At vælge en dømt seksuel krænker fremfor egne børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.737 visninger
64 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

qp

Jeg læste en tråd herinde som virkelig gav mig ondt i maven, jeg kan virkelig ikke få mine tanker væk fra vedkommendes situation og jeg er simpelthen så berørt af historien....

Tråden omhandler en situation hvor personen skriver, at hun bor sammen med en mand der er blevet dømt for seksuel krænkelse af mindreårige ( dog ikke hendes børn), hun kan grundet dette ikke se sine egne 2 små børn medmindre det foregår i faderens hjem da hun af statsforvaltningen er blevet erklæret som uegnet mor.

Jeg ved godt vi alle er forskellige og lever hver vores liv på forskellige måder - men shiiiit og øv øv øv.........

Jeg tillader mig, at rejse et pr. spørgsmål som jeg selv er ved, at blive rundtosset af da jeg har svært ved, at lægge den historie fra mig....

Hvordan kan man som mor til 2 små børn vælge, at bo sammen med en mand der er dømt for seksuelle krænkelser af mindreårige?

Hvordan kan man vælge sådan en mand fremfor sine egne guldklumper?

Hvordan i alverden kan man overveje, at få børn med en mand der er dømt for seksuelle krænkelser af mindreårige?

Selvfølgelig er det set før, at folk er blevet uskyldig dømt MEN hvordan kan man vælge, at tage den chance at tro på et menneskes evt. uskyld som er blevet dømt for så en alvorlig forbrydelse på bekostning af sine 2 små børn?

Hvad tænker i når i læser min tråd og hvordan påvirker det jer at der er mennesker der selv vælger, at leve på sådan vis?

Historien er skrevet af en anonym hvorfor jeg tillader mig, at oprette denne tråd da jeg ikke føler jeg hverken skader eller udleverer nogen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Kamulla

svarer lidt vidt og bredt her...

NEJ! kunne ikke finde på at være sammen med en mand der er dømt for sådan noget.. kunne ALDRIG finde på at få børn med sådan en mand.. OG ville ALDRIG vælge nogen mand fremfor mine børn/mit barn.. 

Anmeld

15. marts 2011

Nenus

Ja, jeg ved det virkelig heller ikke!

Jeg har selv en sådan historie tæt på livet.

Her blev børnene bare ikke fjernet. Manden havde været i fængsel for at have misbrugt sine to egne sønner. Kvindens datter var på samme alder som mandens børn, men alligevel lod hun sig gifte med ham, og han flyttede ind til dem. Efter et par år kom datteren heldigvis i plejefamilie. Datteren fik dagligt seksuelle bemærkninger fra manden, men hun gjorde aldrig noget ved det..

Jeg synes det er forfærdeligt hvordan de mødre kan sætte sig selv sådan foran sine børn på den måde!  

Anmeld

15. marts 2011

oo

jamen jeg står ligesom dig total uforstående overfor vedkommendes valg. jeg har ikke set tråden, men det er jo set i flere former før. fx at mødre vælger fædre over deres børn. altså fødre der har forgrebet sig på børnene eller andre.

jeg FORSTÅR det ikke.

og det gør mig meget ked af det.

især fordi mange føler sig tvunget til at fortsætte forholdet til en far der har forgrebet sig på dem, for at kunne fortsætte et forhold til deres mor, som de jo ikke mener har gjort dem noget, da hun ikke har forgrebet sig. jeg er jo af den opfattelse at disse mødre i høj grad har krænket deres børn, simpelthen ved at vælge at stå ved faderen. bare det at man KAN!

men i det tilfælde du ridser op, så synes jeg, at det er strålende, at der så er nogle myndigheder der går ind og siger, at ud fra de valg den mor har taget om at leve sammen med en krænker, så er hun erklæret uegnet som mor og må ikke se sine børn. og hvis (jeg har igen ikke læst tråden) hun KAN vælge denne mand fremfor sine børn - jamen så er der vist ikke så meget at rafle om, så ER hun uegnet som mor.

men puha!

Anmeld

15. marts 2011

Kongmulle

qp skriver:

Jeg læste en tråd herinde som virkelig gav mig ondt i maven, jeg kan virkelig ikke få mine tanker væk fra vedkommendes situation og jeg er simpelthen så berørt af historien....

