HJÆLP - Vil gerne høre DIN mening.. Baby, skal - skal ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

lilledittemor

Mumto3 skriver:

Jo, det gør man. Man kan ikke teste postiv før man er 1 mdr henne, selv en blodprøve hos lægen kan ikke viste postiv tidligere!

Da jeg fandt ud af at jeg var gravid - der var jeg altså ikke engang fire uger henne, så jeg kunne godt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

lilledittemor

BinaMor skriver:

Det er okay

jeg har begge mine unger uden uddannelse. og jo det er drøn hårdt og jeg ville ønske jeg have ventet...for jeg har mistet en del oplevelser . mht uddanelse, rejse uden børn, fester med venner (har ingen venner fra tidligere for de har ingen børn)jeg har ikke råd til mine unger går i mærketøj og min barnevogn piber.

men mine unger er mit liv og jeg er glad for den erfaring de har givet mig. jeg føler mig meget beæret over at have fået 2 smukke og sunde børn.

og penge finder man altid ud af. hvis man ikke er et dovent rad... og ligemeget hvad vi sir så vil (og gør) du det dit hjerte føler og det skal man også.

Jeg er ikke i tvivl om at du må være hårdt, og jeg synes at det er så flot at du, og andre folk klarer det alligevel

Men selvom det er hårdt, så må det jo alligevel være den bedste følelse i verden at være mor og far (:

Anmeld

14. marts 2011

lilledittemor

Dorthe1986 skriver:

I skal gøre det i føler for Nogen ønsker at have uddannelsen færdig, job og hus før de begynder på projekt baby, mens andre gør det inden uddannelse eller midt i uddannelse Jeg selv er gravid med termin i næste måned og jeg er i gang med uddannelse - skulle gerne blive bachelor her til juni og derefter fortsætter jeg på kandidatuddannelsen. Det vil sige jeg har et par år endnu, før jeg er færdig med min uddannelse. Jeg har kun min SU og  su-lån og ikke noget studiejob, da det ikke lige har kunne passe ind i min situation. Min kæreste arbejder, men får mindstelønnen lige pt Vi bor endda i en stor 4-værelses lejlighed og nej vi har da ikke numsen fuld af penge, men vi klarer os

En del siger i skal vente, fordi i er unge og har livet foran jer... Men det er fint, sådan er der nogen der har det. Men hvis jeres største ønske er at få et barn nu eller i nærmeste fremtid, så er det måske ikke lykken at vente... så længe i kan klare jer økonomisk kan jeg ikke se problemet

Det lyder godt nok også som noget af et projekt

Hvordan tog i beslutningen om at det skulle bare være nu?

Det er lige dét.. Folk synes at man burde gøre det anderledes, det er are så svært når man virkelig føler for noget helt andet.

Anmeld

14. marts 2011

Dorthe1986

Ditte_Marie skriver:

Det lyder godt nok også som noget af et projekt

Hvordan tog i beslutningen om at det skulle bare være nu?

Det er lige dét.. Folk synes at man burde gøre det anderledes, det er are så svært når man virkelig føler for noget helt andet.

Jamen vi var begge to enige om at vi gerne ville lave en familie sammen og eftersom vi sagtens kunne få det til at løbe rundt, jamen så sprang vi bare ud i det Det viste sig så at jeg har pco, hvilket gjorde at det tog 1 år og 5 mdr, før vi endelig havde heldet med os

Og ja jeg er da også sikker på at det bliver hårdt at studere samtidig, men meget af mit studie er selvstudie, hvilket betyder at jeg kan planlægge mine dage meget mere frit end hvis jeg havde et job... hvilket jeg kun ser som en fordel

Men det er kun jer , der kan beslutte det og som du har skrevet har i fået lagt nogle planer og i har lagt budget ud fra det værst tænkelige scenarie... jamen så kan jeg ikke se hvad der skulle forhindre jer i at få en lille baby Og ja det koster da penge at få en ekstra beboer i sit hjem, men man kan jo også vælge at spare hvor det er nødvendigt, for eksempel er det måske ikke nødvendigt med en barneseng til 4000 hvis man kan finde en til 600, der er ligeså god Bare et eksempel

