Det håber jeg da godt nok ikke, for min søn har ca. 50 sygedage om året
. Det startede da han var 3 mdr og siden da, har han været syg 1-2 gange hver måned. Nu er han 4,5 år.
Jeg er selv læge, og har naturligvis fået undersøgt ham på kryds og tværs, haft forløb hos en børnelæge osv. Han har ingen immunfejl, men er bare uheldig. Vi lever sundt og er (vil jeg selv mene) gode og omsorgsfulde forældre.
Han får meget tit halsbetændelse, og de har nu besluttet at han skal have fjernet mandlerne. Det er jeg super glad for! Tror det vil hjælpe hans tilfælde rigtig meget.
Jeg har forsket lidt i børns sygelighed, da det naturligvis har interesseret mig en del. Det jeg fandt frem til, var at ca. 5-6% af børn er hyppigere syge end andre, og at det i nogle tilfælde kan skyldes en kombination af flere delvise immundefekter. Man vil dog med tiden vokse fra sygdomstendensen. Der er selvfølgelig meget mere, der spiller ind, men det var bare lidt af det jeg fandt frem til.
I sommers fik vi en lille pige, hun er nu 7 mdr og har i hele sit liv kun haft 1 dag med en smule feber. (7-9-13). Så herhjemme hos os, har det intet med om man er gode eller dårlige forældre at gøre
Anmeld