Meget sygt barn = dårlig mor???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Kamulla

Bas skriver:

Nemlig, i skole alderen vil han være resistens for bakterier, og dermed være mindre syg.
Kan du ikke snakke med dit udd. sted og fortælle din situation? Jeg er også studerende (på barsel nu) og der er der bare så mange der ikke kommer til undervisning, selvom der er mødepligt og dem sker der aldrig noget med.

har ventet 3uger på en tid hos SU vejlederen.. da det er et SU varselsbrev er det hende jeg skal snakke med.. skal der ned på torsdag... så må jeg gøre det der.. håber på hun er forstålig

og ja.. der er SÅ mange jeg går på hold med der er SÅDAN nogle der ikke tager skolen seriøst og ser det som nemme penge.. nogle lader deres tasker gå i skole mens de hygger med veninderne i kantinen... så de går ind bliver krydset af og smutter igen men lader tasken stå.. osv osv..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Carina1977

Ja.. desværre er Noah altid hårdt ramt af sygdom...

når folk hører det får jeg altid kommentaren "jamen hvorfor er han altid syg??" "Mit barn er aldrig syg, så det må jo betyde vi er gode forældre" "børn er altså ikke syge hele tiden normalt" osv osv... 

udover det er ENORMT udmattende for mig og Noah han er ret syg går det ud over min skolegang.. har fået SU fraværs brev ind af døren...  nu har han MØB og på pincilin.. ikke nok med det så har jeg fundet knopper på ham.. HÅBER ikke det er skolkopper som ellers er i BH lige nu...  kan snart ikke hænge sammen mere.. og bliver virkelig ked over folk mener man er en fejl som mor hvis børn der er syge tit..

hvad mener i??? tænker i om forældre der er forældre til et ofte sygt barn at de fejler???

Noah får varrieret kost og sine vitaminer.. går i en idræts BH.. 

Nej jeg dømmer godt nok aldrig forældre. Og sygdom har absolut intet at gøre med, om man er en god eller dårlig forælder. Nogen børn er bare meget ofte syge, mens andre aldrig er det.

Min søn var meget sjældent syg, indtil han startede i vuggestue. Så blev han syg hele tiden. Han kunne komme afsted i vuggestue i ca. 3 dage, så blev han syg og måttet blive hjemme i 1 uge. og sådan gentog det sig, hver gang han kom i vuggestue. Det fortsatte også da han kom i børnehave. al sygdom stoppede først da han fik fjernet mandler som 3½-årig. Siden da har han max været syg 2 gange pr. år....altså sygdom med feber. Han er desværre næsten altid forkølet. tror ikke man kan gøre andet, end at give dem en sund varieret kost, og så evt. en vitaminpille.

Du er IKKE en dårlig mor. Tværtimod synes jeg at de forældre, der kommer med sådanne kommentarer, er enorm dømmende, og aner ikke hvad de snakker om

Anmeld

15. marts 2011

klmf

Hvad er det dog for noget P** at sige til dig?? Tsk tsk... Min veninde og hendes kæreste er SUPERforældre, topengagerede, kærlige, rummelige og hvad ved jeg, og de har et barn på snart 2 år, der har været syg stort set siden nhan var 3 mdr. Utallige MØB, halsbetændelser, osv.osv. Så nej, selvfølgelig er man ikke pr. definition en dårlig forælder fordi ens barn ofte rammes af sygdom Hvis man ikke sørger for god ernæring, det rette tøj, gode boforhold osv. er det selvfølgelig en anden sag... Men altså, en børnelæge min veninde har konsulteret sagde at et almindeligt barn i gennemsnit har en infektion om måneden.

Anmeld

15. marts 2011

josefine´s mor

su er du igang med uddanelse så. mit svar ville nok være vent og tage dig af dit barn. snak med kommunen om du kan på nogle måde komme til at gå hjemme samtidig få nogat at leve for.  han eller hun er det vigtigste <3 og tror bare nogle børn har stærker imun forsvar og nogle svager. det ændre sig måske nok. men sysu skal være så meget om ham hende som muligt og bare ignore de dumme kommentar børn er forskellige

knus

Anmeld

15. marts 2011

XXSS

ALTSÅ hvis sygt barn er  = med dårlig mor, så har jeg været en dårlig mor rigtig længe (ca. 2 år og 3 mdr), men samtidig en SUPER mor de sidste 8 måneder overfor lillesøster hmmm...

