At vælge en dømt seksuel krænker fremfor egne børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Mira0911

Jeg læste en tråd herinde som virkelig gav mig ondt i maven, jeg kan virkelig ikke få mine tanker væk fra vedkommendes situation og jeg er simpelthen så berørt af historien....

Tråden omhandler en situation hvor personen skriver, at hun bor sammen med en mand der er blevet dømt for seksuel krænkelse af mindreårige ( dog ikke hendes børn), hun kan grundet dette ikke se sine egne 2 små børn medmindre det foregår i faderens hjem da hun af statsforvaltningen er blevet erklæret som uegnet mor.

Jeg ved godt vi alle er forskellige og lever hver vores liv på forskellige måder - men shiiiit og øv øv øv.........

Jeg tillader mig, at rejse et pr. spørgsmål som jeg selv er ved, at blive rundtosset af da jeg har svært ved, at lægge den historie fra mig....

Hvordan kan man som mor til 2 små børn vælge, at bo sammen med en mand der er dømt for seksuelle krænkelser af mindreårige?

Hvordan kan man vælge sådan en mand fremfor sine egne guldklumper?

Hvordan i alverden kan man overveje, at få børn med en mand der er dømt for seksuelle krænkelser af mindreårige?

Selvfølgelig er det set før, at folk er blevet uskyldig dømt MEN hvordan kan man vælge, at tage den chance at tro på et menneskes evt. uskyld som er blevet dømt for så en alvorlig forbrydelse på bekostning af sine 2 små børn?

Hvad tænker i når i læser min tråd og hvordan påvirker det jer at der er mennesker der selv vælger, at leve på sådan vis?

Historien er skrevet af en anonym hvorfor jeg tillader mig, at oprette denne tråd da jeg ikke føler jeg hverken skader eller udleverer nogen.

Det du beskriver der - passer perfekt på min barndom! 

Min mor valgte min far, frem for os børn. Min far voldtog min søster. Min mor boede stadig med ham... Han var alkoholiker - Så vi blev bestemt ikke skiftet eller fik hvad vi kunne spise! 

Heldigvis takker jeg min faster mange gange, at hun meldte alt det til kommunen, og vi blev tvangsfjernet... 

Min far røg i fængsel i 8 mdr - fordi han havde voldtaget min søster... ALT for lidt... LIVSTID skulle det være.... 

Da han kom ud, flyttede min mor sammen med ham IGEN... Hun troede jo ikke på alt det, og gør det stadig ikke... 

Heldigvis hængte han sig selv - og det er jeg sq lykkelig over! 

Jeg forstår bestemt ikke hvorfor vores mor blev ved med at vælge vores far og ikke os.... 

Før vi blev til, var min far begyndt at voldtage min søster, inden min mor blev gravid med mig... Da jeg blev født, voldtog han hende igen... Min mor valgte at få endnu en barn mere med ham... 

Jeg fatter intet af dette... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Aves.

Enayia skriver:

Sådan tænker jeg også. Det er set flere gange at nogen også er blevet uskyldig dømt.

Bare se den der voldtægtssag hvor de røg ind, og en ven filmede (ganske vidst ulovligt og skjult kamera) hende der havde beskyldt vedkommende og det viste sig hun løj!

Men det sgu svært, for hvis man elsker en som siger at han/hun er uskyldig, så vil man jo helst stole på det. Hvis ikke der er konkrete beviser naturligvis. -Så er det jo en helt anden sag!

Jeg tænker også hvis man selv er blevet krænket, udsat for vold, oplevet misbrug osv, så bliver det svært at forstå det som føles rigtigt og trygt er det forkerte...og nogle ting ser måske ud til at være et valg, men er måske en konsekvens af ens livsbetingelser...jeg ved det ikke, tror bare ikke man kan sætte det så sort hvidt op...og heldigvis vil ingne af os da vælge vores børn fra...men, synes bare det er meget firkantet i sådanne debatter...

