Hvornår kommer jeres børn i seng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Lou87

CamillaRH skriver:

Vi gjorded det mere pga. min mand. Han kommer førest hjem kl 22. Og nu hvor vi bare gik hjemme, tænkte jeg ikke lige videre over det. Så sov han jo også lidt længre.

Men, dejligt at hører at det går fint.

Jeg har heldigvis et par måneder endnu til at vænne ham til det.

Forståeligt nok.. han vil jo sikkert også gerne lige nå og se ham.

Og jeg har det lidt på samme måde, at jeg vil gerne ha hende en time ekstra ned nu her tættere på jeg skal starte arb igen da hun jo skal tidligere op. Men jeg vil også bare gerne nå og se hende når jeg kommer hjem.. men er heldigvis nok kun en gang om ugen, så det overlever hun jo nok lige

Men det skal nok gå.. bare hav go tålmodighed.. og lad vær med og lade ham sove for tæt på han skal i seng.. aktiver ham og gør ham træt.... og så prøv sådan stille og rolig uge for uge og træk lidt fra.. hvis du ligger ham kl 22-23 nu.. så prøv først og hold fast i i en uge det skal være 22.30 og så efter en uge eller to så gå efter kl 22 .. og så videre og så videre.. det var det jeg gjorde og det har virket fint

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Ranarupta

Laulund87 skriver:

Maria kommer i seng lige omkring kl 18. Der er hun bare helt færdig og sover så ca 14 timer

14 (FJORTEN! F-J-O-R-T-E-N!!) timer?!

Sej superkraft at have!

Anmeld

15. marts 2011

MaliksMor

Lou87 skriver:

Forståeligt nok.. han vil jo sikkert også gerne lige nå og se ham.

Og jeg har det lidt på samme måde, at jeg vil gerne ha hende en time ekstra ned nu her tættere på jeg skal starte arb igen da hun jo skal tidligere op. Men jeg vil også bare gerne nå og se hende når jeg kommer hjem.. men er heldigvis nok kun en gang om ugen, så det overlever hun jo nok lige

Men det skal nok gå.. bare hav go tålmodighed.. og lad vær med og lade ham sove for tæt på han skal i seng.. aktiver ham og gør ham træt.... og så prøv sådan stille og rolig uge for uge og træk lidt fra.. hvis du ligger ham kl 22-23 nu.. så prøv først og hold fast i i en uge det skal være 22.30 og så efter en uge eller to så gå efter kl 22 .. og så videre og så videre.. det var det jeg gjorde og det har virket fint

Netop

Aha, det er en god ide. Jeg tænkte nemmelig førest på at vække ham lidt tidligt en dag, også håbe på at det bare kørte derud af. Men, kan ikke få mig selv til at vække ham, så det er aldrig blevet til noget.
TAK for et godt råd

- Igår var vi ude og besøge familie. Så da vi kom hjem, sov han allerede klokken 21(og sov hele natten) så vågnede han kl 07:20(cirka) og idag sov han 21:30. Så kryders fingre for at det holder en uges tid, også prøver jeg kl 20:30 - 21.

Synes bare det er svært.. når man heller ikke selv er et morgen menneske

Anmeld

15. marts 2011

Ranarupta

Albert (10 mdr) kommer i seng ml. 19-20.
Han får 2,5 lur i løbet af dagen (den halve lur er en powernap inden dp).

Vi har prøvet at lægge ham tættere på 19 end 20, men så vågner han bare omkring kl.4 om morgenen og holder fest.  

Anmeld

16. marts 2011

ZamanogDania

CamillaRH skriver:

Malik er 11 måneder og kommer i seng kl 21-22 også vågner han klokken 8-9.

Forstår slet ikke hvordan i kan få jeres unger til at sove så Tidligt?
men, det bliver nok bedre når han starter i dagpleje..

Det skal nok komme. Da Dania begyndte til dagpleje blev det bedre. Hun sover mellem kl 19-19:30 og vågner kl 8. Weekender kan hun godt sove kl 22 også vågner hun omkring kl 9-9:30.

Før inden hun startet til dagpleje gik hun i seng kl 22:30-23:30
Så det skal nok går

Anmeld

16. marts 2011

Chamomile

Celina er nu 4½ år, og i hverdage bliver hun puttet kl. 19-19.30.

Anmeld

16. marts 2011

Chamomile

Celina er nu 4½ år, og i hverdage bliver hun puttet kl. 19-19.30.

Anmeld

16. marts 2011

Mary

Dicte på 14 mdr bliver lagt mellem 18.30 og 19. Og de to andre på 3½ og 5 bliver lagt omkring kl 19. De er virkelig trætte alle tre, så det er det godt tidspunkt. Annika på 3½ kan godt bruge lidt tid på at sove, men det er somregel ikke noget problem. Vi har ro omkring kl 19.30 hvor alle børn er færdige med at ligge og læse mm 

Anmeld

16. marts 2011

TbCp

Liva er 3 1/2 og kommer i seng mellem 19-20. Det passer meget godt med at hun der er putteklar og falder hurtigt i søvn og så får hun det antal timer hun har behov for, ca. 10 timer.

Anmeld

16. marts 2011

Majbriteriksen

Laulund87 skriver:

Maria kommer i seng lige omkring kl 18. Der er hun bare helt færdig og sover så ca 14 timer

14 TIMER, seriøst. Herhjemme er vi heldige hvis ungerne tager 11 timer. Jeg stod op til morgen kl. 630 med børnene og tænkte:hvor er det dejligt en sjældent gang at sove længe!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.