Folk skal bare rende og hoppe, realiteten er, at de ikke har forstand på det de snakker om  Sådan en udtalelse siger jo også lidt om forstand og fornuft hos det respektive menneske husk på det..!

Anmeld

15. marts 2011

Kamulla

josefine´s mor skriver:

su er du igang med uddanelse så. mit svar ville nok være vent og tage dig af dit barn. snak med kommunen om du kan på nogle måde komme til at gå hjemme samtidig få nogat at leve for.  han eller hun er det vigtigste <3 og tror bare nogle børn har stærker imun forsvar og nogle svager. det ændre sig måske nok. men sysu skal være så meget om ham hende som muligt og bare ignore de dumme kommentar børn er forskellige

knus

tak for knus.. jo mit barn er det vigtigtste og derfor er jeg jo også hjemme med ham når han er syg og er her fuldt ud.. men nægter at ville stoppe min uddannelse.. især når jeg er 2mdr fra læse ferie hvor jeg skal afslutte de lange fag som engelsk og dansk jeg ahr haft i 2år... det ikke en mulighed for mig ihvertfald.. min søn er jo ikke dødlig syg.. han bliver desværre bare ramt tit...

Anmeld

15. marts 2011

josefine´s mor

Sallisørøver skriver:

tak for knus.. jo mit barn er det vigtigtste og derfor er jeg jo også hjemme med ham når han er syg og er her fuldt ud.. men nægter at ville stoppe min uddannelse.. især når jeg er 2mdr fra læse ferie hvor jeg skal afslutte de lange fag som engelsk og dansk jeg ahr haft i 2år... det ikke en mulighed for mig ihvertfald.. min søn er jo ikke dødlig syg.. han bliver desværre bare ramt tit...

jas forstår bare du er der for ham som du er.  prøv spørg læge eller sund plejske til råds. tænker om der måske er noget der gør hans imum svag asllergik for støv, mad dyr eller anden ., det ku jo være noget det gav sygedomme et lille skub. forstår fuldt ud du ikke vil stoppe uddanelse . så må du prøve at snsakke med skolen eller su om det ? men ignorere de dumme kommentare om dårlig mor det er der ingen der fortjener at få i hovedet hvem gør ikke sit bedste 

Anmeld

15. marts 2011

Dictes mor

Undskyld mig, hvad helvede er det her for noget at sige: "Mit barn er aldrig syg, så det må jo betyde vi er gode forældre"

Det er da noget pjat, det gør mig sur og harm, sikke noget fis! Man er da ikke dårlig forældre, fordi ens barn bliver sygt, alle børn bliver syge på et tidspunkt, det er uungåeligt!

Anmeld

15. marts 2011

Diana...

NEJ altså det er bare tarveligt at sige. 

Lucas har også været konstant syg i december januar og februar og det var han også sidste år i de 3 måneder. 

Og NEJ vi er ikke dårlige forældre. Alle har være meget syge i år. 

Anmeld

15. marts 2011

Pige2009

Sallisørøver skriver:

Ja.. desværre er Noah altid hårdt ramt af sygdom...

når folk hører det får jeg altid kommentaren "jamen hvorfor er han altid syg??" "Mit barn er aldrig syg, så det må jo betyde vi er gode forældre" "børn er altså ikke syge hele tiden normalt" osv osv... 

udover det er ENORMT udmattende for mig og Noah han er ret syg går det ud over min skolegang.. har fået SU fraværs brev ind af døren...  nu har han MØB og på pincilin.. ikke nok med det så har jeg fundet knopper på ham.. HÅBER ikke det er skolkopper som ellers er i BH lige nu...  kan snart ikke hænge sammen mere.. og bliver virkelig ked over folk mener man er en fejl som mor hvis børn der er syge tit..

hvad mener i??? tænker i om forældre der er forældre til et ofte sygt barn at de fejler???

Noah får varrieret kost og sine vitaminer.. går i en idræts BH.. 

Du mener vel ikke seriøst, at du synes du er en dårlig mor fordi Noah ofte er syg?! Naturligvis er du ikke det. Nogle børn er bare mere eksponeret end andre. Det kan være pga. gener, men også pga. moderens levevis undergraviditeten - rygning og alkohol, men det går jeg ikke ud af fra er tilfældet med dig.

Du kan håbe, at når han er så meget syg som barn intet vil fejle som voksen.

Rigtig god bedring med ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.