Anmeld

15. marts 2011

millesofie

qp skriver:

Jeg læste en tråd herinde som virkelig gav mig ondt i maven, jeg kan virkelig ikke få mine tanker væk fra vedkommendes situation og jeg er simpelthen så berørt af historien....

Tråden omhandler en situation hvor personen skriver, at hun bor sammen med en mand der er blevet dømt for seksuel krænkelse af mindreårige ( dog ikke hendes børn), hun kan grundet dette ikke se sine egne 2 små børn medmindre det foregår i faderens hjem da hun af statsforvaltningen er blevet erklæret som uegnet mor.

Jeg ved godt vi alle er forskellige og lever hver vores liv på forskellige måder - men shiiiit og øv øv øv.........

Jeg tillader mig, at rejse et pr. spørgsmål som jeg selv er ved, at blive rundtosset af da jeg har svært ved, at lægge den historie fra mig....

Hvordan kan man som mor til 2 små børn vælge, at bo sammen med en mand der er dømt for seksuelle krænkelser af mindreårige?

Hvordan kan man vælge sådan en mand fremfor sine egne guldklumper?

Hvordan i alverden kan man overveje, at få børn med en mand der er dømt for seksuelle krænkelser af mindreårige?

Selvfølgelig er det set før, at folk er blevet uskyldig dømt MEN hvordan kan man vælge, at tage den chance at tro på et menneskes evt. uskyld som er blevet dømt for så en alvorlig forbrydelse på bekostning af sine 2 små børn?

Hvad tænker i når i læser min tråd og hvordan påvirker det jer at der er mennesker der selv vælger, at leve på sådan vis?

Historien er skrevet af en anonym hvorfor jeg tillader mig, at oprette denne tråd da jeg ikke føler jeg hverken skader eller udleverer nogen.

Hvordan kan man som mor til 2 små børn vælge, at bo sammen med en mand der er dømt for seksuelle krænkelser af mindreårige? det ved jeg virkelig ikke jeg er chokket

Hvordan kan man vælge sådan en mand fremfor sine egne guldklumper? undskyld men der må jo tydeligvis være mindre kærlighed til børnene end til manden

Hvordan i alverden kan man overveje, at få børn med en mand der er dømt for seksuelle krænkelser af mindreårige?  det vil jeg slet ikke svare på for jeg tror det ville blive grimt

Hvad tænker i når i læser min tråd og hvordan påvirker det jer at der er mennesker der selv vælger, at leve på sådan vis? jeg er rystet, selvfølgelig viste jeg godt at der er nogen der er så dumme men det er tanker jeg skubber fra mig, for jeg kan ikke udholde dem..

jeg ville være ligeglad med om han var uskyldig dømt, for jeg ville aldrig være sikker og mine ungers sikkerhed er det aller vigtigste for mig, og hvis man får et barn med en sexforbryder så er man leverandør med dør til dør service!!

Anmeld

15. marts 2011

kamtok

SussieThyssen skriver:

Ja, man kan jo undre sig.
Hvilken tråd er det, du læste??

Mine børn har altid haft 1. prioritet, og jeg ville ALdrig vælge at have et sådan menneske i min verden.
Jeg hører ikke til dem, der går ind for dødstraf, men mener, at et menneske, der krænker børn, skal i psykologisk og medicinsk behandling og evt udstyres med fodlænke, så man altid ved hvor de færdes, så det ikke kan gentage sig.

Kærligst
Sussie

Tror det er den her tråd der bliver debatteret:

https://www.baby.dk/debat/96167pi1/ordet-er-frit/er-her-nogle-advokater-eller-andre-kloge-mennesker.aspx#GoToMessage

Anmeld

15. marts 2011

VIPpigen

Jeg forstår det ikke. Når jeg kigger på mit lille barn kan jeg ikke forestille mig at skulle sætte mit behov først. Hendes velvære, vil altid komme først, så jeg kunne ALDRIG se mig selv vælge hende fra, og slet ikke for sådan en mand. Er der bare rejst mistanke, som er rimlig begrundet, så ville jeg ikke være i forholdet.