Tråden omhandler en situation hvor personen skriver, at hun bor sammen med en mand der er blevet dømt for seksuel krænkelse af mindreårige ( dog ikke hendes børn), hun kan grundet dette ikke se sine egne 2 små børn medmindre det foregår i faderens hjem da hun af statsforvaltningen er blevet erklæret som uegnet mor.

Jeg ved godt vi alle er forskellige og lever hver vores liv på forskellige måder - men shiiiit og øv øv øv.........

Jeg tillader mig, at rejse et pr. spørgsmål som jeg selv er ved, at blive rundtosset af da jeg har svært ved, at lægge den historie fra mig....

Hvordan kan man som mor til 2 små børn vælge, at bo sammen med en mand der er dømt for seksuelle krænkelser af mindreårige?

Hvordan i alverden kan man overveje, at få børn med en mand der er dømt for seksuelle krænkelser af mindreårige?

Selvfølgelig er det set før, at folk er blevet uskyldig dømt MEN hvordan kan man vælge, at tage den chance at tro på et menneskes evt. uskyld som er blevet dømt for så en alvorlig forbrydelse på bekostning af sine 2 små børn?

Hvad tænker i når i læser min tråd og hvordan påvirker det jer at der er mennesker der selv vælger, at leve på sådan vis?

Historien er skrevet af en anonym hvorfor jeg tillader mig, at oprette denne tråd da jeg ikke føler jeg hverken skader eller udleverer nogen.

Jeg kunne aldrig drømme om at have noget med sådan et svin at gøre. Ville hellere end gerne være den der trykkede på aftrækkeren og aflivede det klamme dyr i stedet.

Det er mit syn på den slags "mennesker". Kommer aldrig til at se det som en sygdom og kommer aldrig til at have melidenhed med dem. Den mor der kan fravælge sine børn fremfor at bo sammen med sådan en klam "mand" er ikke et hak bedre selv. Hun har al min foragt og fortjener ikke titlen MOR!

Anmeld

15. marts 2011

Dictes mor

Jeg ville ikke vælge noget som helst fremfor mine børn. Det er uhyggeligt, men som du forklarer situationen, så er det jo bare en virkelig trist historie, og det gør mig rigtig ked af at læse og høre om. Jeg har desværre ikke læst indlægget du refererer til, men bliver helt ked af det.

Anmeld

15. marts 2011

Pige2009

qp skriver:

Det er vanvittigt. Jeg mangler ord...

Anmeld

15. marts 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Sallisørøver skriver:

svarer lidt vidt og bredt her...

NEJ! kunne ikke finde på at være sammen med en mand der er dømt for sådan noget.. kunne ALDRIG finde på at få børn med sådan en mand.. OG ville ALDRIG vælge nogen mand fremfor mine børn/mit barn.. 

Jeg er helt enig !

Jeg er målløs og jeg væmmes over moderens valg.

Anmeld

15. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er mig fuldstændig uforståeligt, at en mor tager sådanne valg. Mine børn vil ALTID stå som nr. 1 og ingen kan tilsidesætte dem. Jeg fatter virkelig ikke, hvordan man kan vælge, at bo sammen med en børnemishandler!!

Anmeld

15. marts 2011

wamse

Jeg kan på ingen måde forstå, hvordan man kan vælge at have et sådan menneske i sit liv. Det sådan et menneske har gjort, er så grænseoverskridende, at jeg på ingen måde ønsker, at h*n er mit eller mine børns liv  

Synes det er så trist, at man vælger ham frem for sine egne børn, men er glad for at børnene ikke skal omgåes ham. 

Jeg kendte i barndommen en dreng, som levede et virkeligt kummerligt liv, og ham og hans bror blev udsat for massiv omsorgssvigt af deres mor. Han blev senere i livet dømt for at have krænket et barn seksuelt(hans egen bror endte med at blive knivdræbt, af broderen til den misbrugte barn, som hævn). Ham som blev dømt for at have misbrugt et barn, kontaktede mig for nyligt på fb, og ansøgte om mit venskab Jeg ville aldrig lukke et menneske, der har begået sådanne handlinger, ind i mit liv. Han er blokeret, føj.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.