Meget sygt barn = dårlig mor???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Kamulla

josefine´s mor skriver:

jas forstår bare du er der for ham som du er.  prøv spørg læge eller sund plejske til råds. tænker om der måske er noget der gør hans imum svag asllergik for støv, mad dyr eller anden ., det ku jo være noget det gav sygedomme et lille skub. forstår fuldt ud du ikke vil stoppe uddanelse . så må du prøve at snsakke med skolen eller su om det ? men ignorere de dumme kommentare om dårlig mor det er der ingen der fortjener at få i hovedet hvem gør ikke sit bedste 

har jeg skam gjort har været på børne afd. sidste år til tjek om hvorfor han var så syg hele tiden.. konklussion er han bare er uheldig... har snart prøvet alt.. alternativ helse ting der skulle hjæpe på immunforsvaret osv... jo skal snakke med min SU-vejleder torsdag.. ahr snakket med studie vejleder.. men da det er et SU fraværsbrev og ikke et fraværsbrev fra skolen skal jeg snakke med SU vejlederen.. der har været 3ugers ventetid... så har endelig tid torsdag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Aves.

Sallisørøver skriver:

Ja.. desværre er Noah altid hårdt ramt af sygdom...

når folk hører det får jeg altid kommentaren "jamen hvorfor er han altid syg??" "Mit barn er aldrig syg, så det må jo betyde vi er gode forældre" "børn er altså ikke syge hele tiden normalt" osv osv... 

udover det er ENORMT udmattende for mig og Noah han er ret syg går det ud over min skolegang.. har fået SU fraværs brev ind af døren...  nu har han MØB og på pincilin.. ikke nok med det så har jeg fundet knopper på ham.. HÅBER ikke det er skolkopper som ellers er i BH lige nu...  kan snart ikke hænge sammen mere.. og bliver virkelig ked over folk mener man er en fejl som mor hvis børn der er syge tit..

hvad mener i??? tænker i om forældre der er forældre til et ofte sygt barn at de fejler???

Noah får varrieret kost og sine vitaminer.. går i en idræts BH.. 

Ja ja da...jeg er bare en god mor for mine børn er aldrig syge....hmm...jeg ved ikke om jeg ville være en særlig god mor med syge børn..

Nej, jeg tænker ikke sådan..jeg tænker at jer der har syge børn tit er nogle seje forældre, for jeg tror virkelig ikke jeg ville magte det.. men det gør man vel når man er i det..'

jeg kan dog ikke helt se sammenhængen mellem at at være en god forælder og ikke have syge børn...jeg tænker bare man har nogle heldige børn og selv er ret heldig, for det er da meget nemmere med raske unger.

Vil dog lige sige at selvom mine unger aldrig er syge, så har de to af dem allergi og en af dem også en kronisk livslang sygdom...så jeg har mit med sygdom bare på andre måder end de der børnesygdomme..

Anmeld

15. marts 2011

Kamulla

Baagøe skriver:

Du mener vel ikke seriøst, at du synes du er en dårlig mor fordi Noah ofte er syg?! Naturligvis er du ikke det. Nogle børn er bare mere eksponeret end andre. Det kan være pga. gener, men også pga. moderens levevis undergraviditeten - rygning og alkohol, men det går jeg ikke ud af fra er tilfældet med dig.

Du kan håbe, at når han er så meget syg som barn intet vil fejle som voksen.

Rigtig god bedring med ham

nej det mener jeg bestemt ikke jeg er, men er forarget over andre åbenbart mener det.. så derfor spørg jeg jer om det er også hvad i mener om folk hvis børn er syge..

nej det andet er ikke tilfælde ved mig under graviditeten 

Anmeld

15. marts 2011

132319

Folk er da nogle klaphatte når de siger sådan, hvad i alverden har det med godt forældreskab at gøre? Don't get it.

Men jeg kender det, jeg er også ret sikker på at folk har tænkt sit om hvor meget tid jeg brugte sammen med Hjalte da han var lille fordi han var så sindsygt langsom om ALT (og stadig er det). Jeg havde mit på det rene men jeg kunne sgu ikke lade være med at tænke på om andre mennesker mon troede at jeg ikke stimulerede ham nok til at udvikle sig.

Folk er så gode til at dømme og selvom det er sindsygt svært, må man bare så vidt muligt vende det døve øre til 

Anmeld

15. marts 2011

Pige2009

Sallisørøver skriver:

nej det mener jeg bestemt ikke jeg er, men er forarget over andre åbenbart mener det.. så derfor spørg jeg jer om det er også hvad i mener om folk hvis børn er syge..

nej det andet er ikke tilfælde ved mig under graviditeten 

Du er naturligvis ikke en dårlig mor, blot fordi Noah ofte er syg. Det må da være faderens dårlige gener Kan han ikke tage over engang imellem?

