Ditte_Marie skriver:
Alt det du nævner er selvfølgelig den perfekte måde at gøre det på - det er det som min storebror har gjort, og det føler jeg lægger et hvis pres på mig.. men min mor støtter mig og ved at vi kan, selvom vi ikke er i samme situation som min bror.
For selvom at de har materielle goder, så har vi nogle personlige værdier, og en vilje, som er mindst lige så vigtig (:
Vi har lavet mange budgetter, og vi lavede nyt igår.. Det viste worst-case-senario, hvor jeg skulle klare mig på kontanthjælp. Det ville sagtens kunne lade sig gøre, og vi ville stadig ikke sidde for stramt i det, vi ville stadig have råd til opsparing til ferie, og en til uforudsete udgifter - vi har lært noget af at se Luksusfælden ;D
Hvor er det dejligt at man bliver støttet i, at vi skal gøre det som vi brænder så meget for
Tak for indlægget.
Jeg ved ikke om jeg synes det er den perfekte måde at gøre det på, men det er som regel det man ønsker inden man får børnene - men virkeligheden er bare ikke altid som vi ønsker at den skal være og så må man gøre det så godt man kan efter de midler man nu engang har.
For nogle er det perfekte at være alene-mor med sit barn/børn, fordi man ikke ønsker faderen i det, så på den måde kunne det ikke være bedre - andre har ikke fået taget en uddannelse først, men har fået en guldklump, som de ikke vil være foruden osv osv - man kan blive ved.
Jeg tror ikke på det "perfekte", man kan have nogle mål og idealer, men som skrevet tidligere er det sjældent at det hele sker og går efter ens planer. Så længe man også er realistisk og kan se tingene som de er, så tror jeg ikke at det kan gå helt galt 
Anmeld