Anmeld

14. marts 2011

lilledittemor

Dorthe1986 skriver:

Jamen vi var begge to enige om at vi gerne ville lave en familie sammen og eftersom vi sagtens kunne få det til at løbe rundt, jamen så sprang vi bare ud i det Det viste sig så at jeg har pco, hvilket gjorde at det tog 1 år og 5 mdr, før vi endelig havde heldet med os

Og ja jeg er da også sikker på at det bliver hårdt at studere samtidig, men meget af mit studie er selvstudie, hvilket betyder at jeg kan planlægge mine dage meget mere frit end hvis jeg havde et job... hvilket jeg kun ser som en fordel

Men det er kun jer , der kan beslutte det og som du har skrevet har i fået lagt nogle planer og i har lagt budget ud fra det værst tænkelige scenarie... jamen så kan jeg ikke se hvad der skulle forhindre jer i at få en lille baby Og ja det koster da penge at få en ekstra beboer i sit hjem, men man kan jo også vælge at spare hvor det er nødvendigt, for eksempel er det måske ikke nødvendigt med en barneseng til 4000 hvis man kan finde en til 600, der er ligeså god Bare et eksempel

Ja, mht. udstyr, så er det jo hvad man selv gør det til (:

Anmeld

15. marts 2011

Pige2009

Ditte_Marie skriver:

Ved godt at det ikke er nemt at få job hvis man er gravid, men jeg har ikke pligt til at fortælle min arbejdsgiver om det, før tre måneder før barsel eller termin (kan ikke helt huske det). Man skal jo også "i gang" med projekt baby først, og der kan jo gå noget tid, og ellers har man jo ni måneder derfra.

Det er slet ikke nemt at finde job for tiden, heller ikke selvom man har en uddannelse. Min svigerinde har gået arbejdsløs i et år, og hun har en fin uddannelse som pharmeseut (kan ikke helt stave det).

Nej, men alt andet lige, står man noget bedre med en uddannelse ift. dem der ingen har Farmaceut eller ej...

Du har ikke pligt som du selv skriver til at fortælle arbejdsgier om graviditeten for 12 uger inden barselsstart, men det er de færreste, der kan holde det skjult så længe. Tænk også over at du efter barslen skal tilbage til et evt. arbejde, og jeg ville som arbejdsgiver blive godt fornærmet og føle mig ført bag lyset, hvis jeg ikke fik besked før og så er det ikke sjovt at skulle tilbage igen. Håber du forstår, hvad jeg mener

Anmeld

15. marts 2011

Tulle28

Ditte_Marie skriver:

Hej Tulle (:

Det er helt sikkert at vi ikke kan vente 10 år endnu

Vi kommer heller ikke til at få uddannelser inden. Planen for min uddannelse er langt, og jeg starter når jeg er 25år. Min kæreste har dog ingen planer, men han har et rigtig godt job, hvor han tjener godt, og kan arbejde sig "op".

Det bliver jo nok til at jeg får mig et fast job først, for tror ikke at min samvittighed kan "udsætte" et barn for en usikker fremtid inden det overhovedet er født...

Krydser fingre for at jeg snart får et job

Det kommer jo også an på, hvad dine drømme er - udover at få et barn Personligt ville jeg ikke have undværet 20'erne uden barn, min kæreste og jeg har rejst verden rundt (det kan man selvfølgelig også med et barn, meeeen så er det også på nogle lidt andre præmisser), vi har festet og vi har bare været OS - ren egoistme. Og ja, så har vi begge fået taget uddannelser, min kæreste tog en lang og var først færdig som 28 årig, jeg tog en kortere og har arbejdet (og forsørget ham) siden vi begge var 23. 

Så det kommer jo også lidt an på, hvordan du gerne vil have dit liv former sig. Jeg tror du kan være mindst lige så lykkelig uden de helt store penge på lommen med et barn, som du kan, når du har det modsatte. Så længe I bare sørger for at have en økonomi, der kan bære at I har et barn og ikke skal leve med røven i vandskorpen, om man så må sige, så skal det nok gå. For kærlighed til dit barn gør det ikke alene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.