Ditte_Marie skriver:
Hej Tulle (:
Det er helt sikkert at vi ikke kan vente 10 år endnu 
Vi kommer heller ikke til at få uddannelser inden. Planen for min uddannelse er langt, og jeg starter når jeg er 25år. Min kæreste har dog ingen planer, men han har et rigtig godt job, hvor han tjener godt, og kan arbejde sig "op".
Det bliver jo nok til at jeg får mig et fast job først, for tror ikke at min samvittighed kan "udsætte" et barn for en usikker fremtid inden det overhovedet er født...
Krydser fingre for at jeg snart får et job 
Det kommer jo også an på, hvad dine drømme er - udover at få et barn
Personligt ville jeg ikke have undværet 20'erne uden barn, min kæreste og jeg har rejst verden rundt (det kan man selvfølgelig også med et barn, meeeen så er det også på nogle lidt andre præmisser), vi har festet og vi har bare været OS - ren egoistme. Og ja, så har vi begge fået taget uddannelser, min kæreste tog en lang og var først færdig som 28 årig, jeg tog en kortere og har arbejdet (og forsørget ham
) siden vi begge var 23.
Så det kommer jo også lidt an på, hvordan du gerne vil have dit liv former sig. Jeg tror du kan være mindst lige så lykkelig uden de helt store penge på lommen med et barn, som du kan, når du har det modsatte. Så længe I bare sørger for at have en økonomi, der kan bære at I har et barn og ikke skal leve med røven i vandskorpen, om man så må sige, så skal det nok gå. For kærlighed til dit barn gør det ikke alene.

Anmeld