Jeg ville aldrig sætte mit barn udenfor mit hjem, fordi min kæreste kommer først. No way. Hun er min lille engel, og har optaget mit hjerte (selvfølgelig sammen med hendes far)

Anmeld

15. marts 2011

SussieThyssen

kamtok skriver:

Tror det er den her tråd der bliver debatteret:

https://www.baby.dk/debat/96167pi1/ordet-er-frit/er-her-nogle-advokater-eller-andre-kloge-mennesker.aspx#GoToMessage

Ih du godeste..den har jeg slet ikke set.
Tak for link'et.

Anmeld

15. marts 2011

wamse

Eva. skriver:

Jeg tænker at mennesker er og gør som de gør pga det de har oplevet indtil nu...jeg tror på der altid er en dybere forklaring hvis man kendte den enkelte sag og de mennesker den vedrører.

Er helt enig med dig i, at der er en grund til at man bliver sådan som man gør.

Ham jeg kendte, som endte med at misbruge et barn, blev selv udsat for seksuel misbrug og han var generelt udsat for et massivt omsorgssvigt. Det var virkelig en trist skæbne. 

Men når det så er sagt, så ville jeg kunne forholde mig til ham professionelt, men aldrig privat. 

Hans skæbne er trist, men jeg tager afstand til den grusomme handling han har lavet. Jeg ville aldrig lukke ham i nærheden af mine børn.

Anmeld

15. marts 2011

Aves.

wamse skriver:

Er helt enig med dig i, at der er en grund til at man bliver sådan som man gør.

Ham jeg kendte, som endte med at misbruge et barn, blev selv udsat for seksuel misbrug og han var generelt udsat for et massivt omsorgssvigt. Det var virkelig en trist skæbne. 

Men når det så er sagt, så ville jeg kunne forholde mig til ham professionelt, men aldrig privat. 

Hans skæbne er trist, men jeg tager afstand til den grusomme handling han har lavet. Jeg ville aldrig lukke ham i nærheden af mine børn.

Het enig...men jeg tænker at dem der kan indgå i en relation med sådan et menneske sikkert selv har oplevet svigt eller har nogle "sorte huller" i deres personlighed og følelsesliv...

Anmeld

15. marts 2011

wamse

Eva. skriver:

Het enig...men jeg tænker at dem der kan indgå i en relation med sådan et menneske sikkert selv har oplevet svigt eller har nogle "sorte huller" i deres personlighed og følelsesliv...

Det tror jeg du har helt ret i 

Anmeld

15. marts 2011

<3

Nu har jeg læst det originale indlæg og det skræmmende er at hun forsvarer sin samlever og slet ikke anerkender muligheden for at der kunne være noget om snakken.

Personligt kan jeg ikke have krænkere i mit liv, jeg kan ikke være venner med dem og de skal heller ikke være omkring min familie. Og det er uden undtagelse at sådanne individer bliver valgt fra. Af hensyn til mit barn for alene muligheden for at jeg sætter ham i en potentiel farlig situation er mere end nok til at jeg reagerer.

Men ikke alle har den indstilling og den definition på rigtigt og forkert. Men det forklarer kun tildels og gør ikke, at vi andre skal tolerere eller acceptere de valg og livstil.

Uanset om eller hvor skadet moderen er, så ligger det i os, at en moder bør vælge sine børn først, og hun bør beskytte dem i alle situationer, men faktum er, at det gør alle mødre desværre ikke. Og i de tilfælde, som i dette, hvor moderen af uvisse årsager ikke magter det, så er det bare så vidunderligt, at der er nogen andre, der tager hånd om børnene og ikke bare lader stå til.

Så det vil jeg glædes over, og for en kort stund glemme hvor mange børn der bliver negleret af deres mødre og deres sikkerhedsnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.