri for en af de 2 låntyper du nævner??

Ikke for en enkelt måned med overtræk, men over længere tid. Jeg påstår heller ikke man er økonomisk uansvarlig, hvis man optager en af de 2 lånetyper, men det har indvirkning på fx størrelse af det beløb man kan låne, rente, osv. Så vælger man at tage et lån af denne type, bliver det taget i betragtning hvis man skal låne.

Anmeld

17. marts 2011

wamse

Held og lykke med huskøbet

Anmeld

17. marts 2011

An&Jo

I.E.K. skriver:

Ikke for en enkelt måned med overtræk, men over længere tid. Jeg påstår heller ikke man er økonomisk uansvarlig, hvis man optager en af de 2 lånetyper, men det har indvirkning på fx størrelse af det beløb man kan låne, rente, osv. Så vælger man at tage et lån af denne type, bliver det taget i betragtning hvis man skal låne.

selvfølgelig bliver det taget i betragtning, men du skrev faktisk ordret at det var økonomisk uansvarligt at have disse ting, og det bliver jeg faktisk ldit fornærmet over.. Jeg er ikke økonomisk uansvarlig, faktisk er jeg ved at uddanne mig indenfor det financielle område, og ved godt hvordan tingene hænger sammen.. Men jeg ved også at et SU-lån er noget som rigtig mange studerende er tvunget til at tage for at det kan hænge sammen, og især så længe en studiebolig, eller et kollegie værelse skal koste op omkring 3-4000kr om måneden, og den udbetalte su uden lån ligger på knap 4500kr.. Man kan selvfølgelig vælge at bo hjemme, men der er der også rigtig mange der skal betale for..

Anmeld

18. marts 2011

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Held og lykke med huskøbet

Tak

Anmeld

18. marts 2011

Mum33

mortilj skriver:

selvfølgelig bliver det taget i betragtning, men du skrev faktisk ordret at det var økonomisk uansvarligt at have disse ting, og det bliver jeg faktisk ldit fornærmet over.. Jeg er ikke økonomisk uansvarlig, faktisk er jeg ved at uddanne mig indenfor det financielle område, og ved godt hvordan tingene hænger sammen.. Men jeg ved også at et SU-lån er noget som rigtig mange studerende er tvunget til at tage for at det kan hænge sammen, og især så længe en studiebolig, eller et kollegie værelse skal koste op omkring 3-4000kr om måneden, og den udbetalte su uden lån ligger på knap 4500kr.. Man kan selvfølgelig vælge at bo hjemme, men der er der også rigtig mange der skal betale for..

Ok - jeg mener at hvis folk har BÅDE SU-lån, forbrugslån og overtræk så har man i min verden et problem i sin økonomi. Men selvfølgelig er det da ok at have lån - det har vi da også selv.  

Anmeld

18. marts 2011

An&Jo

I.E.K. skriver:

Ok - jeg mener at hvis folk har BÅDE SU-lån, forbrugslån og overtræk så har man i min verden et problem i sin økonomi. Men selvfølgelig er det da ok at have lån - det har vi da også selv.  

jeg er blevet tvunget til at tage et su lån fordi jeg er flyttet sammen med min kæreste (var enlig mor før og havde friplads og det hele), derudover så har jeg et forbrugslån fra nogle tidligere indskud til lejligheder, og jeg er bestemt ikke økonomisk uansvarlig, hverken hvis jeg selv eller min bankrådgiver skal sige det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.