Anmeld

15. marts 2011

kamtok

Sallisørøver skriver:

Ja.. desværre er Noah altid hårdt ramt af sygdom...

når folk hører det får jeg altid kommentaren "jamen hvorfor er han altid syg??" "Mit barn er aldrig syg, så det må jo betyde vi er gode forældre" "børn er altså ikke syge hele tiden normalt" osv osv... 

udover det er ENORMT udmattende for mig og Noah han er ret syg går det ud over min skolegang.. har fået SU fraværs brev ind af døren...  nu har han MØB og på pincilin.. ikke nok med det så har jeg fundet knopper på ham.. HÅBER ikke det er skolkopper som ellers er i BH lige nu...  kan snart ikke hænge sammen mere.. og bliver virkelig ked over folk mener man er en fejl som mor hvis børn der er syge tit..

hvad mener i??? tænker i om forældre der er forældre til et ofte sygt barn at de fejler???

Noah får varrieret kost og sine vitaminer.. går i en idræts BH.. 

Jeg tænker at én ulykke sjældent kommer alene. Hvis man er syg, så har man et lavt immunforsvar, og det kan være skruen uden ende.
Jeg overdriver ikke, når jeg siger at min veninde har haft syge børn siden omkring 1. december. De får også sund og nærende mad, men den store går i BH og slæber bare konstant noget med hjem.
Tror virkelig denne vinter har været rigtig hård ved mange børnefamilier.

Ovenstående var ikke for at være en lyseslukker, det var udelukkende for at forklare at man ikke er en dårlig forælder, fordi ens barn er meget syg. Derudover er der jo nogen børn, som har et rigtig dårligt immunforsvar.

Jeg håber virkelig at din dreng bliver rask og at han ikke bliver ramt af skoldkopper oven i sin MØB.

Rigtig god bedring med ham.

Anmeld

15. marts 2011

Kamulla

Baagøe skriver:

Du er naturligvis ikke en dårlig mor, blot fordi Noah ofte er syg. Det må da være faderens dårlige gener Kan han ikke tage over engang imellem?

det er faktisk moderens dårlige gener.. hans far er en af de irriterende der ALDRIG bliver syg.. og jeg var ALTID syg som lille med mange hospitals indlæggelser og forskellige diagnoser... 

nej kan han ikke eftersom han har fravalgt at se ham nogen sinde

Anmeld

15. marts 2011

Smølf

Det håber jeg da godt nok ikke, for min søn har ca. 50 sygedage om året.  Det startede da han var 3 mdr og siden da, har han været syg 1-2 gange hver måned. Nu er han 4,5 år.

Jeg er selv læge, og har naturligvis fået undersøgt ham på kryds og tværs, haft forløb hos en børnelæge osv. Han har ingen immunfejl, men er bare uheldig. Vi lever sundt og er (vil jeg selv mene) gode og omsorgsfulde forældre.  

Han får meget tit halsbetændelse, og de har nu besluttet at han skal have fjernet mandlerne. Det er jeg super glad for! Tror det vil hjælpe hans tilfælde rigtig meget.

Jeg har forsket lidt i børns sygelighed, da det naturligvis har interesseret mig en del. Det jeg fandt frem til, var at ca. 5-6% af børn er hyppigere syge end andre, og at det i nogle tilfælde kan skyldes en kombination af flere delvise immundefekter. Man vil dog med tiden vokse fra sygdomstendensen. Der er selvfølgelig meget mere, der spiller ind, men det var bare lidt af det jeg fandt frem til.

I sommers fik vi en lille pige, hun er nu 7 mdr og har i hele sit liv kun haft 1 dag med en smule feber. (7-9-13). Så herhjemme hos os, har det intet med om man er gode eller dårlige forældre at gøre

Anmeld

15. marts 2011

Kamulla

tak for alle jeres varme svar piger.. og dejligt at høre i enten kender til nogle med ofte syge børn eller selv har været udsat for det ( ikke fedt for jer self, men det giver mig en trykhed i at jeg ikke er den fejlen ligger hos.. )

knus

Anmeld

15. marts 2011

Pige2009

Sallisørøver skriver:

det er faktisk moderens dårlige gener.. hans far er en af de irriterende der ALDRIG bliver syg.. og jeg var ALTID syg som lille med mange hospitals indlæggelser og forskellige diagnoser... 

nej kan han ikke eftersom han har fravalgt at se ham nogen sinde

Træls. Men håb på, at han så bliver rask som voksen. Jeg er selv alene med Laura på 17 mdr. og hun ligger lige nu med 40 i feber, så jeg er nødt til at blive hjemme med hende imorgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.