HJÆLP - Vil gerne høre DIN mening.. Baby, skal - skal ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

Mumto3

Ditte_Marie skriver:

Ved godt at det ikke er nemt at få job hvis man er gravid, men jeg har ikke pligt til at fortælle min arbejdsgiver om det, før tre måneder før barsel eller termin (kan ikke helt huske det). Man skal jo også "i gang" med projekt baby først, og der kan jo gå noget tid, og ellers har man jo ni måneder derfra.

Det er slet ikke nemt at finde job for tiden, heller ikke selvom man har en uddannelse. Min svigerinde har gået arbejdsløs i et år, og hun har en fin uddannelse som pharmeseut (kan ikke helt stave det).

du skriver at man har 9 mdr fra man blvier gravid, det har man IKKE!!! Når du tester positiv er du 1 mdr henne, og der er altså 8 mdr til du skal føde. du skal gå fra på barsel 4-8 uger før termin, og det betyder at der er mellem 6 og 7 mdr fra du tester positiv til du skal gå fra på barsel, så det er altså ikke ret lang tid, iforhold itl at finde et job, -blive fastansat, og blive så tilknyttet at de ikke finder en undskyldning for at fyre dig igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

lilledittemor

Mumto3 skriver:

du skriver at man har 9 mdr fra man blvier gravid, det har man IKKE!!! Når du tester positiv er du 1 mdr henne, og der er altså 8 mdr til du skal føde. du skal gå fra på barsel 4-8 uger før termin, og det betyder at der er mellem 6 og 7 mdr fra du tester positiv til du skal gå fra på barsel, så det er altså ikke ret lang tid, iforhold itl at finde et job, -blive fastansat, og blive så tilknyttet at de ikke finder en undskyldning for at fyre dig igen.

Jeg vidste godt at det var mindre end ni måneder da jeg skrev det..

Men man behøver jo ikke være en måned henne, før at man finder ud af at man er gravid (:

Man kan jo kun krydse fingre for at de ikke fyrer mig under graviditeten

Anmeld

14. marts 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg synes, at man som minimum bør kunne forsørge sine børn selv - eller i hvert fald have en plan for, hvorledes man kommer til det. (f.eks. være studerende)

Det vigtigste for et lille barn er, at det får masser af kærlighed og tryghed, jeps, men der er altså regninger der skal betales hver måned, og det mener jeg, at man må have en plan for.

Anmeld

14. marts 2011

lilledittemor

SØS skriver:

Jeg synes, at man som minimum bør kunne forsørge sine børn selv - eller i hvert fald have en plan for, hvorledes man kommer til det. (f.eks. være studerende)

Det vigtigste for et lille barn er, at det får masser af kærlighed og tryghed, jeps, men der er altså regninger der skal betales hver måned, og det mener jeg, at man må have en plan for.

enig - og der er en plan for begge ting (:

Anmeld

14. marts 2011

BinaMor

jeg sys det lyder til du inderst inde har taget beslutningen og har brug for at høre at det er okay?

Anmeld

14. marts 2011

lilledittemor

BinaMor skriver:

jeg sys det lyder til du inderst inde har taget beslutningen og har brug for at høre at det er okay?

Du har nok ret...

Anmeld

14. marts 2011

Mumto3

Ditte_Marie skriver:

Jeg vidste godt at det var mindre end ni måneder da jeg skrev det..

Men man behøver jo ikke være en måned henne, før at man finder ud af at man er gravid (:

Man kan jo kun krydse fingre for at de ikke fyrer mig under graviditeten

Jo, det gør man. Man kan ikke teste postiv før man er 1 mdr henne, selv en blodprøve hos lægen kan ikke viste postiv tidligere!

Anmeld

14. marts 2011

BinaMor

Ditte_Marie skriver:

Du har nok ret...

Det er okay

jeg har begge mine unger uden uddannelse. og jo det er drøn hårdt og jeg ville ønske jeg have ventet...for jeg har mistet en del oplevelser . mht uddanelse, rejse uden børn, fester med venner (har ingen venner fra tidligere for de har ingen børn)jeg har ikke råd til mine unger går i mærketøj og min barnevogn piber.

men mine unger er mit liv og jeg er glad for den erfaring de har givet mig. jeg føler mig meget beæret over at have fået 2 smukke og sunde børn.

og penge finder man altid ud af. hvis man ikke er et dovent rad... og ligemeget hvad vi sir så vil (og gør) du det dit hjerte føler og det skal man også.

Anmeld

14. marts 2011

Fenja09

Ditte_Marie skriver:

Alt det du nævner er selvfølgelig den perfekte måde at gøre det på - det er det som min storebror har gjort, og det føler jeg lægger et hvis pres på mig.. men min mor støtter mig og ved at vi kan, selvom vi ikke er i samme situation som min bror.

For selvom at de har materielle goder, så har vi nogle personlige værdier, og en vilje, som er mindst lige så vigtig (:

Vi har lavet mange budgetter, og vi lavede nyt igår.. Det viste worst-case-senario, hvor jeg skulle klare mig på kontanthjælp. Det ville sagtens kunne lade sig gøre, og vi ville stadig ikke sidde for stramt i det, vi ville stadig have råd til opsparing til ferie, og en til uforudsete udgifter - vi har lært noget af at se Luksusfælden ;D

Hvor er det dejligt at man bliver støttet i, at vi skal gøre det som vi brænder så meget for Tak for indlægget.

Jeg ved ikke om jeg synes det er den perfekte måde at gøre det på, men det er som regel det man ønsker inden man får børnene - men virkeligheden er bare ikke altid som vi ønsker at den skal være og så må man gøre det så godt man kan efter de midler man nu engang har.

For nogle er det perfekte at være alene-mor med sit barn/børn, fordi man ikke ønsker faderen i det, så på den måde kunne det ikke være bedre - andre har ikke fået taget en uddannelse først, men har fået en guldklump, som de ikke vil være foruden osv osv - man kan blive ved.

Jeg tror ikke på det "perfekte", man kan have nogle mål og idealer, men som skrevet tidligere er det sjældent at det hele sker og går efter ens planer. Så længe man også er realistisk og kan se tingene som de er, så tror jeg ikke at det kan gå helt galt

Anmeld

14. marts 2011

Dorthe1986

I skal gøre det i føler for Nogen ønsker at have uddannelsen færdig, job og hus før de begynder på projekt baby, mens andre gør det inden uddannelse eller midt i uddannelse Jeg selv er gravid med termin i næste måned og jeg er i gang med uddannelse - skulle gerne blive bachelor her til juni og derefter fortsætter jeg på kandidatuddannelsen. Det vil sige jeg har et par år endnu, før jeg er færdig med min uddannelse. Jeg har kun min SU og  su-lån og ikke noget studiejob, da det ikke lige har kunne passe ind i min situation. Min kæreste arbejder, men får mindstelønnen lige pt Vi bor endda i en stor 4-værelses lejlighed og nej vi har da ikke numsen fuld af penge, men vi klarer os

En del siger i skal vente, fordi i er unge og har livet foran jer... Men det er fint, sådan er der nogen der har det. Men hvis jeres største ønske er at få et barn nu eller i nærmeste fremtid, så er det måske ikke lykken at vente... så længe i kan klare jer økonomisk kan jeg ikke se problemet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.