Hvornår kommer jeres børn i seng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

Bondepigen

Mor-til-asta-09 skriver:

Asta er 19 mdr og kommer i seng imellem 18.30 / 19.00

Og det er hver dag, også i weekenderne.. Er lidt nys om at høre hvornår jeres kommer i seng, og hvorfor på dette tidspunkt?

Asta kan sove til hun vågner i hverdagen, da jeg møder sent og først skal aflevere inden kl. 9.30. Men hjælp mig lige lidt på vej skønne kvinder...

Min datter på 2½ kommer i seng mellem 19 og 20... Oftest kl. 19.45 ca.

Hun sover hverken før eller senere af den grund, så jeg synes osse det er lidt synd at putte hende i seng kl. 19, hvis hun slet ikke er træt. Nogle dage, som i går, er hun så træt, at hun skal i seng kl. 19, og så kommer hun da det...

Men altid mellem 19 og 20...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

Brams

CamillaRH skriver:

Det er også planen. Han starter om 4 måneder.

Hvordan vænnede du dem til det
- har brug for nogle gode råd..

Hun kom tidligere op fra sin eftermiddagslur til at starte med. Det gjorde at hun blev før træt om aftenen. Så stod hun lidt tidligere op om morgenen og så gav det lidt sig selv. Men start med eftermiddagsluren, selv om det aldrig er sjovt at vække dem

Anmeld

16. marts 2011

Nalle

Victoria er 2 år, Sebastian er 9 måneder.

De kommer begge to i seng kl 20.

Anmeld

16. marts 2011

Mette Nexø

Zenia er 14 mdr og hun kommer i seng kl 18 hverdag også i weekenderne, der er hun træt. I hverdagene står vi op kl 5.30 for skal aflevere hende kl 6.15

Anmeld

16. marts 2011

lisesp83

spj skriver:

Det er det samme her. Står I så op kl. 6?

Min datter har altid sovet til ved 6-tiden også fået en morgentår og sovet videre til 8-tiden hvor vi så er stået op. Men her de sidste 14 dage er hun vågnet kl. 4-5 og vil have sin morgentår også vågner hun igen kl. 6 og er frisk. Synes bare det er alt for tidligt at stå op kl. 6 når vi ikke skal noget.

Nej mor her syns kl 6 er for tidligt, så hun sidder i min seng, og leger, mens jeg blunder en halv time mere.

Det elsker hun.

Så står vi op ca 6.40, for så skal der mad indenbords, inden hun skal i dagpleje kl 8.

Anmeld

16. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

Frederic på 2½ år kommer i seng mellem 18.30 og 19.00.

Han sover indtil vi vækker ham kl 7.15/ 7.30 i hverdage og lader ham sove i weekend. 

Dertil sover 2½ -3½ time til middag.

Anmeld

16. marts 2011

spj

lisesp83 skriver:

Nej mor her syns kl 6 er for tidligt, så hun sidder i min seng, og leger, mens jeg blunder en halv time mere.

Det elsker hun.

Så står vi op ca 6.40, for så skal der mad indenbords, inden hun skal i dagpleje kl 8.

Sådan gjorde vi også før, men efter min datter begyndte at kravle for 3 måneder siden kravler hun rundt oven på mig og i hele sengen og kan ikke lige finde ud af det der med at der er en kant på sengen, så kan ikke rigtig lukke øjnene mere

Anmeld

16. marts 2011

lisesp83

spj skriver:

Sådan gjorde vi også før, men efter min datter begyndte at kravle for 3 måneder siden kravler hun rundt oven på mig og i hele sengen og kan ikke lige finde ud af det der med at der er en kant på sengen, så kan ikke rigtig lukke øjnene mere

Min datter kravler også, så hun moser også rundt i sengen, så jeg sover heller ikke, men hygge snakker med hende, mens jeg af og til, lige lukker øjnene.

Kan sagtens mærke hvis hun er for tæt på kanten, så trækker jeg hende hen til mig igen.

Hun får lov til, at sidde med min mobil mens den spiller musik. Det er det bedste hun ved. .. Og hvis hun kaster den, så lander den heldigvis blødt i sengen. haha

Anmeld

16. marts 2011

Lou87

CamillaRH skriver:

Netop

Aha, det er en god ide. Jeg tænkte nemmelig førest på at vække ham lidt tidligt en dag, også håbe på at det bare kørte derud af. Men, kan ikke få mig selv til at vække ham, så det er aldrig blevet til noget.
TAK for et godt råd

- Igår var vi ude og besøge familie. Så da vi kom hjem, sov han allerede klokken 21(og sov hele natten) så vågnede han kl 07:20(cirka) og idag sov han 21:30. Så kryders fingre for at det holder en uges tid, også prøver jeg kl 20:30 - 21.

Synes bare det er svært.. når man heller ikke selv er et morgen menneske

Jamen velbekomme da
Synes selv det har virket okay, så man kan jo ikk andet end give råd videre og så må man se om det kan hjælpe der også..
Men børn er jo ikke ens, så ikk altid rådet virker

Og jamen det lyder jo allerede super fint!
Og hahahaha nej det med morgenmenneske der, puhaaa..
Det er jeg BESTEMT heller ikk!
Bare det at hun vågner mellem 8 og 9 er nok for mig, så når jeg skal starte arbejde og nok skal op 7 - 7.30 for at nå det hele, så tror jeg godt nok jeg ska tidlig i seng

Anmeld

16. marts 2011

Millesmammi

mille er lige blevet 1 år, hun kommer i seng klokken 20 cirka, nogengange lidt senere - hun er slet ikke træt på det tidspunkt & prøver jeg at ligge hende ind lidt tidligere, ligger hun sig bare til at skrige og skrige indtil jeg tager hende op igen - og så længe hun ikke er sur eller pylret, er det fint med mig at ligge hende i seng 20-20:30

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.